2022-04-11, 21:18
Medlem
Det är väl inte underligt att folk köper och tar med? Det är ju svindyrt på biografer.
Citera
2022-04-11, 21:19
Avslutad
Popcorn som anländer i säckar och hamnar i ett värmeskåp. Skrattretande. Höjden av girighet att inte poppa påplats.
Citera
2022-04-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
SJ tillåter tex, bara öl och vin som är köpt i restaurangvagnen att drickas vid sin plats, icke medhavd egen alkohol.

Ja men du får ju ha med dig det mesta annat i mat och dryckesväg på tågen.
Citera
2022-04-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du löst biljett att se filmen kan de inte avvisa dig för att du har ett äpple med dig och äter det i stället för att köpa deras skräp till överpriser.
Haha

Är det verkligen så det funkar tror du?
Betala en biobiljett så har du villkorslös rätt att vistas där?

Köp en flygbiljett så får åka med planet oavsett hur du beter dig.
Köp en bussbiljett och knalla in med inlines och tänd en cigarr, du har ju betalt, visst?

Eller kan det vara så att din vistelse är villkorad? Och att när du bryter avtalet så kan de visst avvisa dig, precis som det står i deras regler?

Nänä, de ljuger säkert här
Citat:
Du är skyldig att vid ditt besök efterleva Filmstadens vid var tid gällande ordningsregler och att följa anvisningar från vår personal. Om du bryter mot dessa eller agerar på ett sätt som stör andra gäster kan du komma att avvisas från föreställningen.
de skriver bara så för att skrämmas, för ett företag som Filmstaden har ingen koll på juridik eller så... Visst?
Citera
2022-04-11, 21:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Då vet du att biosalonger tjänar inget på att visa filmer, utan endast på snacks.

Precis som att vi äter mat på restaurang och betalar överpris på alkoholen. Eller kostar en GT 140kr att göra hemma? Får jag ta med en flaska vin om jag äter på en restaurang, trots allt mat restauranger fokuserar på. Vilket himla tjat om att spara 30 kr på snacks när man går på bio 1-2 gånger om året.

Hoppas detta drev leder till att biosalonger får stänga, trots allt sjukt passé att sitta i ett varmt rum med främlingar och betala 150 kr för att se en film som går på Netflix om 3-6 mån. Bättre göra något annat med lokalerna.

Ja det blir ju slutsatsen att de egentligen bara tjänar pengar på tilltuggsförsäljningen. Detta med att ha medhavt tilltugg på biograferna måste vara något som skett de senaste 20 åren. Jag går inte själv på bio så ofta. Kanske det legat på 1-2 ggr/år. Före 00-talet såg jag aldrig någon som hade eget tilltugg med sig.

Jag tror att reaktionen kommer att vara den att den som känner sig träffad kommer antingen att:

- fortsätta ta med sig, men dölja det mer
- gå på färre filmer utan att äta något
- sluta gå på bio

Filmstaden kommer att förlora på sitt förtydligande att det är förbjudet med medhavt tilltugg.
Citera
2022-04-11, 21:27
Medlem
Är man en familj på fyra personer som ex. vill se filmen spiderman och alla vill ha en liten läsk och en liten popcorn blir det 932 kronor för ett biobesök. Vettigt....
Citera
2022-04-11, 21:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha

Är det verkligen så det funkar tror du?
Betala en biobiljett så har du villkorslös rätt att vistas där?

Köp en flygbiljett så får åka med planet oavsett hur du beter dig.
Köp en bussbiljett och knalla in med inlines och tänd en cigarr, du har ju betalt, visst?

Eller kan det vara så att din vistelse är villkorad? Och att när du bryter avtalet så kan de visst avvisa dig, precis som det står i deras regler?

Nänä, de ljuger säkert här de skriver bara så för att skrämmas, för ett företag som Filmstaden har ingen koll på juridik eller så... Visst?

Det du skriver i början har inte med denna diskussion att göra så det kan vi stryka. När det gäller »juridiken« så har de med säkerhet inte alls tänkt i dessa banor. De vill att folk ska köpa svindyrt tilltugg hos dem, kort och gott. När det nu blir motreaktioner kryper de mer eller mindre till korset och pudlar med att de »inte tänker visitera«.

När det gäller »juridiken« så finns det ju otaliga avtal som inte visat sig hålla när de väl prövades rättsligt. Att det skrivits en sak i ett avtal innebär ju inte att det håller juridiskt vid en tvist. Detta trots att den som upprättade avtalet trodde sig ha koll på »juridiken«.
Citera
2022-04-11, 21:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Är man en familj på fyra personer som ex. vill se filmen spiderman och alla vill ha en liten läsk och en liten popcorn blir det 932 kronor för ett biobesök. Vettigt....

Shit, inflationen tuggar på.
Citera
2022-04-11, 21:29
Medlem
Dags för strömmingklämma under västen, och för de riktigt modiga: Surströmmingklämma välwrappt - tills filmen börjar?

Klagar vakterna på ev. lukt - hänvisa till dålig mage, och njut sedan din klämma under en härlig filmstund!
Citera
2022-04-11, 21:31
Medlem
John.Walkers avatar
Jag skiter i att priserna är dyrare. Däremot är utbudet ytterst begränsat. Jag vill ha godis som jag har valt själv och inte i någon påse där hälften är sånt man inte gillar. Jag vill ha någon energidryck eller någon dryck utan kolsyra med andra saker än apelsin eller päron.
Citera
2022-04-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Haha, vad fan? Nej, det är klart att jag kommer fortsätta ta med mig godis och dricka till bion. Vad ska de göra, visitera mig? lol
Jag tror inte att det är någon risk att de börjar visitera folk för gör dom det så kommer folk att totalbojkotta Filmstaden , för folk är inte villig att betala svindyra priser för popcorn, små chokladbitar och 33 cl burk läsk som typ minst 25-30 spänn för 33 cl burk läsk och minst 50 spänn för popcorn och minst 15 spänn för stycksaker typ dajm,snickers med mera .Kan förstå att folk tar hellre med sig eget godis och dryck som de har köpt mycket billigare i andra butiker och kiosker.
Citera
2022-04-11, 21:34
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det du skriver i början har inte med denna diskussion att göra så det kan vi stryka. När det gäller »juridiken« så har de med säkerhet inte alls tänkt i dessa banor. De vill att folk ska köpa svindyrt tilltugg hos dem, kort och gott. När det nu blir motreaktioner kryper de mer eller mindre till korset och pudlar med att de »inte tänker visitera«.

När det gäller »juridiken« så finns det ju otaliga avtal som inte visat sig hålla när de väl prövades rättsligt. Att det skrivits en sak i ett avtal innebär ju inte att det håller juridiskt vid en tvist. Detta trots att den som upprättade avtalet trodde sig ha koll på »juridiken«.

En biograf är ingen offentlig plats, det är en privat lokal för ett slutet sällskap. Arrangören bestämmer vilka regler som ska gälla i detta slutna sällskap. SJ skulle på motsvarande sätt kunna förbjuda folk att ha med sig medhavd förtäring. Lyckligtvis gör dom inte det, därför att en tågresa är ingen nöjesupplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in