2022-04-11, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Nej. Man ska tvinga Putin att bli rövknullad av Kadyrov offentligt och live på chaturbate så rysstrollen härinna får något nytt att runka till.

Blir ju hängpitt mot hängpitt..

Ingen hingst den där Kadyrov precis: https://www.youtube.com/watch?v=hGEY5bErYjI och Pruttler är ju til åren (70).

Men Kadyrov verkar ändå väldigt generad (och tycker han ser lite feminin ut ändå) när man pratar homosexualitet med honom: https://www.youtube.com/watch?v=cvLH6zX_2lE han blir ju röd i hela ansiktet. Han sitter liksom ihopsjunken i stolen och ser helt outspacad ut. @1:51 säger han "We will put the whole world on its knees and screw it from behind."

Putler har ju ett liknande förhållande till homosexualitet. Men putler blir nog the tager tror jag och jag tror att Kadyrov skulle gilla ditt förslag.
Citera
2022-04-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Det var ju en talesperson för DPR som sa att de borde använda kemiska vapen mot soldaterna som håller Azovstal. Det var rysk statsmedia som rapporterade det.

Edit: https://liveuamap.com/en/2022/11-april-occupation-authorities-in-parts-of-donetsk-region

Enligt rysk logik kommer det låta såhär.

1 Ryssland har inte använt kemvapen.
2. Det är en ukrainska nato judisk nazi lögn
3. Fake news
4. Ukrainarna släppte kemvapen på sig själva för att få sympati från väst.
5 det är Ryssland som blir attackerat
6 Tyskland använde kemvapen under ww1
7. Ok vi använde kemvapen men vi blev manipulerade av nato
8 det är Natos fel
9 Biden laptop bevisar att USA lurade oss att använda kemvapen
10 ryssar förföljs när de pratar ryska.
11 eu kommer falla nästa vecka.
Citera
2022-04-11, 22:26
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Illavarslande om ryssarna har använt kemiska vapen nu: väst kommer gå all in:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1513598049251209222?t=IgomEPWTZYLPSUgp7vW-3g&s=19

Japp. Endera är det sant, pga att ryssarna är desperata att vinna kampen om stålverket och avslöja vad som sker där.
Eller är det en falseflag för att ge USA anledning att gå in och rädda upp det pinsamma som gömmer sig under jorden där.
Citera
2022-04-11, 22:29
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Detta är tragiskt USA-NATO-EU vill bara ha Rysslands enorma rikedomar till sista ukrainare med barn och allt. Alla goda i väst vill så klart som USA vill

Du var mig ett envist rysstroll som copy pastar.

Det finns inga enorma rikedomar i Ryssland. Deras fossilreserv står för mindre än 6% av jordens samlade tillgångar. Venezuela har 4ggr mer reserver. Dom sknar all modrn infrastruktur. Dom saknar all modern produktion som ger BNP. Ryssland är en bensinmack för världen. En av 30 konkurrerande bensinmackar.

Att du inte ger upp och kryper under täcket.
Citera
2022-04-11, 22:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
De kan inte använda avancerad materiell. Och ryssen kan anfalla transporterna från luften. Ukraina är slutkörd

Jag skulle nog hävda att Ryssland är mera slutkört. Alla utom, en, av bataljonsgrupperna som användes emot Kiyv är kraftigt decimerade. Plus ett antal andra. Det finns även slutkörda ukrainska bataljoner, men gott om motiverat ersättningsmsnskap, och materiell stömmar in ifrån väst i en allt stridare stöm.

Just tack vare att den västerlänska materiellen är avacerad, dvs ,tänker själv åt användaren", så kan den användas av de ukrainska soldaterna. Sedan finns det andra system som tar år att lära sig, t.ex Patriotsystemet och moderna västerländska stridsflygplan. Men det beror på att sådana system, helt och hållet, bygger på ytterst avancerade principer. Så, måste, t.ex en pac 3 patriotmissil, rent fysiskt, träffa t.ex en balistisk missil som färdas i många gånger ljudets hastighet genom atmosfären.
Citera
2022-04-11, 22:31
Medlem
Det kan vara någon mildare form av gas. Man blir sjuk men den dödar inte. Sovjetunionen hade ett mycket stort program för att få fram olika typer av gaser för olika ändamål. Andningssvårigheterna i detta fall gör motståndarna panikslagna.

Det är alltså ett sätt att bryta ned motståndet.

