2022-04-11, 10:00
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
När vi skriver år 2022 så är det verkligen dags att Frankrike får sin första kvinnliga president.

Jag förstår inte hur folk kan vilja fortsätta 1000 år av gubbvälde i Frankrike.

Ja, man hör inte så mycket från vänstern, att nu är det dags för en kvinna.
Citera
2022-04-11, 10:02
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Kamrat, mår du bra? Var har jag sagt att jag röstar på Macron?

Jag sa dumskallar SOM dig! Inte just specifikt dig men det förstod du inte tydligen..

Macron mot le pen kommer bli jämnare än förra gången tror jag! o

visst är det dags för en kvinna nu bryt glastaket
Citera
2022-04-11, 10:13
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dvs hon vågar inte utmana invandrarna .. samtidigt som hon låtsas vara emot dem för att få röster.

Det är jättemånga fransmän som inte har vaccinerat sig också.
Citera
2022-04-11, 10:34
Medlem
Trublions avatar
Marines pappa, grundaren av partiet, ser redan nu sin dotter som den kommande presidenten
”Inte Macron, inte två gånger. Redan en gång var väl mycket och två gånger är för mycket”. som han säger i intervjun”
Citat:
Pas Macron, pas deux fois. Une fois c’était déjà beaucoup, la deuxième fois c’est trop !
Han ser redan att en front att vägra dekadensen på väg att skapas
Citat:
la création d’un « front général de refus de la décadence

Sådan far sådan dotter

Länk til intervjun för Google översättare

https://www.leparisien.fr/elections/presidentielle/presidentielle-2022-jean-marie-le-pen-voit-deja-sa-fille-a-lelysee-10-04-2022-EQXWM24IWFHABI2AUFJRRA E74Y.php
Citat:
Présidentielle 2022 : Jean-Marie Le Pen voit déjà sa fille à l’Élysée
Citera
2022-04-11, 11:36
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har en känsla Marine Le Pen nu får draghjälp av Eric Zemmour om 2 veckor.

Vem flyttar sina röster till Macron?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Zemmour har officiellt gått ut & uppmanat sina väljare att rösta på Le Pen.

Så måste det väl bli antar jag.
Yes jag hoppas på det "omöjliga" enl. förståsigpåare. Hoppas o tror på Lepenn. Putinkramare?.. Nja..Jag har också varit det, men ändrat åsikt tills vidare, tills vi får veta hela sanningen hur det ligger till. Just nu väljer jag att köpa allt som kablas ut av Ukraina o mainstream. M.a.o hatar jag Putin och hans lakejer.
Citera
2022-04-11, 11:36
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Färdigräknat:

Macron 27.6%

Le Pen 23.4%

Mélenchon 22%

Zemmour 7.1%

Pécresse 4.8%

https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2022/apr/10/french-election-2022-projected-result-and-latest-results

Mélenchon fick hela 22%, nära att han petade Le Pen från andra platsen.

Ja Macron lär vinna andra omgången. 53% mot 47% kanske...

Det finns redan många opundersökningar som pekar på Macron som vinnare ifall Le Pen blir motståndare i en andra omgång, men det ska bli intressant att se nya undersökningar nu när 1a omgången är avklarad.

Resultatet i första valomgången blev det väntade, för de två huvudkandidaterna, men överraskande lågt för Pécresse (moderaterna), samt Zemmour (AfS).

Macron har varit påtagligt ointresserad av att kampanja; valrörelsen har inte gett honom energi.

På sätt och vis är det väl sådana politiker man vill ha: Mindre intresserade av att stå på scenen och hyllas när man levererar valfläsk – mer intresserade av att driva angelägna reformer under de fem år som följer.
Citera
2022-04-11, 11:55
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Så måste det väl bli antar jag.
Yes jag hoppas på det "omöjliga" enl. förståsigpåare. Hoppas o tror på Lepenn. Putinkramare?.. Nja..Jag har också varit det, men ändrat åsikt tills vidare, tills vi får veta hela sanningen hur det ligger till. Just nu väljer jag att köpa allt som kablas ut av Ukraina o mainstream. M.a.o hatar jag Putin och hans lakejer.

