2022-04-11, 15:42
Medlem
shoottheelkss avatar
England var inblandade i statskuppen 2014

saatchi and saatchi
IOTA global
SEL
Nigel Oakes (Behavioural Dynamics Institute)
Colonel Steve Tatum

Intervju med George Eliason 55.35min

MOATS with George Galloway - Episode 151
https://www.youtube.com/watch?v=aQIoVUdLyws
Citera
2022-04-11, 15:45
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är en bra fråga. Men det skickas mer vapen som inte annonseras. Detta har bland annat Carl Bildt sagt i en intervju. Men varför man alls talar om vilka vapen som skickas kan man undra. Kanske är det bara ett sätt att visa allmänheten att man hjälper Ukraina.

Det finns ett flera strategiska värden i att annonsera det öppet. Först och främst bekräftar man Ukraina och Zelensky vilket kan påverka andra länder till att göra samma sak. Samtidigt visar man också Ryssland och andra skitländer att västvärldens solidaritet är att räkna med, samt att den väger så pass tungt att Ryssland kanske kommer att förlora kriget på grund av den nu.

Vidare är det viktigt att visa den egna befolkningen att man gör något åt problemet. Och omvänt så kan det ha en demoraliserande effekt på ryssarna när de inser att Ukraina har en nästintill outtömlig tillgång på moderna vapen som är väldigt effektiva mot ryskt krigsmateriel.

Det vore spännande att få veta vidden på allt som faktiskt levereras, det får vi kanske veta en vacker dag. Och jag undrar om det även försiggår något trollande emellanåt, som att säga att man skall skänka robottyp X men egentligen skänker robottyp Y för att förvirra ryssarna och få dem att förbereda sig på fel sätt.
Citera
2022-04-11, 15:45
Medlem
X3treams avatar
Statlig russisk jernbane misligholder gjeld. Sanksjoner blokkerer betaling til kreditorene.

https://e24.no/naeringsliv/i/Jx5JxX/statlig-russisk-jernbane-misligholder-gjeld

"Kostnaden for å forsikre russisk statsgjeld har steget kraftig i det siste. I forrige uke var sjansen for mislighold 99 prosent innen året er omme, ifølge Bloomberg."
Citera
2022-04-11, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Befinner mig i svenskbananland och konsumerar sparsamt med media men jag är villig att lyssna på Rysslands sida av historien. Jag är den som bringar balans till kraften och dämpar er ryssnoja.
Om du tror att du balanserar upp diskussionen med ditt gagg kan du känna dig blåst! De flesta normala människorna bliir bara förbannade och trötta på skiten du skriver hela tiden.
Citera
2022-04-11, 15:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja, nazisterna är beundransvärda, eller hur?

Varför skulle ryska nazister vara beundransvärda? Ukrainarna spöar skiten ur Ryska nazister så det stänker blod till Moskva.
Citera
2022-04-11, 15:48
Medlem
Citat:
Snarare massmediafrämmande. Ukraina är väldigt splittrat mellan öst och väst. Jag antar att det inte nämns i västerländsk media, för att ge en bild av ett enat Ukraina mot den onde ryssen.

Landet är politiskt splittrat. Mot den fascistiska invasionsarmén råder dock i nuläget enighet.
Citera
2022-04-11, 15:49
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Gör hela ryssland till världens största parkeringsplats. Ingen hade saknat er, skyldiga som oskyldiga.
Låter som ett recept för en atomvinter. Tror inte du menar allvar egentligen, det är bara inne nu att vara överdrivet blodtörstig mot ryssar.
Citera
2022-04-11, 15:50
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
men jag är villig att lyssna på Rysslands sida av historien.

Det är på denna biten du själv inte tycks inse att du inte enbart lyssnat på det ryska narrativet utan helt okritiskt köpt det med hull och hår vilket är hårresande. Blir väldigt tokigt när du på detta även tycks göra en stor sak av att vara PK-befriad - vad exakt tror du dina åsikter är i Ryssland? Dina Kreml-floskler är peak PK and beyond i sammanhanget.
Citera
2022-04-11, 15:52
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Snarare massmediafrämmande. Ukraina är väldigt splittrat mellan öst och väst. Jag antar att det inte nämns i västerländsk media, för att ge en bild av ett enat Ukraina mot den onde ryssen.

Ukraina har dock blivit fantastiskt enat den senaste halvannan månaden. Det är nästan så att man tycker att Putin förtjänar ett fredspris för att så fullständigt ha enat ett tidigare kroniskt polariserat land.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det finns ett flera strategiska värden i att annonsera det öppet. Först och främst bekräftar man Ukraina och Zelensky vilket kan påverka andra länder till att göra samma sak. Samtidigt visar man också Ryssland och andra skitländer att västvärldens solidaritet är att räkna med, samt att den väger så pass tungt att Ryssland kanske kommer att förlora kriget på grund av den nu.

Vidare är det viktigt att visa den egna befolkningen att man gör något åt problemet. Och omvänt så kan det ha en demoraliserande effekt på ryssarna när de inser att Ukraina har en nästintill outtömlig tillgång på moderna vapen som är väldigt effektiva mot ryskt krigsmateriel.

Det vore spännande att få veta vidden på allt som faktiskt levereras, det får vi kanske veta en vacker dag. Och jag undrar om det även försiggår något trollande emellanåt, som att säga att man skall skänka robottyp X men egentligen skänker robottyp Y för att förvirra ryssarna och få dem att förbereda sig på fel sätt.

Jag har hört väldigt få kommunikéer från ryssarna där dom protesterar mot västs vapenleveranser, tror dom har helt förbrukat sina bluffkort så det är nog mer eller mindre "all in" för i stort sett allt till Ukraina nu. Den enda spärren är att avancerade system kräver för lång utbildning.
Citera
Medlem
Citat:
Låter som ett recept för en atomvinter. Tror inte du menar allvar egentligen, det är bara inne nu att vara överdrivet blodtörstig mot ryssar.
På sju veckor har ni lyckats göra er mer oönskade än araber. Ni är inte ens 3e klassens människor. Klara för tusan inte av att koka rödbetsoppa utan recept. R8
Citera
2022-04-11, 15:53
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Ojojoj nu har den ryska lilla björnungen fått hybris på riktigt och hotar Sverige och Finland haha

Du glömde visst länken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in