2022-04-08, 19:30
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Live cam, en jäkla eld i Donetsk.

https://www.youtube.com/watch?v=rFA46PlVf3I
Citera
2022-04-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland kan påverka opinonen i Ryssland men inte i väst. Dom kan alltså skylla på Ukrainare hemma i och piska upp hat där men samtidigt har dom ju redan brett stöd för kriget enligt opinonsundersökningar.
Du har helt rätt!
Att man har ett brett stöd beror på att ryssarna enbart propagerar för sin egen linje, de ger ju inte sina medborgare ett alternativ att ta ställning till.
Hur tänkte du? Utveckla gärna
Citera
2022-04-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
Varför skulle svenska soldater år 1630 tvinga tyska katoliker att dricka bajsvatten tills de sprack? på grund av ren jävelskap. Ryssland är inte bättre än gemene arme år 1630, ditt misstag är att du tänker på ryssen som en modern ultra-logisk skrivbordsgeneral, när det är i princip ett mer rutinerat band rövare. Ryska armen tillåts inte vara motiverad och effektiv, det skulle utgöra ett hot mot putin.
Jag bad om ett seriöst försök att förklara logiken - det där var bara trams.
Citera
2022-04-08, 19:32
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Nu gör du 99.9% glada på Flashback.
Inte riktigt det syfte du hade förmodligen.

Man måste ge Baggebo1 lite cred! Han är envist ihärdig trots att han ständigt är ute och cyklar!
Citera
2022-04-08, 19:33
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Jag bad om ett seriöst försök att förklara logiken - det där var bara trams.
Vadå logiken? Varför skulle man tänka logiskt hela tiden? Är du 15 år gammal eller vad, det är bara att läsa historieböckerna för otaliga exempel där man av någon anledning masslaktat civila trots att det egentligen vore mest "logiskt" att vara snälla mot dem så de tyckte om en.
Citera
2022-04-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Putin delade ju ut vapen till ryssar (ja, jag menar de pedofil-barnamördaräcklen som kallar sig soldater och mördar oskyldiga MÄNNISKOR i Ukraina), så med din logik är alla civila ryssar lovligt byte. Ska kanske ta mig en själv. Som du säger: De får skylla sig själva om de blir skjutna.
skjut på! tror det blir svårt att hitta så många civila ryssar med vapen dock. det är för det mesta ryska och chechenstyrkor i ukraina.
Citera
2022-04-08, 19:34
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det har inte slaktats några civila på löpande band.

De olika filmer som visar tortyr och mord på ryska fångar kom innan den påstådda massakern i Butja uppmärksammades av media och regimen i Ukraina.

100% förståeligt eftersom ni invaderade deras land och vill utrota dem din äckliga ryssfitta. Gå och självdö ditt avskrap. Du är inte värd mer än hundskiten under mina skor som jag trampade på idag.
Citera
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Det vi seriöst måste överväga när mongolerna har kastats ut från Ukraina är en ny Morgenthauplan.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Morgen...en?wprov=sfla1

Mongolerna måste helt enkelt en gång för alla helt förintas. De har ockuperat Ryssland i nästan 1000 år. Avkommor som Putin har nu gjort sitt. Det rättmätiga Kiev Rus måste besätta den ryska slätten och områden i norr. Ukraina är en bra början men dess befolkning har rätt till de norra områdena. Hela Karelen måste också återgå till Finland.

Sanktioner är en bra början på att svälta ut smutsen men det krävs hårdare tag. Vi kan inte låta de återvända till mongoliet för de kan återigen vända sig mot oss igen. Den enda lösningen är att helt utrota kackerlackor. Baltikum skall helt rensas på denna ohyra inklusive de som redan befinner sig i väst.
Citera
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
skjut på! tror det blir svårt att hitta så många civila ryssar med vapen dock. det är för det mesta ryska och chechenstyrkor i ukraina.

Jag snackar inte om i Ukraina...
Citera
2022-04-08, 19:35
Medlem
Five sabotage~reconnaissance groups have been formed from the Azov battalion, the actions of which are supposed to be carried out in Russian-style uniforms on cars with Russian numbers and marked with the “Z” sign. The groups are intended to commit sabotage and terrorist attacks against the civilian population in order to discredit the Armed Forces of the Russian Federation. The groups include foreign mercenaries from European countries.
https://t-me.translate.goog/evraziiskiihomyachok/3052?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en
Citera
2022-04-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Inte bara Putins..hela Ryssland som vi idag känner det kommer att gå under.
Detta är slutet,de sista imperialisktiska suckarna från gamla CCCP.
Golgata har börjat,och Ryssland har gått på den utstakade vägen alltsedan de började sitt klappmongo krig emot UKR.
Man skall inte längre peta på den ryska björnen.Nu skall man skjuta på den tills den dör.
INGEN väg tillbaka..vi är mitt i slutet för Ryssland.

Jag håller med till 100%

Det är hisnande perspektiv.

Sovjetunionen har inte fallit än...
Sovjet-mentaliteten finns kvar.
Fysiskt är Sovjet borta men inte mentalt.

Ja detta är slutet för Ryssland.
Denna björn reser sig aldrig igen.
Citera
2022-04-08, 19:37
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Man måste ge Baggebo1 lite cred! Han är envist ihärdig trots att han ständigt är ute och cyklar!

Jag håller med HackeBob förgyller tråden.. Men Näbben vill inte veta hut
https://edition.cnn.com/videos/world/2022/04/08/kramatorsk-train-station-missile-strike-aftermath-ukraine-russia-vpx.cnn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in