2022-04-11, 21:34
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Alla här verkar vara krigsromantiker och det är kanske okej kanske inte det är inte okej folk dör
Sen vems fel att detta har hänt är som vanligt USA som det brukar vara annars kan dom inte vara världens största diktatur

Felet för kriget är Putins då han startade det, är inte så svårt. Större delen av världen vet det och har fördömt invasionen.
Citera
2022-04-11, 21:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fransk journalist som var i Ukraina med några frivilliga på den ukrainska sidan berättar i fransk TV att det är amerikaner som styr den ukrainska krigsmakten. Intressant:

https://twitter.com/antiwar_soldier/status/1513596067442569227

Otroligt glädjande om så är fallet! Då får det Ukrainska folket ett av de största stödet de kan få i krigsföringen mot barnamördaren och hans mindre smarta folkslag.
Citera
2022-04-11, 21:35
Medlem
Reimers avatar
Slaktaren från Syrien kör på i gamla hjulspår, funkade det där så funkar det här, terror mot civilbefolkningen.

Citat:
Under måndagen har flera ukrainska städer bombats.

"Den svåraste situationen är Rubizhne and Popasna som bombas konstant, dygnet runt" säger borgmästaren i Luhansk Serhiy Gaidai, enligt Reuters.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Och EU sitter still i båten.
Citera
2022-04-11, 21:36
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Det troligaste är väl att det här är början på en sån här kemvapenhoax som terroristerna körde i Syrien gång på gång. Ukraina har ju tagit det mesta hittills från IS manual så det här skulle falla naturligt.

Bara att se vad Ryssar gjorde i Syrien och Tjetjenien så vet du vad de kommer att göra i Ukraina. Vi lär oss av historien.
Citera
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
https://t-me.translate.goog/neoficialniybezsonov/11274?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Vore märkligt annars. När vi kör övningar med NATO är de högsta befälen ofta amerikaner eller engelsmän. Detsamma gäller mongolernas militär när utlänningar övar. Det låter mer som grodätaren är butthurt och klarar inte av att få åthutning som en man. Om nu detta stämmer överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Så sades om tyskarna/fransmännen också under 4 års tid i början av 1900-talet
Vad är likheten? Ryssland har en i huvudsak stående armé på 250.000 man som man satt in 80 % av. Värnpliktiga får inte användas och allmän mobilisering kan inte ske då det inte pågår ett krig.
Även om mobilisering skulle ske efter att krig förklarats så tar det 2-4 mån att sätta dessa förband på krigsfot och sedan transportera all utrustning till Ukraina.
Ryssarna hade färre än 2000 st stridsvagnar bruk i de stående förbanden, drygt 400 st av dessa är visuellt bekräftade förlorade, antagligen är rätt siffra över 500.
Ryssland förlorar stadigt mer stridsvagnar och soldater, om några veckor så kommer antalet döda passera 25.000 st och sårade 40.000-50.000 st.
Uppåt 75.000 man kommer vara borta samtidigt som den kvarvarande armén kommer vara slutkörd och i behov av rotering.
Citera
2022-04-11, 21:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Man skall nog ta Tacitus med en nypa salt. Han lämnade aldrig Roms gränser.
Jo, absolut. Men det är intressant hur mycket av den info han måste fått från högre befäl på uppdrag i Germanien som verkar stämma. Jag tänker på Nerthus-kulten med slavar som dränks i mossar, mm. Väldigt offtopic, hur som!
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mmm, prata inte om eländet, vi har ju blivit totalt pacificerade och lever in någon slags djävla genusbubbla, fan vet hur det gick till.

Nåväl, jag tror fan att Ukrainarna är av ett hårdare virke och med den massiva uppbackningen de får av USA och vissa NATO-länder så kan de fixa det här.
I Ukraina är de slaver, och den slaviska världen är väl mindre påverkad av osunda influenser. Paradoxalt nog förmodligen till inte ringa del pga. den gamla järnridån. I både Ukraina och Ryssland är de dessutom vana vid jävligt tuffa levnadsvillkor.
Citera
2022-04-11, 21:38
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Slaktaren från Syrien kör på i gamla hjulspår, funkade det där så funkar det här, terror mot civilbefolkningen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Och EU sitter still i båten.
Vad menar du EU ska göra?

Yes! 10k inlägg, kommer troligen nå 100k innan Ryssland är helt förintat.
Citera
2022-04-11, 21:39
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Jag grundar det på att jag sett den här typen utav rapporter om Azovstal i mer än en vecka, men aldrig sett några direkta bevis. Precis så som det alltid går till när det presenteras händelser som ska legitimera Ryssland pågående övergrepp på Ukraina.

Vad du försöker göra är att hitta en mening och röd tråd för världsliga händelser och skeenden, en röd tråd som bara existerar för att nån på telegram har skrivit det, inte för att det finns några riktiga bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
jag skådar en konspirationsteoretiker vid mitt norra....

Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Tror inte heller Ukraina sitter o matar in helikoptrar på löpande band till detta stålverk. Snart har ju hela västvärldens helikoptrar skjutits ned där. Finns det någon som helst information om dessa ständigt ökade nedskjutna helikoptrar. Verkar öka med en för varje post angående detta mytomspunna generalfäste i Mariupol? Hörde att Obama och Thatcher drack te där igår medan de planerade världsherravälde.

Ja vi får väl se. Kalla det konspirationsteorier ni om ni vill. Jag kallar det ockhams rakkniv.

Det finns en anledning till att Azovstal är en sådan hot-spot.

Som jag sa tidigare, jag tror vi kommer få se kemiska vapen för första gången just där. Och sen eskalerar det...
Citera
2022-04-11, 21:39
Medlem
HejaFinlands avatar
En överste har dött i Ukraina. Vad har en för grad som är chef över en sådan rysk bataljonsstridsgrupp? BTG? https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1513553330026524677
Citera
2022-04-11, 21:40
Bannlyst
Citat:
Det troligaste är väl att det här är början på en sån här kemvapenhoax som terroristerna körde i Syrien gång på gång. Ukraina har ju tagit det mesta hittills från IS manual så det här skulle falla naturligt.

Nä, alltså, där är du jävligt okunnig. Jag vet att RT dragit till med att det är en terrorist-hoax.. men jag vet mer än väl hur pass svårt VX är att tillverka. Det är ingenting som terrorister gör i ett garage. Att "väst" skulle ha fyllt ett sjukhus med massa barnskådespelare som låtsas dö (eller blivit injicerade med mediciner för att se ut som att de gasats) köper jag inte heller, det var ju också någonting rysstrollen drog till med.

Nepp... ska du trolla så får du åtminstone försöka låtsas verka logisk.
Citera
2022-04-11, 21:40
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Saker är på g i MordorRyssland
Dumans talman föreslår att protester mot kriget ska rendera i indraget medborgarskap!
Kan diktaturen verkligen kontrollera 130 miljoner?

Dom går verkligen tillbaka till Sovjetunionen. Helt otroligt. Skillnaden blir att sovjet var styrt av kommunistpartiet, Sovjetunnionen 2.0 styrs av en diktator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in