2022-04-09, 08:57
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack för länk. Ska läsa ordentligt.

Galna, dumma ryssjävlar.

Jag är totalt paranoid. Skulle inte förvåna mig om kretinerna samlar avfall och gör dirty bombs.

Vad fan gjorde de bland avfallet?
Att de hanterade det med bara händer, låter väldigt ryskt.

rySSka militärer är kleptokrater precis som Putin. Beskrevs även hur soldater tog värdeföremål och hur de transporterade stöldgods mot Vitryssland. Snor man en tvättmaskin o skeppar tillbaka så visar det nivån på stölderna.

Möjligen letade soldaten efter nåt värdefullt? Kul om Ryssen tagit med sig radioaktiva prylar tillbaka till Ryssland haha
Citera
2022-04-09, 08:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Skriv bara att du "svingade" i ditt inlägg och inte tänkte igenom det militärstrategiska faktorerna som varit kända i ca 200 år, sen Napoleon ungefär. Skriv bara att du tänkte fel och inte tänkte igenom ditt inlägg. En gång till, Norge, (Finland), Baltikum, Moldavien, Georgien är inte samma säkerhetsrisk för Ryssland som Ukraina. Om man inte sov eller var frånvarande på historietimmarna i gymnasiet så kommer man ihåg det här. Är det så svårt att förstå?

Är det alltså endast Ryssland som inte kan komma framåt i det ukrainska landskapet?

Kommer Nato blir det en under belly?
Citera
2022-04-09, 08:59
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Källan är ju ryska försvarsministeriet som jag nämnde, via ett ryskt telegramkonto. Hade det funnits en audiolänk till påstådda avlyssning hade jag postat den.
Allt är fake i denna tråd, förutom Ghost of Kiev och ryssarnas mobila krematorier.

RySSka försvarsministeriet är ju källan till alla konspirationsteorier om nazister i Ukraina o desinformationskampanjer. Så information från dem bör postas i forum för konspirationsteorier
Citera
2022-04-09, 09:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Men vafan dom smäller väl ändå där dom landar? hur fan kommer det sig annars att två bilar blev totalkvaddade på parkeringen?

(jag har faktiskt spelat worms jag vet vilken jävla förödelse dom lämnar efter sig!)

Funkar så här: https://youtu.be/5D-2Rr7XplE?t=40
Citera
2022-04-09, 09:00
Medlem
Intressant artikel, som beskriver det ryska gruppboendet, som åkte till Tjernobyl.

https://archive.ph/2022.04.08-221019/https://www.nytimes.com/2022/04/08/world/europe/ukraine-chernobyl.html?smtyp=cur&smid=tw-nytimes

Ryssarna har bla bott under marken, hanterat självlysande souvenirer med bara händer och startat en skogsbrand.

Koll på läget? Nja inte riktigt.

God råd råd och proffs på plats, pissade ryssarna på.

Såklart.
Citera
2022-04-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Skriv bara att du "svingade" i ditt inlägg och inte tänkte igenom det militärstrategiska faktorerna som varit kända i ca 200 år, sen Napoleon ungefär. Skriv bara att du tänkte fel och inte tänkte igenom ditt inlägg. En gång till, Norge, (Finland), Baltikum, Moldavien, Georgien är inte samma säkerhetsrisk för Ryssland som Ukraina. Om man inte sov eller var frånvarande på historietimmarna i gymnasiet så kommer man ihåg det här. Är det så svårt att förstå?

Sluta knarka kamrat, Ukraina har aldrig varit ett hot. Och man pratade inte heller om det på historielektionerna, varken då eller nu.
Senast redigerad av Letsdothisnow 2022-04-09 kl. 09:04.
Citera
2022-04-09, 09:02
Medlem
Vad hjälper en omorganisation inom militärledningen? En centralisering kommer ju att göra det ännu stelare och svårare och ta bort det lokala befälets beslutsfattande.

Att jämrföra med kriget i Syrien är helt hjärndött.

Detta blir som att byta ut ryska pedofilbögar mot ryska läderbögar och soldaterna skiter man fram ur röven, hur motiverade blir dom då?
Citera
2022-04-09, 09:03
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det alltså endast Ryssland som inte kan komma framåt i det ukrainska landskapet?

Kommer Nato blir det en under belly?

Det är en konspirationsteori att NATO skulle vilja anfalla rySSland. NATO är en försvarsallians....

Fact: NATO is a defensive alliance, whose purpose is to protect our member states. Our exercises and military deployments are not directed against Russia – or any other country. This myth also ignores geography. Only 6% of Russia's land borders touch NATO countries.
Citera
2022-04-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
rySSka militärer är kleptokrater precis som Putin. Beskrevs även hur soldater tog värdeföremål och hur de transporterade stöldgods mot Vitryssland. Snor man en tvättmaskin o skeppar tillbaka så visar det nivån på stölderna.

Möjligen letade soldaten efter nåt värdefullt? Kul om Ryssen tagit med sig radioaktiva prylar tillbaka till Ryssland haha

Haha det har de säkert gjort.

Om inte annat, har de släpat hem flera kilo radioaktivt damm, på kläderna och fordonen.

De verkar lobotomerade.

Ryssarna plundrar 24/7. Klart de snor diskmedel och kalsonger i Tjernobyl.
Citera
2022-04-09, 09:04
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Aha okej nej dom inslag jag har sett filmades baksidan av stationen med typ två utbrunna bilar vid parkeringen annars såg allt fint ut... men om det är cluster som ni säger så blir det ju en liten märklig spridning på alla småbomber såklart! men är inte det också ett krigsbrott att använda clusterbomber!? har för mig att jag hört för länge sen att dom bestämt att dom är olagliga i krig...
klusterbomber är inte olagliga för deras effekt i sig (som t.ex gas är), de är olagliga eftersom de exploderar väldigt opålitligt och således försåtsminerar hela området för obestämd tid framöver. helt plötsligt år 2030, 8 år efter krigets slut, så hittar ett ukrainskt barn nån ball metallgrunka och plockar upp den, varpå den exploderar och barnet dör.
Citera
2022-04-09, 09:05
Medlem
Eftersom Ukraina har noll att vinna på att attackera sina egna landsmän då en upptäckt skulle vara förödande för landet renommé och fortsatta militära och humanitära stöd från omvärlden så får vi nog utgå från att varje ruinhög med lik är psykopaten Putins verk.
Börjar faktiskt bli obehagligt många små ryska "Auschwitz" i Ukraina nu när ryssen försöker utrota nationen Ukraina och dess folk. Blodspåren efter ryssen framfart blir allt lättare att följa så ICC med sina blodhundar har nu bråda dagar.

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-09, 09:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men vafan dom smäller väl ändå där dom landar? hur fan kommer det sig annars att två bilar blev totalkvaddade på parkeringen?

(jag har faktiskt spelat worms jag vet vilken jävla förödelse dom lämnar efter sig!)
Först säger du att det är för lite sprängeffekt och nu tycker du att det var för mycket?!

Jag har ingen aning om vad du försöker säga faktiskt. Vet du det själv?

Självklart sprängs de, men huvudeffekten är mot mjuka mål och inte mot byggnader/infrastruktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in