2022-04-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Österrikes förbundskansler Karl Nehammer har rest till Moskva och fått träffa Putin. Han mötte ingen god vilja från Putins sida. Han beskriver Putin som ovänlig. Österrike är ändå inte med i NATO: Har det börjat gå upp för Putin vilka kort han har på handen? Börjar det bli svettigt? Bulletin bakom betalvägg. Men det finns säker andra nyhetskällor om Nehammers besök.

https://bulletin.nu/kanslern-om-putin-motet-inte-vanskapligt

Bra att dom ryska ledarna avslöjas. Förhandlingar är meningslösa. Det enda som biter är mer vapen till Ukraina.
Citera
2022-04-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Spekulationer om vad de kan ha pratat om: https://www.youtube.com/watch?v=FoVT2fcVAV4 (massgravar bland annat)

Att putler visar sig mer antisocial än vanligt (något han nog annars döljer) tyder väl på vissa personlighetsförändringar. Putin är en psykopat, en farlig en.

Putin är gammal, sjuk och misslyckad.
Jag skulle också vara grinig i hans skor.

Han är ju inte Mr Karisma i vanliga fall heller.

Frågan.är vad gubbjäveln hittar på härnäst.
Att Ukraina blir hans undergång, har han nog fattat.

Kärnvapen, kemvapen eller biovapen är väl vad som återstår.

Jag kan tänka mig nån form av massförstörelse.
Dvs Putin skapar hellre än död zon, än att han låter Ukraina vara fritt och Västvänligt.

Ingenting är uteslutet.....
Citera
2022-04-11, 18:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Precis. Ganska lång intervju (länk), men Kasparov delar sammanfattat din slutsats. https://www.youtube.com/watch?v=kYhsloRid_c
Putler kommer inte sluta förrän han antingen drar en Adolf i sin bunker, mördas eller begår kolletivt självmord med resten av världen. En narcissist ger sig inte, särskilt inte i hans ålder. Han fyller 70 snart..

Misstänker att vid detta laget är Putins "prio 1" att få bli kvar vid makten, inte en vinst vid "slagfält ukraina".

Men han behöver vinsten nu, för att få bli kvar vid makten. Han är "all in" med alla chipsen. Det hela har förändrats ifrån att ta ukraina till sin egna politiska överlevnad.
Citera
2022-04-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Dvs Putin skapar hellre än död zon, än att han låter Ukraina vara fritt och Västvänligt.

Nu vet jag inte hur kärnvapen-insatser skulle se ut och om Putin själv kan besluta om det men jag hoppas det finns tillräckligt stort motstånd MOT att sätta in kärnvapen i Ukraina kvar i Ryssland.
Citera
2022-04-11, 18:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

En smutsig bomb i en avlägsen stad i Ryssland som kan spåras till Tjernobyl och Ukrainas påstått hemliga laboratorier.

Då kan Putin motivera total mobilisering samt användande av kärnvapen då Rysslands existens är hotad.
Citera
2022-04-11, 18:38
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra att dom ryska ledarna avslöjas. Förhandlingar är meningslösa. Det enda som biter är mer vapen till Ukraina.

Förhandlingar med rySSland är bara ett spel för galleriet. Det har aldrig funnits någon avsikt att komma överens. Inga förhandlingar så länge det finns ryska soldater i Ukraina. När rySSland blir utsparkad ur Ukraina, Krim och östra är befriat så snetänder putler. Då kommer han inte att dra sig för att använda kärnvapen. Frågan är om putler våga använda kalsonger nu? Kan vara novitjock i dom. Eller har han fått tag i damtrosor med string att använda .
Citera
2022-04-11, 18:39
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Artilleri? mot en rysk pansarkolonn, några sköna direktträffar. Rätt så intensiv strid. Kan det vara pansarskott?

https://twitter.com/Conflicts/status/1513458053743624192?s=20&t=1JV0osnozLj05y68iMLSBw

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Artilleri väl
Strv som får en direktträff vid 00:28 ser ut att fortsätta bakåt, men besättningen kan väl inte gärna vara ok efter det där? :-o
Är det ERA-pansar som detonerar plus artillerigranaten kanske?

