2022-04-11, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jag går inte dit. Men skulle jag göra det så skulle jag tagit med mig eget godis. Synnerligen efter detta förbud.
Och du verkar älska att anpassa dig efter alla förbud som finns utom bad eventuellt svensk lag säger i detta, vilket jag faktiskt inte vet.
Förbud? Det är inget jävla förbud. Det är deras villkor för att gå dit.

Men du tycker alltså att det är fascism att ett företag tillåts ställa villkor för att man ska få ingå avtal med dem?

Sen får du väl köpa med dig eget om du vill det. Hade inte brytt mig mindre. Hade kunnat tänka mig att smuggla in saker själv också. Men jag hade inte börjat fjolla mig med termer som fascism för att ett företag inte anpassar sig efter mig.

Att både företag och privatpersoner är fria att avtala om i stort sett vad som helst är motsatsen till fascism.

Citat:
Avtalsfrihet, krockar det med svensk lag så gäller inte det där avtalet.
Det krockar inte med svensk lag.

Citat:
Så du vet inget om hur det är att leva i förtryckande länder men gör ändå anspråk på att veta hur det är? Och försöker dessutom förminska den fascism som finns här. Som om det vore OK bara för att det finns värre platser än här.
Du frågade om jag är från ett förtryckt land. Det är jag inte. Jag har däremot bott flera år i ett förtryckt land.

Citat:
Edit: Med tanke på din upprördhet så är det väl du som är en lättkränkt fjolla?
Vem har sagt att jag är upprörd? Tycker bara det är så oerhört komiskt med folk som dig.
Citera
2022-04-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Enligt mig laggar inte app-tv ett dugg, kolla din internetuppkoppling.

Jag har undvikit biopremiärer för att kolla på filmen när den dyker upp i någon av apparna, senast var det ”Matrix Resurrections” som var total dynga. Jag är oerhört nöjd över att kunna stänga av efter en halvtimme och kolla på något annat, på en biograf hade det känts som en ren förlustaffär rent tidsmässigt.

Biografen är dödligt sårad, om de inte uppfinner ett mervärde snarast blir det till att plocka ner duken.

När jag menade dynga så tänkte jag mer på "Wahlgrens Värld" och IQ-befriade Lundellfamiljen... ja jag har egen erfarenhet av denna dryga ego-person som inte lyssnar på någon annan än sig själv. Önskar andra kunde ta del av det hela. En DJ som får musiken att stanna bara han rör en knapp och trots instruktioner att INGET röra... vid tre tillfällen ändå gör detta och musiken stannar... är man värdig person då???

Det är inget fel på mitt internet, det är många som klagar på D+ och deras inkompetens
Citera
2022-04-11, 17:48
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Får man snusa på bion i din drömvärld? Skratta? Andas?

Naturligtvis får man bolma cigarr i salongen, gärna applådera när sluttexterna rullar.
Helst springa in och ut, för att pinka efter att druckit 3 liter Pepsi Maxi.

Nej, naturligtvis passar nog inte bioformatet för mig längre
Citera
2022-04-11, 17:51
Medlem
st33rs avatar
Ingår det i reglerna att undersöka folks väskor?
Inte enligt deras Facebook.

Och så är ju den nya regeln bara symbolisk. För att avskräcka dumbommar.

Ingen kommer ju beslagta din vattenflaska eller snickers du har i väskan . Regeln omfattar bara folk som kommer till biljettkassan med famnen full av medhavd mat.

Och enligt deras Facebook kommer de inte ta ifrån nån godis . Det kommer inte sitta spioner i biomörkret.

Så. Ingen skillnad.
Senast redigerad av st33r 2022-04-11 kl. 17:59.
Citera
2022-04-11, 17:52
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurovision4ever
Det är inget fel på mitt internet, det är många som klagar på D+ och deras inkompetens
Medhåll. D+ bör varje normalfuntad människa ha sagt upp efter VD:ns patetiska krypande för alfabetsmaffian.
Citera
2022-04-11, 17:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Fortsätter man i den andan att förbjuda folk från att ta med sin egen PET-flask med dryck samt godis som inte går att hitta i biografens butik, så kommer folk att bojkotta biograferna.
Jag själv kommer inte att gå på bio på grund av det beslutet. Synd, då jag har två biljetter som jag fick i present som nu bara kommer att löpa ur sitt giltighetsdatum istället.
Jag tänker mest på att smussla in lite alkohol.
Om jag skulle vilja dricka en PET cola så kan jag väl lika gärna köpa i bions kiosk som support. Så småsint är jag inte. Dock streamar jag hellre själv hemma. Men om jag måste gå på bio så skiter väl jag i 5-10 kronor mer för snasket. Men sån är jag.
Man måste välja sina strider ibland.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-04-11 kl. 18:00.
Citera
2022-04-11, 17:53
Medlem
Jag blev lite förvånad att detta faktiskt var tillåtet tidigare. Personligen skulle jag nog aldrig ens tänka tanken. Är det okej att ta med en kasse burköl in på en konsert? En påse med hamburgare från McD?
Citera
2022-04-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jo, precis lika stor rätt som du har i ditt hem. En biograf är liksom ingen allmän plats där någon har "rätt" att vistas.
Om någon ändå bryter sig in är det ett lagbrott.

Prova att gå in på en krog som nekar dig t.ex...

Eller ett hotell, eller en affär, eller vilken jävla plats som helst som inte är allmän plats.
Oj.

Nej jag får inte visitera någon i mitt hem. Hemfridsbrott är ett bötesbrott och omfattas inte av envarsingripande, som i sin tur inte täcker in stöldgods eller otillåtna föremål utan endast farliga föremål.

Rätten att visitera beror på syftet och ska användas restriktivt. På krogen kan det vara fråga om skyddsvisitation för att hitta farliga föremål och i förekommande fall avvisa personen. Om syftet är att beslagta otillåtna föremål får endast polis visitera. Medhavd godispåse på bio kvalar definitivt inte in. Lätt att förstå om man vill...

Legalitetsprincipen är en portalparagraf i grundlagen, det vill säga all maktutövning ska ha stöd i lagen. Lagstiftaren har bestämt att skyddet för den enskildes frihet är starkare än behovet att beslagta exempelvis godispåsar. C'est la vie...

I Nordkorea är det givetvis annorlunda.
Citera
2022-04-11, 17:55
Medlem
pandemonium71s avatar
Jag har inga problem med detta. Det är deras biografer, deras regler. De måste ju gå runt och det är inte gratis att driva biografer.
Citera
2022-04-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurovision4ever
Visitera går utmärkt... på bio liksom på idrottsevenemang.
Du tänker nog på skyddsvisitation. Inte detsamma som att snoka efter godis.
Citera
2022-04-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?
Inte samma sak. Och även om jag kan vara lite snål, så handlar det om att dom INTE har den sortens godis eller chips jag vill äta när jag kollar film. Därför måste jag ha med mig
Citera
2022-04-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du tänker nog på skyddsvisitation. Inte detsamma som att snoka efter godis.

Det är en form av visitering ja... funktionen är dock den samma... Du får inte ta med läsk köpt utifrån på konsert eller idrottsevenemang...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in