2022-04-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Switchbladen kommer verkligen sätta skräck i ryssarna om de inte kan få fotfäste in i städerna så att de kan gömma sig i byggnader. Ute på fält kommer de massakreras.

Kan det finnas någon möjlighet att US skulle kunna skicka fler Switchblade?
För bepansrat behövs ju 600SB vilket man bara fått 10 system om totalt 100 drönare av.
Citera
2022-04-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nej, det var en rysk raket som sköts ner. Du är sen på bollen. Backa en eller två sidor i tråden.
Jag tror du blandar ihop Maryinka och Mykolajiv
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det ryktas att det är Iskander som träffat målen.
I Mykolajiv ryktas det att det är i hamnen och frågan är vad det träffade som föranledde en så kraftig explosion.
Innan det finns mer information vilket troligtvis blir efter det ljusnat så är allt bara rykten.
Läste ett rykte som sa påstod att halva hamnen var borta så jag tror det är bäst att avvakta morgondagen.
Det påstås i rykten att det funnits ett salpeter/ammoniumnitrat lager i hamnen som exploderat.
Invånarna klagade på lagret efter hamnexplosionen i Libanon 2020.
https://daily.rbc.ua/rus/show/pochemu-ammiachnaya-selitra-portu-yuzhnyy-1597209199.html
Citera
2022-04-11, 00:32
Medlem
Med CIAs intel och medel från USA är det inte alls omöjligt att skicka vidare 2000 ryssar till helvetet i en koordinerad attack. Speciellt så omotiverat och klumpigt som ryssarna med sina konvojer hittils krypit fram.

Finns ju nån video från drönarna som slår ut 20-50 man i en smäll från kriget, var väl minst 10 klipp på när dom sprängde ryssar som stod i en klunga och hade syföreningsmöte.
Citera
2022-04-11, 00:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Tror du verkligen att 600SB skulle ha någon verkan på ett fartyg?
Man har fått 10 system vilket är 100 drönare.

jag vet inte vad de heter men det är två olika sorter. En liten kamikaze-sort och en större som skjuter robotar tror jag.
Citera
2022-04-11, 00:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Spränger de början och slutet av kolonnen först, så att ryssarna inte kan röra sig ur fläcken, så kan de sedan förinta resten - bit för bit för bit.

Men 2000 döda låter högt. Det har jag lite svårt att tro på.

Siffror ska alltid tas med ett berg av salt dock så såg jag en analys på just siffrorna nyligen som hävdade att de ukrainska siffrorna är ~20-30% saltade medans de ryska siffrorna skulle till och med genera dom som rapporterade dom kinesiska COVID-siffrorna.

https://www.youtube.com/watch?v=MH0xWWSJL00

i övrigt en väldigt bra analys.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoloSwag420
RPG-7 glömdes.
Ahh, det är den. Ja den har jag sett flera gånger bäras av soldater. Ser ut som en gammal klassisk modell.
Citera
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Zelenskijs rådgivare Oleksander A.....påstod att man har gjort skador på fartyg i Svarta Havsflottan, man har inte sänkt fartyg men skadat dom.

Svarta Havsflottan har därför börjat uppträda försiktigare och är långt ute.

Tidigt i kriget lyckades man sänka en båt och sedan var det en utanför Mariupol som blev svårt skadad. Men dessa händelser som rådgivaren snackar om är nyligen. Vi får inte blanda ihop.
Hur lång räckvidd har Harpoon? Bortom horisonten, ca 5 kn, men hur långt? De skulle ju få det av britterna.
Citera
2022-04-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, en invasion som borde ha skett med full styrka direkt vid kuppen 2014. I övrigt så verkar du inte känna till eller förstå någonting och är väl bara här och ryar för att TV:n har sagt åt dig det.

De flesta "Slava Ukraurini!"- dårarna på Flashback verkar annars vara pedofiler, homosexuella, missbrukare, psykiskt sjuka människor och finska bidragstagare. Jag var i diskussion nyligen med två användare som var nya för mig och när jag gick igenom deras posthistorik så visade det sig att båda var missbrukare och åtminstone den ena verkade sexuellt avvikande.

Märkligt att dom enda som är pro pedofili verkar vara ryzztrollen som försvarar våldtäktsturnèn som ryzzarna utsätter Ukraina för.

Hoppas mer ryzzar brinner och att du får grina mer, dom kommer aldrig att ta över Ukraina .. Fattar du det?
Citera
2022-04-11, 00:37
Medlem
DDRTVs avatar
Om detta är sant är det en otrolig bedrift.

The column was 13km long and was headed to reinforce #Russian forces at #Izyum. It entirely destroyed. I would assume artillery did this, excellent work all around.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1513274829503442945?s=20&t=n-zDiqLhdTRBAVrygNWE0g
Citera
2022-04-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoloSwag420
Komiskt med Rysshororna som i flera veckors tid nu sagt att de tagit över Mariupol. De avancerar enbart när Azov drar sig tillbaka och omgrupperar.

Dom borde verkligen skämmas över sin insats, och det är en jävla tur för proryssarna att det i nuläget inte finns någon försörjningslinje för Azov.
Citera
2022-04-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vågar Le Pen fortsätta gulla med Putin trots allt som hänt?
Tror inte hon blir vald till President, för övrigt.
Hon har ställt sej kritisk till vapenexporter och att införa sanktioner mot Rysslands olja och gas.
Citera
2022-04-11, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Kan det finnas någon möjlighet att US skulle kunna skicka fler Switchblade?
För bepansrat behövs ju 600SB vilket man bara fått 10 system om totalt 100 drönare av.

Finns inget som kommer hindra USA från att skicka mer. Putin borde retirera och slicka sina sår, de är förlamade med sanktionerna och kan inte ersätta förlorad materiell medans Ukraina har ett fritt flöde in med nya vapen.

Vad jag inte förstår är varför ryssarna inte bombat alla broar över Dnepr för att förhindra alla transporter in till öst, om de vill försvåra för Ukrainarna. Då hade man ju helt skurit av den östra delen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in