2022-04-12, 20:47
Medlem
PutinKnullarGets avatar
Mongolerna måste helt enkelt en gång för alla helt förintas. De har ockuperat Ryssland i nästan 1000 år. Avkommor som Putin har nu gjort sitt. Det rättmätiga Kiev Rus måste besätta den ryska slätten och områden i norr. Ukraina är en bra början men dess befolkning har rätt till de norra områdena. Hela Karelen måste också återgå till Finland.

Sanktioner är en bra början på att svälta ut smutsen men det krävs hårdare tag. Vi kan inte låta de återvända till mongoliet för de kan återigen vända sig mot oss igen. Den enda lösningen är att helt utrota kackerlackor. Baltikum skall helt rensas på denna ohyra inklusive de som redan befinner sig i väst.

Om man studerar Putin ser man att han trots ljust hår och ögonen är helt av mongolisk fenotyp. Ansiktet är helt mongoliskt. Detsamma gäller hans närmaste stab med undantag av Medvedev. Bilder som också har visats på infångade mongoler är också ett bevis. Detta trots att över 30% är muslimer. Moskva är i huvudsak mongolernas skapelse. Kriget är i huvudsak mot mongolerna. Inte mot den europeiska ryska minoritet som finns i Ryssland. Därför är det naturligt att Väst, Nato och EU stödjer Ukraina hela vägen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-Pederast-
Nej! Allt funkar brå! Medan svenskar nazister suger kukarna på sina amerikanska kuratorer vi har framgångsrikt denazifierar ukrainska pederaster!
Ditt användarnamn innehåller ordet pederast det är detta du kallar dig själv. Det är en form av pedofili som riktar sig mot barn av manligt kön.
Tror du skulle trivas i putlers pedofilarme. Jag kräks!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är korrekt, moderna tanks (inte ryssarnas dvs) har amunitionen i ett seperat utrymme där den svagaste punkten är "ut ur vagnen", så sprängs ammon i träff så går det mesta av kraften ut ur vagnen utan att pasera besättningen.

i ryska tanks så skickas tornet ut i rymden och besättningen förvandlas till... köttånga....

Yep. Jag vet inte om jag minns eller hört fel, men det här "designfelet" har man tydligen kvar även i nya rysstanks.
Citera
2022-04-12, 20:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det bör även tilläggas att stridsvagnar inte är tänkta att användas som ryssarna gör i Ukraina.
Det är tänkt att de har infanteri som stöd runt som ser till att fienden inte ska komma nära nog att använda nlaw och liknande. Pansaret är tänkt att skydda mot långskjutande kanoner som andra tanks har och splitter och sånt.
Fast designen gör den väldigt sårbara, det finns bättre torn för ammon har bättre skydd ex nyare T-90 och Ukrainska T-84 Oplot. Sen har du rätt, vagnarna används taktiskt illa.
Citera
2022-04-12, 20:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Jag förstår det som att de fortfarande har kvar den designen även i sina nyare vagnar. Tyckte Pasikiivi sa det på aftonbladet.
Alla Rysslands nuvarande stridsvagnar bygger på T-64 så vitt jag har förstått. Samma grundkonstruktion och sen kan det skilja motor och lite andra smågrejer bara.
Citera
2022-04-12, 20:50
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ingen sida gör någon offensiv någonstans nu. Skall de bara ha skyttegravskrig f.o.m. nu? Hur länge kan de kriga då? I flera år?

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
https://liveuamap.com/

Logiskt så väntar Ryssarna på att marken torkar, så Mekförbanden
kan operera utanför vägarna.
Citera
2022-04-12, 20:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Röda Arméns ställningar norr om floden vid Kherson är inte hållbara enligt min åsikt. De ryktas ha haft ruskiga förluster där i nästan en månad nu. Denna filmen påstås visa förstärkningar på väg dit men inget som är bekräftat. Kommer snart hända grejer. Skyttegravskrig när det finns drönare funkar inte. Då får man hänga inne i städer isf.
https://twitter.com/ZAM90s/status/1513943571535122441

Är det där ens ryska pansarbilar? De ser höga och annorlunda ut.
Citera
Medlem
anonym-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
En ny vinkel från när en rysk pansarvagn närmar sig ukrainska soldater, ukrainska soldaterna tror att det är en av deras pansarvagn, även ryssarna verkar tro till en början att det är deras soldater som har grupperats, videon avslutas abrupt med att pansarvagnen skjuter dem, 20 personer tros ha dött. Sjukt dåligt skött av Ukraina

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/u217n4/moment_right_before_tank_shot_at_ukrainian/

Tillfångnatagna Ukrainare som avrättas och samtidigt "två flugor på smällen" så får de bli rysk-propaganda. Inte helt otänkbart. Varför skulle det filmas annars?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Logiskt så väntar Ryssarna på att marken torkar, så Mekförbanden
kan operera utanför vägarna.

När gör de det då? I maj?
Citera
2022-04-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Yep. Jag vet inte om jag minns eller hört fel, men det här "designfelet" har man tydligen kvar även i nya rysstanks.

egentligen inte ett designfel.... eller ja, nuförtiden är det det....
Citera
2022-04-12, 20:53
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tyska förbundspresidenten är inte välkommen på besök i Ukraina, helt rätt enligt min åsikt, tyskarna har varit alldeles för passiva i den här konflikten och dessutom lagt sig helt platt för Putin tidigare vilket gett Putin i princip "carte blanche".
Kan bara hålla med att det rätt gjort https://twitter.com/lechu0007/status/1513901738306293765?s=21&t=CKqgMPPGiPiGO4RAYKPw3g
Citera
2022-04-12, 20:54
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Tyske förbundspresidenten Franz-Walter Steinmeier ville resa till Ukraina – men president Zelenskij sade nej, skriver tyska Bild.

Orsaken ska ha varit att Zelenskyj tycker att Steinmeier varit för flat mot Ryssland.

som sagt tysk utrikespolitik har alltid lett till avgrunden. Tyskland betalar för bövelen putins vapen klart ukraina inte vill ha in tysken. Detta grundläggande problem delar tyskland och ryssland, dvs man har ett führer och folger system

(FB) Tysklands utrikespolitik slutar alltid i missär. Root Cause
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in