Det är synd att årets säsong lidit av så många bakslag. Typ hälften av deltagarna har lämnat. Två har dött av corona, en av hjärntumör, en blev haffad av polisen, två är bortglömda och borttappade. Resten är på gränslandet eller vill lämna eller är redan deltagare sedan tidigare och inte så särskilt "nya". Pretty much är det ca fyra aktiva deltagare i årets robinson, varav två är totalt intetsägande. De kvarstående består av Shevin, som är cute som in i helvete men som också är gaslightande och obehaglig stundtals. Synd. Sedan Joel som, tja känns väldigt malplacerad i det där normalbegåvade lag Nord.
Av det vi ser (vilket är typ ingenting) hjälper ju inte Mattis till heller. Det enda vi vet är att ena sidan (Mattias och Linn) säger att han inte hjälper till, och andra sidan (Anna och Heyes) tycker att han visst hjälper till i lägret.
Jag har inte heller sett några hot, mer än att Hayes säger att han ska krossa Mattias i tävlingen och liknande. Tolkar man det som ett hot, då är man extremt och överdrivet känslig.
Men bra att Hayes kom bort från lag öst och till Gorm i gränslandet.
Den enda jag sett varit elak är tjejerna i lag nord som mobbar Joel.
Heyes hotade att bryta Mattias arm när de var i gränslandet. Detta var ett hot och produktionen borde slängt ut honom
I övrigt tycker jag som du att tjejerna eller Shevin är riktigt vidrig mot Joel.
Av det vi ser (vilket är typ ingenting) hjälper ju inte Mattis till heller. Det enda vi vet är att ena sidan (Mattias och Linn) säger att han inte hjälper till, och andra sidan (Anna och Heyes) tycker att han visst hjälper till i lägret.
Jag har inte heller sett några hot, mer än att Hayes säger att han ska krossa Mattias i tävlingen och liknande. Tolkar man det som ett hot, då är man extremt och överdrivet känslig.
Men bra att Hayes kom bort från lag öst och till Gorm i gränslandet.
Den enda jag sett varit elak är tjejerna i lag nord som mobbar Joel.
Hayes sa till Mattias: -"Jag kommer göra allt, allt i min kraft, för att göra dig illa."
Inte alls - Hayes tog i för allt han var värd men Mattias var seg. I första omgången missade Hayes totalt att balansera så därav den korta kampen. Under andra omgången fick han till en längre kamp och Mattias kommenterade ju också: "Fan vad stark du är - trodde min arm skulle gå av". Kolla igen så ser du: Mattias hade hela tiden fokus på det han balanserade medan Hayes hade sitt fokus på Mattias. Därför förlorade han också. Att du bara gått på hans BS
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Heyes hotade att bryta Mattias arm när de var i gränslandet. Detta var ett hot och produktionen borde slängt ut honom
I övrigt tycker jag som du att tjejerna eller Shevin är riktigt vidrig mot Joel.
Ja och han gjorde verkligen sitt "bästa" för att lyckas med sitt onda uppsåt. Han misslyckades och på köpet förlorade han också och då i sin frustration och krystade han fram att han la sig
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Hayes sa till Mattias: -"Jag kommer göra allt, allt i min kraft, för att göra dig illa."
Robinson del 18 o Gränslandet del 15 - tisdag 12 april
Att det inte klagades på Joel för att han fixade så de fick stryk iom att Mattias var lagledare istället för Hayes berodde enbart på att de föredrog tystnaden om vad som utspelade sig vad det gällde stegbygget
Aha så det funkade inte längre med Hayes tömningar vid utloppet till sötvattenkällan ....eller vänta....han dementerade ju.. ..jamen då så då måste vi väl ändå tro på vad han, det stora sanningsvittnet, har sagt
Han hänger direkt på Hayes i Hata-Mattias-club fast han aldrig ens träffat Mattias (?). Mattias gjorde inget fel. Hayes tappade det och sa "Jag ska slita armen av dig" och kollade riktigt snett på Mattias. Den detaljen nämnde han aldrig för Gorm.
Gorm, 60+, 12-stegare och glatt mobbar en snubbe som han aldrig har träffat. Bra karaktär! Tvi. Han har en skön röst dock, hoppas att mina stämband låter så på ålderns höst.
Ett mynt har två sidor, vad Mattias har gjort fel förstår jag dock inte alls.
Senast redigerad av zimbabwe9 2022-04-12 kl. 04:57.
Min analys: de två gränsländarna kommer ansluta till lag nord (de som sitter i karantän) och fortsättningsvis kommer det vara tre lag som deltar i varje tävling: Nord, Syd och Öst.
Tror inte det blir tre lag. Alla tävlingar är nog anpassade till två lag och svårt att få till tre banor vid tävlingarna.
Spelade ju ingen roll vad Angela gjorde eftersom Gorm följt sin plan att se till att Angela hade fyra klossar kvar när hon skulle göra sitt sista drag.
Gorm hade en plan ja men den går ju att hindra. Verkar inte som att hon försökte att spela ut Gorm, hon hade bara tur i slutet att han inte visste spelreglerna.
Såg nu att andra hade förklarat detta så antar att du förstår nu.
Senast redigerad av chaga 2022-04-12 kl. 08:25.
Shevin är jävligt snygg. men hon är så ung och redan formad som en kurdisk gumma. Hon ser ut som ett timglas i kroppen. Men väldigt fin annars. Iofs inget större fel på kroppen. Men 10 kilo lättare och hon hade varit en 10 a typ.
Timglas? Hon är päronformad. Inget fel med det, men vissa bör lära sig mer om kroppstyper...
Senast redigerad av chaga 2022-04-12 kl. 08:25.
Alltså Mattias som säger att han blir rädd för Hayes kan stämma, eller så stämmer det inte. Spelar egentligen ingen roll, dumt gjort av Hayes att hota Mattias då det kan användas emot honom. Ingen annan lagspelare har hotat en annan så varför ska det vara så svårt för Hayes?
gränslandet med Gorm och Hayes
Känns väldigt omoget att kalla skithuset för Mattias. Nu verkar det ju som att Gorm var mest drivande i det, och han känner inte ens människan. Det ända han vet är Hayes förskönade version av vad som hänt. Dvs, versionen utan hot.
Tycker även Hayes borde släppa Mattias och inse att Hayes var den som gjorde fel. Nu blir ju Hayes bara ännu mer obehaglig.
robinson
Verkar på Joel som han vill åka hem.. det får inte ske. Kan han inte åtminstone vänta tills att hamna i gränslandet och sen hoppas på att byta lag. Lättare sagt än gjort kanske, vet inte heller om man skulle palla vara i hans sits.
Anna säger till Angela att hon inte har paktat något. Anna har ju paktat med Hayes...
Senast redigerad av chaga 2022-04-12 kl. 08:50.
Timglas? Hon är päronformad. Inget fel med det, men vissa bör lära sig mer om kroppstyper...
Inget fan av päronform. Ser ganska konstigt ut.
Sen är det lite lustigt med henne när hon skryter hur bra hon är i tävlingar men oftast presterar sämst.
Hon borde bli den som ska röstas ut. Och attitydsproblem har hon visat flera gånger att hon har.