2022-04-10, 20:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Den ryska befrielseinsatsen går in i sitt andra skede och vi har framför oss slaget om Kharkov och Donbass som är städer där majoriteten ser sig som Ryssar.

Ryssland gjorde en taktisk reträtt från Chernigov, Sumy och Kiev eftersom Kievregimen använde civila som sköldar och Ryssland vill befria landet intakt jämfört med våra västerländska partner som bombar sönder allt.

Den ukrainska armen har inte lyckats med något. Därför har dvärghitler i Kiev beslutat om att tvinga SBU att döda egna civila då inget kom fram om detta i Bucha eller andra orter förrän efter den ryska återåtget. Fanns internet och civila borde ha larmat om detta innan.

I Kramatorsk var det en Tochka-U misil och det är bara Ukraina som använder denna.

Nassarna i Mariupol gömmer sig i Azovstal men har börjat ge upp i snabbare takt.

Dvärghitler yrar om ett möte med Putin efter slaget om Donbass men om det inte tas några civila sköldar kommer Ukrainarna få ta ett vårdopp i dnepr efter några dagar.

Kievregimensdagar är räknade.

Vill dock även säga att alla former av övergrepp mot civila är hemskt och är starkt emot detta. Hoppas rätta personerna blir lagförda då detta är sjukt oavsett vilken sida som gjort det. Dock har Ukraina i sina intressen att skapa false flags då man på slagfältet inte klarar göra något förutom att gömma sig bland civila.

Med tanke på att Ryssland medger avsevärda förluster, och att de slogs tillbaka vid Kyiv, kommer du med minst sagt udda påståenden.
Citera
2022-04-10, 20:01
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dom utslagna tankbilarna är heller inte att förakta. Där har nog svenska pansarskott bidragit, än mer.

Absolut och det är ju volym på pansarskotten. Dom borde väl fått runt 40 tusen skott totalt från olika länder och grymt många truppfordon där varje fordon har typ 6 soldater. Ett skott där biter hårt.
Citera
2022-04-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Med tanke på att Ryssland medger avsevärda förluster, och att de slogs tillbaka vid Kyiv, kommer du med minst sagt udda påståenden.

Tillbakadragningen var good will i förhandlingarna. Ryssarna tog sig på någon dag till utkanten och försökte få Ukraina att sluta använda civila som skölldar. Därför övergav man det då man är här för att befrika landet från Kievregimen inte döda civila. Det är vad ukrainarna gör för att försöka få väst att gå in.
Citera
2022-04-10, 20:02
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Den ryska befrielseinsatsen går in i sitt andra skede och vi har framför oss slaget om Kharkov och Donbass som är städer där majoriteten ser sig som Ryssar.

Ryssland gjorde en taktisk reträtt från Chernigov, Sumy och Kiev eftersom Kievregimen använde civila som sköldar och Ryssland vill befria landet intakt jämfört med våra västerländska partner som bombar sönder allt.

Den ukrainska armen har inte lyckats med något. Därför har dvärghitler i Kiev beslutat om att tvinga SBU att döda egna civila då inget kom fram om detta i Bucha eller andra orter förrän efter den ryska återåtget. Fanns internet och civila borde ha larmat om detta innan.

I Kramatorsk var det en Tochka-U misil och det är bara Ukraina som använder denna.

Nassarna i Mariupol gömmer sig i Azovstal men har börjat ge upp i snabbare takt.

Dvärghitler yrar om ett möte med Putin efter slaget om Donbass men om det inte tas några civila sköldar kommer Ukrainarna få ta ett vårdopp i dnepr efter några dagar.

Kievregimensdagar är räknade.

Vill dock även säga att alla former av övergrepp mot civila är hemskt och är starkt emot detta. Hoppas rätta personerna blir lagförda då detta är sjukt oavsett vilken sida som gjort det. Dock har Ukraina i sina intressen att skapa false flags då man på slagfältet inte klarar göra något förutom att gömma sig bland civila.