Ännu ett krigsbrott och brott mot mänskligheten. Men Ukraina kommer att hämnas i fortsättningskriget.
Citera
2022-04-11, 22:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men det verkar ju inte att hjälpa, ryssarna tar fram nya stridsvagnar hela tiden. Ukraina är fortfarande på defensiven.
Än så länge klarar Röda Armén att ersätta stridsvagnarna. Men de kommer att ta slut ganska snart för det finns ingen nytillverkning längre. Och i de senaste konvojerna jag har sett så har det varit glest med stridsvagnar och de har mest bestått av trupptransportfordon av typ BTR och lastbilar. Så stridsvagnarna kommer att slut nån gång. UAFs taktik är nog bara att nöta ut Röda Armén helt enkelt. Jag tror inte ett smack på att allt kommer att avgöras nästa vecka eller så. Tror det bara är skitsnack från Ukrainas regering.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-04-11 kl. 22:49.
Citera
2022-04-11, 22:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Japp. Endera är det sant, pga att ryssarna är desperata att vinna kampen om stålverket och avslöja vad som sker där.
Eller är det en falseflag för att ge USA anledning att gå in och rädda upp det pinsamma som gömmer sig under jorden där.

Vid denna stund, när försvarana vid Mauripol "hänger på repen" bokstavligen. En fråga om dagar eller timmar.., så eskalerar ryssarna det hela med gas ?

Nej, köper inte det. Inte nu när man är nära. Finns ingen orsak till det. Tidigare i detta så är det annan sak.., men inte nu.
Citera
Medlem
Mre ryska krigsbrott
Klusterbomber på civilia (inget gore, bara en film på en klusterbomb som smäller)
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1513549877933977602
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryssarna ljuger... .....På Ukrainsk TV english förnekade man bestämt att Ryssland slagit ut det tjeckiska S-300 systemet.

Fruktansvärt så mycket fejk det nu är från rysk sida. Jag tror inte det kan bryta ned något motstånd. Det kommer att bli ett fortsättningskrig där inte ens vit flagg respekteras. DÖ..... ....Ja detta krig har förändrat oss.
Jag förstod nästan det. Tyckte det var helt osannolikt att ryssarna redan lyckats lokalisera S-300 och dessutom förstöra det.

Så snabbt jobbar inte den svårt efterblivna ryssen. Men pumpa 100 lögner per minut är de i alla fall duktiga på. Tummen upp där, rysshoror.
Citera
2022-04-11, 22:36
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Så här lät det den 25e mars

https://www.bbc.com/news/world-europe-60870771.amp

Vad tror ni?

Om USA nu har en så aktiv roll på marken i Ukraina som somliga påstår så lär de kunna verifiera en eventuell kemvapenattack inom de närmsta dagarna. Frågan är vad responsen blir i så fall?

Är det en attack mot Azov med få civila drabbade så lär man nog fortsätta att treva sig fram på samma vis som man gjort tidigare. Närmst till hands är väl att skaka fram ännu mer och tyngre vapen. De där MiG-29orna kanske äntligen levereras till slut? I övrigt så säger alla militärkommentatorer jag har hört uttala sig på sistone samma sak nu, att väst och NATO måste pumpa in ännu mer och tyngre grejer om Ukraina skall klara detta. Därav undrar jag om det verkligen behövs en kemvapenattack för att driva på utvecklingen, det mesta verkar tyda på att vi kommer att hamna där oavsett.

Skulle det vara en grövre kemvapenattack med många civila offer är det väl en annan sak förstås. Ingen aning hur responsen skulle se ut då, men det vore så klart spännande om det möttes med ett par dussin tomahawkmissiler som i Syrien. En sådan förbearbetning av rysk trupp hade varit välkommet inför det eventuella slaget om Donbass, ej inräknat de extrema konsekvenser som hade kunnat följa på en sådan intervention.

Börjar det användas kemvapen på bred front mot civila tror jag att en riktig intervention är oundviklig, men jag kan inte tänka mig att Putin och Dvornikov skulle vara så puckade.
Senast redigerad av Felstavaren 2022-04-11 kl. 22:38.
Citera
2022-04-11, 22:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det kan vara någon mildare form av gas. Man blir sjuk men den dödar inte. Sovjetunionen hade ett mycket stort program för att få fram olika typer av gaser för olika ändamål. Andningssvårigheterna i detta fall gör motståndarna panikslagna.

Det är alltså ett sätt att bryta ned motståndet.

Ännu ett krigsbrott och brott mot mänskligheten. Men Ukraina kommer att hämnas i fortsättningskriget.

När jag gjorde lumpen var ju kemisk krigföring högst reell. Vi övade gaslarm med skyddsmasker mm. Skyddsmasken hängde alltid med. Har inte sett nån som haft med sig skyddsmask i fält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in