2022-04-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Alla krigsbrott är dåliga. Men det är en jäkla skillnad på att behandla krigsfångar illa och att slakta civila på löpande band.

Jag har faktiskt en viss förståelse att de som återerövrade Bucha inte brydde sig om att behandla ryska soldater väl efter det.

Det har inte slaktats några civila på löpande band.

De olika filmer som visar tortyr och mord på ryska fångar kom innan den påstådda massakern i Butja uppmärksammades av media och regimen i Ukraina.
Citera
2022-04-08, 19:15
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett barn som fått halva huvudet bortslitet av den Tochkarobot ryssarna sköt mot civila idag.

https://mobile.twitter.com/worldonalert/status/1512423441793703948

Jag hatar ryssarna av hela mitt hjärta. Min fru är från Ukraina.Men det finns inget blod under bänken så jag undrar om det inte är propaganda
Citera
2022-04-08, 19:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
jag tycker det är moraliskt. vill ryssland ha landet så får dom väl ta det. tillhör bara mänskligheten att vilja ha mer territorium. försöker folk göra motstånd så blir dom skjutna, förväntade du dig att putin skulle invadera med blommor eller?

Då tycker jag att du skall fly, det moderna, Europa. För det som betyder någonting, idag, är människorna och deras resurser. Alltså inte som på medeltiden, då mark var viktig pga att de livegna var bundna till en speciell jordbit. Men du tänker som Putler, att Ukraina är viktigt, inte pga människorna där, utan pga territoriumet.
Citera
2022-04-08, 19:18
Medlem
Citat:
jag tycker det är moraliskt. vill ryssland ha landet så får dom väl ta det. tillhör bara mänskligheten att vilja ha mer territorium. försöker folk göra motstånd så blir dom skjutna, förväntade du dig att putin skulle invadera med blommor eller?

Putin ägnar sig åt något högst onormalt.
Det är ytterst få länder som invaderar grannländer nuförtiden.

Och Putin kan inte ens sköta om Ryssland.
Vore bra om han tog hand om sitt eget land, innan han skickar sin misslyckade armé på grannarna...

Ukrainakriget blir Putins undergång.
Citera
2022-04-08, 19:21
Medlem
En i mitt tycke, fruktansvärd "animerad" video som får en att förstå att det är faktiska människor som fått sätta livet till i detta sinnessjuka krig.

"Murdered Ukrainian innocents who didn't live to see tomorrow"
https://twitter.com/DefenceU/status/1512449584441741314?s=20&t=yefpOo8TAwAc65qGPBx6sQ
Citera
2022-04-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Putin ägnar sig åt något högst onormalt.
Det är ytterst få länder som invaderar grannländer nuförtiden.

Och Putin kan inte ens sköta om Ryssland.
Vore bra om han tog hand om sitt eget land, innan han skickar sin misslyckade armé på grannarna...

Ukrainakriget blir Putins undergång.

Inte bara Putins..hela Ryssland som vi idag känner det kommer att gå under.
Detta är slutet,de sista imperialisktiska suckarna från gamla CCCP.
Golgata har börjat,och Ryssland har gått på den utstakade vägen alltsedan de började sitt klappmongo krig emot UKR.
Man skall inte längre peta på den ryska björnen.Nu skall man skjuta på den tills den dör.
INGEN väg tillbaka..vi är mitt i slutet för Ryssland.
Senast redigerad av Lookalike 2022-04-08 kl. 19:26.
Citera
2022-04-08, 19:26
Moderator
-Info-s avatar
Det är många länder som skänker vapen till Ukraina just nu. Vi får inte glömma att även Ryssland bidrar med en stor andel. Bland annat med stridsvagnar och artilleri:

Citat:
Russian forces abandon tanks in hasty withdrawal that may indicate 'collapse of will' - official

A western official has been providing some interesting comments on intelligence from the ground in northern Ukraine. They said Russian forces had abandoned "a lot" of tanks, vehicles, and artillery in a "hasty" withdrawal.

Vladimir Putin's operations had been "disastrous", the official said, and the abandonment of vehicles may be a sign of a "collapse of the will to fight".

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-news-live-new-sanctions-putin-war-crimes-nato-bucha-latest-12541713?postid=3690505#li veblog-body
Citera
2022-04-08, 19:27
Medlem
Thelonegunmans avatar
Ukraina är bra på PR och Ryssland sämst då de inte har någon insikt i vad för slags bilder som väcker känslor och sympati i resten av världen. De lägger upp propagandavideos där de (soldater) typ hjälper en gammal tant över gatan vilket visar hur långt nordkoreaniferingen av Ryssland redan gått. Jag ser fram emot en ny video där de plockar ner en katt från ett träd.

Såhär ser iaf en ukrainsk prickskytt ut som ägnar dagarna åt att skicka ryssen till helvetet.

https://twitter.com/slyndahynda/status/1512458988625043463?s=20&t=o5-ESSq7eoZSBzb72fJnog
Citera
2022-04-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du tror inte att han giftmördats som alla andra ryska visselblåsare?
Nä, det tror jag inte. Däremot kanske han hade åtalats för diverse brott trots att han har lagen på sin sida(även i Ryssland), ungefär som Julian Assange. Ryssland är nog inte bättre än väst i det avseendet.

Men min poäng handlade om skillnaden i väst om man gör USA eller Ryssland något ont (men lagligt).
Citera
2022-04-08, 19:30
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Nä, det tror jag inte. Däremot kanske han hade åtalats för diverse brott trots att han har lagen på sin sida(även i Ryssland), ungefär som Julian Assange. Ryssland är nog inte bättre än väst i det avseendet.

Har du ens någon aning om hur många journalister som blivit dödade de senaste 10 åren i Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett barn som fått halva huvudet bortslitet av den Tochkarobot ryssarna sköt mot civila idag.

https://mobile.twitter.com/worldonalert/status/1512423441793703948

Bara bilderna från Kramatorsk borde kunna motivera en bombning av moskva. De flesta ryssarna ska tydligen stödja arméns beteende så det kommer i slutändan bara kännas positivt.
Dumma orcher.
Citera
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
zelenskjy delade ju ut vapen så då får dom skylla sig själva om dom blir skjutna enligt mig.

Putin delade ju ut vapen till ryssar (ja, jag menar de pedofil-barnamördaräcklen som kallar sig soldater och mördar oskyldiga MÄNNISKOR i Ukraina), så med din logik är alla civila ryssar lovligt byte. Ska kanske ta mig en själv. Som du säger: De får skylla sig själva om de blir skjutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in