2022-04-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Slingring pågår.

Att införa förbud och att förbjuda betyder samma sak. Trist när en lögner dras fram och man desperat försöker komma undan.

Varför försöker du söka fel, du förstod klart och tydligt vad han ville ha sagt. Att man gör allt för att underminera ryska språket är ganska självklart. Annars tar man inte fram alla konstiga lagar. Att stödja Ukraina behöver inte betyda att du ska försöka ljuga, för att få det att låta rätt.

In June 2016, a new law was enacted requiring Ukraine's radio stations to play a quota of Ukrainian-language songs each day. At least a quarter of a radio station's daily playlist had to be in Ukrainian from then on, rising to 30% in 12 months' time and 35% a year after that. The law also required TV and radio broadcasters to ensure at least 60% of programs such as news and analysis are in Ukrainian
Citera
2022-04-11, 14:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är bötesbelagt att bemöta kunder på ryska såvida kunden inte specifikt bett om det. Vad är det om inte ett slags förbud?

Fånig regel, men det är således inte förbjudet att tala ryska.
Citera
2022-04-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
NLAW är skit, kolla den här videon där NLAW inte fungerar vid nära kontakt alls
En gammal sovjetisk RPG skulle göra jobbet perfekt vid den där situationen
https://youtu.be/pYZMoCFLDhI

Är du precis lika retard som husvagnen ?

NLAW har satt rejäl respekt i det ryska pansarn.
Om du nu ändå är ute och harvar bland youtube så kan snabbt inse hur bra den gör
ifrån sig , sen om du inte vill inse eller ta in det är det ju ditt problem.

Ni rysskramare är ändå riktigt roliga i era krumbukter.
Senast redigerad av Hansol 2022-04-11 kl. 14:32.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
och herregud igen på din sista. Är du medveten om att de har ett minimiavstånd? Dvs om du råkar skjuta mot en sten framför dig så ska den inte explodera. Går folk på sånt här?
Jag får nog ta i lite extra nästa gång så att min sarkasm inte missuppfattas. Ville mer visa på vilka "bevis" pro-ryssar kommer släpandes med varenda gång. Oftast innehåller klippen de länkar inte alls vad de beskriver. Första klippet blir 2 tanks totalt kvaddade om man ser klippet som publicerats i sin fulla längd. Besättningen gör en resa ut i statosfären innan de landar i köttstycken på asfalten, samtidigt står det i beskrivningen att alla klarar sig oskadda.

Andra klippet väljer han som gjort det att dölja när ammunitionen fattar eld inuti tanken med ett stort textfält. Samtidigt som det som finns kvar av besättningen hoppar ut. Han tror också att den träffar pipan och vet inte hur en N-Law fungerar.

3 klippet försökte jag vara extra tydlig när jag nämnde "inom säkerhetsavstånd".

Det är sådana här klipp kommer släpandes med hela tiden med totalt helt felaktig information. Sen sväljer deras gelikar allt med hull och hår utan att ens bemöda sig med att aktivera 2 hjärnceller.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det kan vara konvojen från denna filmen som påstås vara attackerad av UAF. De säger att den är "8 mile long" vilket blir ca 12 km.

https://youtu.be/X_BK0fZXIXA
Citera
2022-04-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Sjuka nazister , idioterna i Ukraina hjälper dock till att visa sina krigsbrott för hela världen. Förr eller senare kommer domen mot dessa äckel.

Skådespelare och fake. Troligtvis också green screen. Krya på dig kamrat!
Citera
2022-04-11, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ryssarna i östra Ukraina har inte försökt förbjuda ukrainska språket vad jag vet.

Ryssarna har förtryckt det ukrainska språket i alla tider fram tills dess att man blev befriad från USSR-diktaturen. Antagligen så kommer diktaturen att fortsätta med det så fort de får chansen igen https://en.wikipedia.org/wiki/Chronology_of_Ukrainian_language_suppression
Citera
2022-04-11, 14:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad är det Ukraina skjuter med? Inne i en allé kan det inte vara lätt att träffa stridsvagnar utan att träffa träd, vare sig från sidan eller uppifrån.
Styrd ammo gissar jag, kvitnik är laserstyrd.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag får nog ta i lite extra nästa gång så att min sarkasm inte missuppfattas. Ville mer visa på vilka "bevis" pro-ryssar kommer släpandes med varenda gång. Oftast innehåller klippen de länkar inte alls de beskriver. Första klippet blir 2 tanks totalt kvaddade. Besättningen gör en resa ut i statosfären innan de landar i köttstycken på asfalten, samtidigt står det i beskrivningen att alla klarar sig oskadda.

Andra klippet väljer han som gjort det att dölja när ammunitionen fattar eld inuti tanken med ett stort textfält. Samtidigt som det som finns kvar av besättningen hoppar ut. Han tror också att den träffar pipan och vet inte hur en N-Law fungerar.

3 klippet försökte jag vara extra tydlig när jag nämnde "inom säkerhetsavstånd".

Det är sådana här klipp kommer släpandes med hela tiden med totalt helt felaktig information. Sen sväljer deras gelikar allt med hull och hår utan att ens bemöda sig med att aktivera 2 hjärnceller.

Ha ha ja jag såg lite sent. Men känner att med tanke på att kremltrogna på fullt allvar använder minst ett av dina klipp på allvar så. Sorry. Ska läsa innan jag svarar framöver 😊❤
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Vitrysslands finansminister gråter ut i TV för att sanktionerna håller på att sänka deras ekonomi.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1513488711140401152
Citera
2022-04-11, 14:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Ryssarna har förstås följt den leveransen noggrant. Dels via satellitbilder men även av folk på marken.

Dock inte säkert att de lyckats slår ut allt men det får tiden utvisa
Hur lyckas man följa en leverans med satellit? Låter som hittepå.
Citera
2022-04-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Nej. Rapportera bara skiten. Jag kan bara se dem om jag väljer rysk proxy på min VPN.

Varför ska länkar från telegram rapporteras?
Den appen används flitigt av båda sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in