2022-04-11, 09:40
Bannlyst
Jag sponsrar inte den kinesiska fascismen. Är jag där så är det för att stjäla godis. Skiten är fan ett mindre hot mot den nationella säkerheten.
Citera
2022-04-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Behövs ingen speciell lag. Dom äger lokalen, dom har rätt att neka inträde om du inte följer deras regler. Så länge dom inte nekar dig inträde och bryter mot bestämmelserna i diskrimineringslagen är det helt okej. Samma sak gäller på en restaurang, dom kan kräva att du hänger av dig kläderna innan du går in, finns inget lagstöd för det heller, men det väsentliga är att det inte bryter mot någon lag. Bara för att en sak inte står i lagtexten är det inte per automatik förbjudet
Det är helt riktigt, min tanke gällde främst rätten att visitera mm, eller har de rätt till det också?
Citera
2022-04-11, 09:45
Medlem
Peppermills avatar
Om det går dåligt efter några års Coronarestriktioner för biograferna så är väl detta en förväntad åtgärd.

Men hade de haft någon smartness på marknadsavdelningen så skulle det väl bara varit att slagit upp lite större egna godisbutiker i anslutning där man även konkurrerar om städers övriga "godis-kunder" som inte skall kika på film.

Så gör man de stora peningarna!
Citera
2022-04-11, 09:46
Medlem
Marimus avatar
Enligt min mening hade det snarare varit mer hållbart, uppskattat och säljande om biograferna utvecklade mer typer av unika snacks. Sådant som inte är smidigt att göra hemma och som helt enkelt behöver vara färskt och således inte passar att köpa in till matvarubutiker.

Ett exempel på detta kan vara att smaksätta popcorn på spännande sätt. Mer barista, Boba-Te, smoothies, kombucha osv.

Utveckla gärna veganska, glutenfria, proteinrika, "nyttigare" eller helt enkelt innovativare utbud av snacks såsom glass, friterat eller annat.

Det hade enligt min mening lockat till en högre konsumtion, att testa på något unikt tilltugg till en film.
Citera
2022-04-11, 09:47
Medlem
Utåt sett ser det ut dom en stomipåse men icke-sa-nicke för där har jag äppeljuice och zubrowka.
Citera
2022-04-11, 09:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
På deras hemsida står att läsa:

Pressansvarig har också kommenterat:

Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?

Hur länge har de haft den tramsregeln? Jag gick på bio för några veckor sen med en stor påse naturgodis från Coop och det var ingen som brydde sig.

Denna regel är såklart OMÖJLIG att upprätthålla. De får givetvis inte visitera folk och de kan ju heller inte neka folk inträde när man köpt en biljett för 150kr.

Jag antar att det alltid varit ”icke tillåtet” att ta me egen alkohol in på bion men det har jag alltid gjort. Aldrig blivit tillsagd av nån.
Citera
2022-04-11, 09:50
Medlem
D4Cs avatar
Var på bio i december, tror jag betalade 105 kr för stor popcorn och läsk, sjukt.
Citera
2022-04-11, 09:51
Medlem
Ser framför mig en påstridig självhävdande person som visst vill ha med sin utegrill och kylväska med in på biografen. Annars anmäls biografen för diskriminering.

(Givetvis ska medhavd mat, dryck, snacks etc. vara förbjudet.)
Citera
2022-04-11, 09:52
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Om ca 3 månader kommer de ändra sig om detta.
På grund av att en eller flera personal skadats allvarligt när de sagt till fel personer att dumpa sitt medhavda godis.

Alltså det är ju faktiskt störtlöjligt detta.
Hur svårt är det att ha en påse godis/dryck innanför jackan?
Jag har druckit bärs på bio flera gånger.

Ska de visitera besökare i entrén med vakter som på fotboll och hockey?
Kommer kostnaden för vakter att öka intäkterna i deras godisaffär?
Är det rimligt? Och är det inte kränkande?
Citera
2022-04-11, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Enligt min mening hade det snarare varit mer hållbart, uppskattat och säljande om biograferna utvecklade mer typer av unika snacks. Sådant som inte är smidigt att göra hemma och som helt enkelt behöver vara färskt och således inte passar att köpa in till matvarubutiker.

Ett exempel på detta kan vara att smaksätta popcorn på spännande sätt. Mer barista, Boba-Te, smoothies, kombucha osv.

Utveckla gärna veganska, glutenfria, proteinrika, "nyttigare" eller helt enkelt innovativare utbud av snacks såsom glass, friterat eller annat.

Det hade enligt min mening lockat till en högre konsumtion, att testa på något unikt tilltugg till en film.

de har ju smaksatta popcorn baconchips etc så det görs ju redan.
Citera
2022-04-11, 09:53
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
de har ju smaksatta popcorn baconchips etc så det görs ju redan.

Det är sant, men enligt min mening finns det mycket mer potential än så.
Citera
2022-04-11, 10:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om inte annat så tyder detta väl på att lönsamheten i biografbranschen är på väg ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in