2022-04-11, 18:52
Medlem
sonicyouthzs avatar
Vem fan går på bio nu för tiden ? Man lyckas ju få epilepsianfall pga alla mobiler som ljusförorenar biosalongen.
Citera
2022-04-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det är ett mycket rimligt beslut som kommer göra att de får in fler intäkter och kan ha lägre priser på biljetterna.

De som vill smuggla in godis kan naturligtvis enkelt göra det.

Sänka priserna på biljetterna? Vad får dig att tro det? Det kommer dom aldrig att göra, de kommer bara gå upp i pris då biljettpriserna baseras på hur mycket filmbolagen lägger ut för att producera sina filmer då dem tar den grova majoriteten av biljettintäkterna, vilket i dagsläget är rekordhögt och kommer bara att gå upp!
Citera
2022-04-11, 18:55
Medlem
Custom_mades avatar
Att förbjuda medhavd mat kan man alltså göra, men inte djur, intressant.
Citera
2022-04-11, 18:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Herregud, lägg ner ditt trollande för fan...

Såhär står det i avtalet:

https://www.filmstaden.se/bokning/kopvillkor/

Vet du vad avvisa innebär?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olaga_intr%C3%A5ng

Jag vet vad avvisa betyder och jag vet att de inte kommer att göra det. Du kan ju för ordningens skull plocka fram en beskrivning över det de benämner somordningsregler. Det finns ingen sådan förteckning om man söker på deras sida. Om man hävdar att en villkorad avtalssituation föreligger så ska man alltid hänvisa till de för tillfället gällande ordningsreglerna som ska finnas dokumenterade. Nu använder de bara ett ord, men de kan inte länka till dem.
Citera
2022-04-11, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nej det är INTE så det funkar, och OM det vore det så hade det ändå inte haft lagstöd - och det är DET jag diskuterar.

Jag vet att random folk ställer sig med ett "Security"-märke på jackan och agerar polis vid diverse tillställningar. Men de har inte ett uns mer befogenheter än en vanlig privatperson. Men varken de själva eller kunderna vet om det så det får fortgå.
Lyckligtvis så behöver man inte polisiära befogenheter för att vägra släppa in någon i en lokal eller för att stå i vägen när någon försöker tränga in i den olovligen.
Citera
2022-04-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Vad ska filmstade egentligen göra om jag har köpt med mig 3 påsar chips för att konsumera hemma efter bion? Ska de hindra mig från att gå in på bion? Får jag pengarna tillbaks då?
Är det de kinesiska ägarintresset från Wanda gruppen som spökar? eller är det sålt?
Kineserna sålde förra sin andel av aktierna. Det är amc som äger Filmstaden nu
Citera
2022-04-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag vet vad avvisa betyder och jag vet att de inte kommer att göra det. Du kan ju för ordningens skull plocka fram en beskrivning över det de benämner somordningsregler. Det finns ingen sådan förteckning om man söker på deras sida. Om man hävdar att en villkorad avtalssituation föreligger så ska man alltid hänvisa till de för tillfället gällande ordningsreglerna som ska finnas dokumenterade. Nu använder de bara ett ord, men de kan inte länka till dem.
Du har alltså problem med deras avtal?
Ett avtal om att följa reglerna har gissningsvis funnits med i 20 år.

Men i själva verket så har du inga problem med deras avtal och har aldrig haft, du greppar efter halmstrån för att slippa erkänna att du har fel och är en efterbliven fitta.
Citera
2022-04-11, 19:04
Medlem
madnesstookthems avatar
Hur många är det som tar med sig eget godis på bion? Hur mycket billigare är det på lokala pressbyrån runt hörnet? Eller planerar folk aktivt inför sitt biobesök och handlar smågodis på Ica Maxi eller någon välkänd godiskedja till lågpris några dagar innan?

De få gånger jag köpt godis på biografen har det varit underbart färskt godis och inte de torrhårda tradiga bitarna som ofta återfinns på andra ställen. Och biopopcornen är halva nöjet. Någon medhavd Estrellapåse med trasiga popcornsmulor kommer inte i närheten i smak.

Med det sagt så tycker jag ändå att regeln känns onödig. De flesta (hoppas jag) gör nog sina inköp på bion i alla fall och det gör det hela till onödig negativ publicitet.
Citera
2022-04-11, 19:05
Medlem
vad är problemet....det är väl bara ge fan i att äta godis å se på filmen istället....typiskt amerikaniserade svennar.
Citera
2022-04-11, 19:06
Medlem
09GRs avatar
Vet en stor/fet kille(2m/140kg) som berättade att han och hans kompis brukar ta med kebabrullar och äta när de kollar på bio
Citera
2022-04-11, 19:08
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Sänka priserna på biljetterna? Vad får dig att tro det? Det kommer dom aldrig att göra, de kommer bara gå upp i pris då biljettpriserna baseras på hur mycket filmbolagen lägger ut för att producera sina filmer då dem tar den grova majoriteten av biljettintäkterna, vilket i dagsläget är rekordhögt och kommer bara att gå upp!

Men korkskalle...

Pengarna skall in på ett eller annat sätt om de tjänar mer pengar på godiset kan de ha lägre marginaler på bio biljetterna. Jag fattar väl också att priserna förmodligen inte kommer sänkas direkt imorgon men de kanske inte behöver höja den lika mycket framöver.

De konkurrerar med andra aktiviteter på stan, TV och streamingtjänster. Lägre biljettpriser mer besökare. Inte bara kostnaden för filmen som avgör biljettpriser, hyra, personal, godisintäkter, vinstmarginal påverkar också.

Så vad dillar du om? Gå och lägg dig igen slacker.
Citera
2022-04-11, 19:08
Medlem
Brukar inte gå på bio ofta, men när jag gör det, då köper jag oftast 1-2st cola zero och har i jackfickan samt något lösgodis eller djungelvrål från någon affär i närheten.

Låt säga att filmen börjar 20:00, då kommer man dit 19:45, då är det ofta många som står i kö för att köpa snack & godis och vill man köpa något innan filmen får man stå i kö i 5-10 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in