Då är vi två
Citera
2022-04-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Resultatet i första valomgången blev det väntade, för de två huvudkandidaterna, men överraskande lågt för Pécresse (moderaterna), samt Zemmour (AfS).

Macron har varit påtagligt ointresserad av att kampanja; valrörelsen har inte gett honom energi.

På sätt och vis är det väl sådana politiker man vill ha: Mindre intresserade av att stå på scenen och hyllas när man levererar valfläsk – mer intresserade av att driva angelägna reformer under de fem år som följer.

Det kanske är en myt men det sägs ibland att ledare som ignorerar lokala förhållanden och personers vardag för att glänsa på den internationella scenen (enligt dem själva) genom att leverera plattityder riskerar bakslag. "Low-energy" adelskapitalistoaristrokaten Jeb Bush trodde att det skulle räcka med vänsterns skinande ryttare i form av brodern George som stöd men ack, det fanns väljare som ville att de skulle vara en del av ekvationen också och inte bara "det första ståndet".
Citera
2022-04-11, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Frankrike är i akut behov av nationalister som stoppar den långt gående islamiseringen av landet.

Ska jag sluta trolla i tråden och skriva vad jag verkligen hoppas på, så hoppas jag naturligtvis på Le Pen. Apropå hennes relation till Putin så vet vi inte någonting om vad som egentligen hänt. Globalisterna har som vana att köra false-flag operationer och färgrevolutioner, rysk media är censurerad i Väst och ensidig information sköljer över oss via MSM om hur hemsk Putin är.

Det kan också bli förändring i EU om Le Pen vinner, och kanske till det bättre säger jag fast jag är federalist.

Men om du frågar mig vem jag tror vinner, så tror jag att Macron vinner. Man har antingen riggat valet eller så är folk så dumma i huvudet att de inte förstår bättre. Jag har länge utgått ifrån att globalisterna på sikt kommer att få som de vill. Pga att de är skickligare.
Citera
2022-04-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ska jag sluta trolla i tråden och skriva vad jag verkligen hoppas på, så hoppas jag naturligtvis på Le Pen. Apropå hennes relation till Putin så vet vi inte någonting om vad som egentligen hänt. Globalisterna har som vana att köra false-flag operationer och färgrevolutioner, rysk media är censurerad i Väst och ensidig information sköljer över oss via MSM om hur hemsk Putin är.

Det kan också bli förändring i EU om Le Pen vinner, och kanske till det bättre säger jag fast jag är federalist.

Men om du frågar mig vem jag tror vinner, så tror jag att Macron vinner. Man har antingen riggat valet eller så är folk så dumma i huvudet att de inte förstår bättre. Jag har länge utgått ifrån att globalisterna på sikt kommer att få som de vill. Pga att de är skickligare.
*1 Klart de är, de vill ty sig till auktoriteter som leder dem, ligger i vår natur och miljön som formar oss. Få eller inga andra djur på denna planeten har så lång uppväxt som oss, det är en mycket lång period som vi är beroende av typ "föräldrar" för vår överlevnad, att lita på dessa auktoriteter är avgörande för att även vi ska kunna föra våra gener vidare.

*2 De har haft en exempellös framgång i sin "revolution", det vinnande laget de senaste 40 åren.
Citera
2022-04-11, 13:45
Medlem
Intressant att de försöker svartmåla Le Pen som en Putinsymptisör enbart för att hon är det absolut värsta en västerländsk politiker kan vara idag - en nationalist som sätter sitt eget lands intressen och välmående i första hand.

Ett hot mot demokratin.
Citera
2022-04-11, 14:17
Medlem
OdjuretsGrannes avatar
Hur ofta har en kandidat som vunnit 1:a omgången klart, förlorat andra omgången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in