2022-04-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Precis, "it's the current year".

En dum och klämkäck liten tjej har inget i varken militär eller polis att göra. Det finns ingen ärlig maskulin man med egen erfarenhet från uniformsyrken som polis och militär som tycker det.

Att "Ukraina" under judiskt styre pushar feminism och homosexualitet är ytterligare ett skäl att vara emot dem och för Ryssland.

Källa på det? Eller vänta, kanske svårt att hitta källor från medeltiden?

Krya på dig kamrat!
Citera
2022-04-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Absolut, men det förändrar inte att hela "kvinnor kan"-tramset är just bara trams. En ung kvinnas uppgift ör att föda och ta hand om barn, i första hand, inte att springa runt som soldat.

Din mamma hade en uppgift här i livet och det var att göra abort. Men till och med det misslyckades hon med.
Citera
2022-04-11, 11:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Var det inte Benny Hill-musik också?

Kollade igen med ljud och det stämmer bra det
Citera
2022-04-11, 11:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jag är i alla fall orolig. Lyckas man slå tillbaka de ryska fascisterna kommer det bli till ett mycket högt pris.
Oklart vilka reserver Ukraina lyckats föra till Donbass.
Eftersom det verkar omöjligt att få Putin att ställa upp på seriösa förhandlingar om att avsluta kriget vore den minst dåliga lösningen i nuläget att Nato gick all in med flygvapnet och stoppade ryssarna och därigenom sparar mängder med liv.

Priset i människoliv kommer att bli högt men för Ukrainarna kommer det att vara värt det, de har ju levt under ryskt förtryck sedan Peter den store så de vet mycket väl att vad fan som helst är bättre än att hamna i Putins klor.

USA och resten av västvärldens stöd och deras egen offervilja kommer att rädda dem den här gången, den ryska frågan kommer att lösas en gång för alla.
Citera
2022-04-11, 11:48
Medlem
Jag får verkligen inte ihop det hela. Vad hade Ryssland för mål med attacken? Kan någon som stödjer attacken tala om det för mig. Och säga om det är värt det.

I mina ögon har redan Ryssland förlorat. Nu återstår bara en massa att döda en massa Ryssar och Ukrainare.

Jag vet att krig är komplicerat, så man aldrig ska säga aldrig. Men om Ryssland på ett mystiskt sett segrar så kommer Ryssland förlora freden. Jag ser inte en väg ut. Det känns som 1943 för tyskarna. De fortsatte men visste att de hade förlorat.
Citera
2022-04-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En rysk kolonn i Donbas får smaka på ukrainsk beskjutning.

https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1513445686150418432

Bra att du visar nyheter. Detta har jag inte sett tidigare. Kolonner skall förvandlas till kolumner och ryska styrkor skall på sikt UTPLÅNAS.
Citera
2022-04-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
rysslands armé o även poliskår verkar vara mest framgångsrika när det får bearbeta civilbefolkningen,, mot annan armé verkar det hålla alltför låg kvalitet, eventuella framgångar bygger då på dess mängd, likt en orc flock...
Det är väl så, misshandla gamla tanter är det enda man klarar, men endera dagen kommer några att ingripa när polisen misshandlar en tant och då blir det åka av.
Citera
2022-04-11, 11:53
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Porosjenko är inte president. På det sätt som ni rysstroll alltid jobbar är uttalandet i en kontext som ni inte tar upp.

Du låtsas hellre inte ha reflekterat över att om det där är fruktansvärt så sade du precis att Ukrainas civila behöver skydd från Ryssland.

Dags för kärnvapen mot Moskva.
Det är uppenbart från hans uttalande att det rådde extrema antiryska sentiment i Kiev. Talet om etnisk rensning och folkmord på ryssar var alltså inte tagit ur luften av Putin. Det passar väl ihop med det faktum att vissa av de ukrainska paramilitära grupperna är radikala, antiryska ultranationalister.
Citera
2022-04-11, 11:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
När Putin förslavat Ukraina, kommer han att rensa ut HTBQ elementen då eller blir det Sibirien tro? Nåt måste han göra.
Citera
2022-04-11, 11:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Fler ryssar som gått på pumpen i östra Ukraina.

https://mobile.twitter.com/worldonalert/status/1513280577545416706
Citera
2022-04-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Pruttan stod ju och utlovade ersättning till anhöriga för varje stupad soldat. Det är nog inte bara av propagandaskäl han är angelägen om att hålla nere siffrorna
500 stupade och 19500 "deserterade" blir kanske den officiella siffran, eller låter "deserterade" som Puttler-fientligt? De valde att ta en längre utlandsvistelse efter den fredliga missionen i Ukraina, blir kanske ursäkten.
Citera
2022-04-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
När det gäller sådana här stora händelser så finns det Judar inblandade, Sen en hel massa kristna och muslimer. Samt troligen även en bunt Romer, etc. etc.
Judar finns i de flesta länder och organisationer.

Så det är ungefär lika relevant att ta upp inblandade aktörers eventuella judiskt som att ta upp att de är sportfiskare eller sjunger i kör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in