2022-04-12, 10:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Vad menar du med förbud mot vätskor?
Den begränsning av mängden i handbagage resp incheckat bagage som funnits i flera år är fortfarande gällande.
Jaså gäller den fortfarande? Flög sist före pandemin, då kollade de knappt ens. Förbudet infördes 2001:efter 9/11.
Efter passkontrollen kan du köpa hur mycket vätska som helst och ta med på flyget.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-04-12 kl. 10:43.
Citera
2022-04-12, 10:40
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jävligt luffigt också att uppröras över inte få köpa eget godis. Hur gniden får vara? Ladda ner en fulkopia och poppa dina popcorn framför 42-tummaren då för fan.

Ja det är just vad folk kommer att göra och det gynnar inte biograferna så att säga… Du säger lite emot dig själv om du nu vurmar så för dom.
Citera
2022-04-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nej jag hade förbättrat tjänsten. Haft bättre utbud av tilltugg. Bättre kvalitet, större utbud, olika prisklasser. Det är så man vinner på en marknad.

Om alla som vill äta/dricka under filmen handlar där så har de möjlighet att ha bättre utbud och bättre priser.

Det är svårt att skaffa bättre utbud och lägre priser om en stor del av besökarna väljer att ta med sig eget.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Vem fan går på bio numera?

För det första: Det kommer ändå inget vettigt ur Hollywood längre.
För det andra: Mer obekvämt och fler störande människor på bio än i hemmet.
För det tredje: Filmstadens girighet och begränsandet av människors frihet att välja är diktatoriskt.

Bojkotta bio. Låt dessa giriga företag dö och se filmer hemma via streaming 1 månad senare.
Hear, hear! Sedan 2013 har jag bara gått på bio 6-8 ggr.
Citera
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Förväntar mig inte att Filmstaden ska sälja pasta eller en medium-rare steak men dem kan ha ett större sortiment om dem vill införa monopol.

Sen så finns det ju biografer som Capitol där dem serverar mat under filmens gång.

va ??

vadå får man en liten bricka att sitta och fippla med som på flygplan ??

eller tar de paus i filmen för ??
Citera
2022-04-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag svarar gärna åt dig, så blir det rätt:

Man köper biljett för att kolla på filmen, har man ingen biljett får man inte se filmen.

Sedan har du endast rapat upp trams och snömos om "biografföreställningar" vilket gissningsvis är såna man har i parker, på festivaler eller liknande. Det står en hel del om att söka tillstånd osv. Något om biosalonger har jag inte sett att du ens VÅGAT ta upp.
Nej det gäller teatrar, klubbar, allt. Måste inte vara utomhus. Ordningslagen gäller. Leta vidare!
Citera
2022-04-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja, allid, utan undantag.
Gröna Lund, Tekniska museet, Junibacken, Naturhistoriska museet, Tom Tits, tågresor, båtresor, förr i tiden flygresor med.
Inte ett dugg konstigt med rejäl matsäck, finns t o m uppehållsrum med matbord o stolar i de flesta museum och lekparks/leklands-liknande dito.T o m plats på Grönan.

Oftast tillsammans med barn. Aldrig har jag blivit tillsagd på t ex SJ eller Strömma angående egna mackor och termos.

Sen att du tycker popcorn, the most basic of basic snacks, är godare än Marabou, det får stå för dig.

okej, men kan inte ett privat företag få bestämma själva hur dom vill sköta sin verksamhet? Så kan du ringa outsiders och berätta om dina enormt sparsamma utflykter
Citera
2022-04-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
va ??

vadå får man en liten bricka att sitta och fippla med som på flygplan ??

eller tar de paus i filmen för ??
Det är en fin gammal mindre teater som kör VIP-stil med vin och tilltugg.

Inte Disney-IMAX-1000 platser i köpcentret i förorten.
Citera
2022-04-12, 10:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Personen du citerar pratar om att en biosalong inte är offentlig plats, du svamlar om allmän sammankomst.

Sedan är biografföreställning nog ett begrepp som du missförstått, det nämns i samband med demonstrationer, cirkusar, festivaler osv så nej, biosalonger är något annat.
Jag vet inte vad tjafset gäller, men "biografföreställning" är ett väldigt gammaldags ord för biovisning.
Citera
2022-04-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Självklart tar jag med matsäck till Liseberg. Det gör de flesta barnfamiljer. Du får självklara saker att låta som något konstigt. Att spendera en heldag på Liseberg kräver både lunch och middag. Om vi tar med pannkakor och sylt plus en pastasallad med baguette sparar vår familj typ 1400:- på mat. Lisebergs matutbud är ju inte heller fantastiskt på något sätt. Rätt äcklig mat för hutlösa priser. Herregud tur att man inte är gift med dig. 🤣

…Och vad har bion för ”mycket bättre och godare” utbud i sitt sortiment som inte hemmakväll har? Nej just det…

Jag minns när jag var liten hur gott det var att äta mat när man gjorde något särskilt som t.ex besökte disney world. Att förstöra en sån upplevelse med att snåla med kosten är obegripligt. Då sparar jag hellre mina 1400 kr på något hemma så man får "semester".

Hyr ni lägenhet när ni åker utomlands också och tar med er snabb makaroner? herregud tur man inte är släkt med er ens!
Citera
2022-04-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Om alla som vill äta/dricka under filmen handlar där så har de möjlighet att ha bättre utbud och bättre priser.

Det är svårt att skaffa bättre utbud och lägre priser om en stor del av besökarna väljer att ta med sig eget.
Nja. Ägarna har definitivt muskler att satsa. Alltså de i USA/Finland/Baltikum/Kina eller var fan det nu är, riktigt snårig organisation. De skulle definitivt klara övergången om de ville.
Citera
2022-04-12, 10:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
okej, men kan inte ett privat företag få bestämma själva hur dom vill sköta sin verksamhet? Så kan du ringa outsiders och berätta om dina enormt sparsamma utflykter
Sparsamma? Du tror jag gör det för att vara sparsam? Hahaha! Har du någonsin ätit kräkset SJ serverar? Eller skiten på Grönan? Du måste skoja. Det är inte pga sparsamhet vi tar med oss hemlagad ost-och skinkpaj till alla i sällskapet, eller delikata smörgåsar. Att sitta på Waxholmsbåten och äta macka med leverpastej och gurka eller ost-paprika-skinka-senap-macka och hembryggt te, samtidigt som andra får hålla till med rävgiftskaffe och torra bullar. Det är livet!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-04-12 kl. 10:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in