Kan vara den vagnen som står kvar och ryker i slutet av videon.

Gör Ryssarna vad USA gjorde under vietnamnkriget?

Skickar iväg alla med iq under 65?

Med iq 66 så skulle befälhavaren förstå att:
1. Flyganfall mot trädlinje
2. Antiminstridsvagn, full fart framför kolonn.
3. Osv., osv.

Hur fan dumma är de egentligen? Nått stämmer inte.
Citera
2022-04-11, 18:41
Medlem
Snapcounts avatar
Det är nog bara en fråga om tid..

11. april 2022 kl. 18:37

Vurderer å sende kampfly til Ukraina Slovakia vurderer å sende sovjetiske MiG-29 kampfly til Ukraina, dersom det kan skaffes annen beskyttelse av landets eget luftrom, sier statsminister Eduard Heger.

Ukrainske myndigheter har etterspurt tunge våpen og kampfly som en del av forsvaret mot Russland. Heger sier at sovjetisk militærutstyr er mindre interessant for dem, og at Ukrainas forspørsel derfor er aktuell. Slovakia har 12 MiG-29-fly.

https://www.nrk.no/nyheter/vurderer-a-sende-kampfly-til-ukraina-1.15929978
Citera
2022-04-11, 18:43
Bannlyst
Citat:

Det är givet att han är en klinisk psykopat. Total avsaknad av förankring till vanliga människor. Ingen som helst sympati. Lemlestade barn betyder för honom antagligen inte ett jävla skit. Han har säkert behov av att hämnas på folk... folk dör till höger och vänster om de på något sätt utgör ett hot mot honom.

Jag undrar vilke skit om honom som kommer ut i historieböckerna om/när ryssland blir fritt och vittnen kommer fram. Perversioner.. lemlestar han djur för nöjes skull? Sådant skit.
Citera
2022-04-11, 18:44
Medlem
QuietExits avatar
Hur en Orlan-10 är konstruerad https://twitter.com/osinttechnical/status/1513211530904580098?s=21&t=J0ukN0s-qP732QIQBT9MFA
Citera
2022-04-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Misstänker att vid detta laget är Putins "prio 1" att få bli kvar vid makten, inte en vinst vid "slagfält ukraina".

Men han behöver vinsten nu, för att få bli kvar vid makten. Han är "all in" med alla chipsen. Det hela har förändrats ifrån att ta ukraina till sin egna politiska överlevnad.

Putin har byggt upp en enorm säkerhetsapparat runt sig. Han har 4 lager av livvakter runt sig hela tiden. Några som går nära, några som blandar ihop sig med vanliga människor, några som bildar en omkrets och några krypskyttar på taken i området där han befinner sig. Han har ett antal munskänkar som får testa maten innan han gör det och sedan har han sin egen armé Rosgvardia med 340000 soldater, alltså betydligt fler än som gick in i Ukraina.
Det verkar helt klart som att han har tänkt behålla makten och det verkar nästan omöjligt att få bort honom om han inte vill lämna sin post.
The National Guard was founded by Russian President Vladimir Putin in April 2016. The force is set to take over the functions of Russia's riot police and rapid response units with the reported aim of better combatting terrorism and organized crime,
https://www.themoscowtimes.com/2016/11/25/russian-national-guard-reaches-340000-personnel-a56308
Citera
2022-04-11, 18:48
Medlem
Snapcounts avatar
Om någon läser om mötet mellan Putin och Nehammer så. skulle det vara intressant att veta hur nära de vara varandra fysiskt.

Har ju varit mycket prat om själva avståndet mellan Putin och folk han möter. Hoppas det framkommer någonstans..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in