Haha fan vad skrattretande ni är, Kharkivborna HATAR Ryssland numera, det har Vladolf Putler sett till.

Alla vet att det är ni som slaktar civila, ingen utanför Gulag-Ryssland tror på dina lögner.
Citera
2022-04-10, 20:03
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dom utslagna tankbilarna är heller inte att förakta. Där har nog svenska pansarskott bidragit, än mer.

Nej det är lätt. 45 minuter i grupp att lära sig hur. Sen kanske man inte vill starta mot en tank som första. Det är iaf inte komplicerat. Två pers, en laddar, en skjuter. Egentligen inte svårare än p-skott bara att laddaren kanske ska vara lite noga med att inte stå precis bakom.
Citera
2022-04-10, 20:05
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ryssland skiter fullständigt i sina soldater. Kanonmat åt inkompetenta generaler.

I en intervju med en rysk soldat tidigare i tråden idag bekräftade han att det är rysk taktik. Alltså, ryssar måste vara lågbegåvade. Han verkade inte begripa att han pratade om sig själv.
Citera
2022-04-10, 20:05
Medlem
Citat:
Tillbakadragningen var good will i förhandlingarna. Ryssarna tog sig på någon dag till utkanten och försökte få Ukraina att sluta använda civila som skölldar. Därför övergav man det då man är här för att befrika landet från Kievregimen inte döda civila. Det är vad ukrainarna gör för att försöka få väst att gå in.

Nej det var det inte. Detta är allvar och jag vore tacksam om du inte gör en parodi av det
Citera
2022-04-10, 20:06
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Du tror verkligen på narrativet att ryssar är onda av naturen . Man bör inta fakta och inte stirra sig blind på känslomässiga uttalanden från diverse medier. Vad USA-NATO-EU har gjort i Ukraina är vad det handlar om. Man är bra barnslig om man tycker att det är upp till Ukraina att få gå med i NATO.
Och när sade jag att Ryssar är ONDA av naturen?Har själv ryskt medborgarskap(numera elimerat utav mig själv) som jag förtjänade efter diverse händelser,så vi börjar där ok.....vad det gäller de såkallade medierna som du syftar på vara det som styr min "blindhet" så till den grad att jag inte kan resonera eller vara vuxen.Du ANTOG att jag aldrig läst eller följt annat än amerikansk media,eller?Ouch,där gissade du fel.Eftersom tråden inte handlar om vad du anser om mig,så är det ju risk att det blir OT,men konstanta personliga påhopp kräver svar.Vad jag sade var inte att ryssar är onda av naturen...Jag sade att det kräver en extrem mängd dumhet och till och med inavel för att acceptera att bli serverad sådant uppenbart lögnaktigt skräp som artiklarna jag hänvisade till gör.Sedan vad det gäller det ännu en gång repeterade tjatet om US,NATO,Ukraina och vad de hela tiden gör och har gjort,så gör det tyvärr att ditt synsätt och din beskyllning endast drar dig ett steg närmre det jag sade att VISSA ryssar lider av.
Det är snarare du som agerar med känslor eftersom att du kände dig tvungen att försvara dig gentemot ett inlägg från en främling(mig),med gissningar om vederbörandes informationskanaler.
Tillbaks till tråden nu!!!
Citera
2022-04-10, 20:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det blir lite tokigt när du använder egna fantasier som argument i en diskussion.
Citera
2022-04-10, 20:08
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kaxigt, fram med popcornpåsen igen, blir att njuta av en del NLAW-skott mot ryskt pansar.

Alltså snubblar dom in på samma sätt en gång till så är det slut med Ryssland som land.
Citera
2022-04-10, 20:08
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jo

Nej.
Citera
2022-04-10, 20:10
Medlem
Citat:

Är det därför ryssarna/tjetjenerna mördar och våldtar civila på löpande band vart man än befinner sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in