2022-04-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är väl möjligt och jag tycker detsamma om en del andra länder med. Det är synd om alla döda, soldater och civila och det vore väl trist om Rysslands och Ukrainas barn ska ska straffas ännu mer då dessa straff enligt många kommer. Det här är inte mitt krig även om USA jobbar hårt på att övertyga oss alla. Det är Zelenskyjs och Putins krig och jag tror knappast deras befolkningar är nöjda att detta inte kunde lösas tidigare på ett fredligt vis.

Det är enkom Putins anfallskrig och ingen annans. Det är ryssar sprider död och förintelse i ett land som inte är deras...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Storbritannien skickar Mastiff pansarfordon till Ukraina.

https://mobile.twitter.com/UKDefJournal/status/1512403520556838926
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Vet inte om någon redan delat denna men här finns en databas med bilder och filmer från kriget sorterat efter datum.

https://dattalion.com
Citera
2022-04-08, 18:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag tror inte på någonting innan det finns bättre bevis eller tiden går och man ser vem som tjänar på det. Är ryssarna korkade så fortsätter dom med sådant här om det nu var dom som gjorde det. Jag menar att dom måste ju ser resultaten och att det inte går deras väg, väst blir alltmer hatfulla och NATO kommer närmare.

Ryssland kan påverka opinonen i Ryssland men inte i väst. Dom kan alltså skylla på Ukrainare hemma i Ryssland och piska upp hat där men samtidigt har dom ju redan brett stöd för kriget enligt opinonsundersökningar. Så vad väger tyngst, att ryssar börjar hata ukrainare mer eller att väst sanktionerar ännu mer, skickar mer vapen eller kanske tom. NATO. Propaganda är väl effektivt på en del sätt men det vinner inga slag på marken för det gör soldater och vapen.

Men du accepterade ju min logik som handlade om att påverka allmän opinion. Din invändning verkar ha varit att det bara kan fungera om Ryssland bombar områden kontrollerade av Ryssland.

Om det sista du skriver är din verkliga uppfattning, då borde ditt svar riktas till AaronBurr, och det borde vara av slaget, ingen gör det här för det är kriget i sig som är det viktigaste.

Med en sådan logik är det förstås också uppenbart att det är Ryssland som har bombat.
Citera
2022-04-08, 18:14
Medlem
Azov är dom hårdaste krigarna. Dom har räddat Ukraina under den svåraste tiden och nu får Ukraina mer andrum, detta är fantastiskt.
Citera
2022-04-08, 18:15
Bannlyst
Citat:
Det är väl möjligt och jag tycker detsamma om en del andra länder med. Det är synd om alla döda, soldater och civila och det vore väl trist om Rysslands och Ukrainas barn ska ska straffas ännu mer då dessa straff enligt många kommer. Det här är inte mitt krig även om USA jobbar hårt på att övertyga oss alla. Det är Zelenskyjs och Putins krig och jag tror knappast deras befolkningar är nöjda att detta inte kunde lösas tidigare på ett fredligt vis.

Det är as intressant o se vad du har o säga nu när man vet hur jävla o-påläst du är. (Det där var Sarkasm)
Citera
2022-04-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Då skulle Ryssland vara tvungna att bomba Polska flygfält vilket innebär att man måste in i ett NATO land vilket i sig aktiverar artikel 5.
Skulle värkligen Putin tordas göra det med tanke på förlusterna han gjort hittills ?
Citera
2022-04-08, 18:16
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Azov har skickat några fler ryssbarbarer till ett hett ställe där de hör hemma.

https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1512449710136639491
Skrämmande att man är så ihoppackade. Tyder på väldigt undermålig träning. Sett många klipp som analyserat Ryssarna i kriget som påpekat hur riskabelt det är att vara så nära varandra. Träffar man rätt med sprängeld så försvinner en hel tropp.
Citera
2022-04-08, 18:16
Medlem
Citronitas avatar
Citat:

Fast jag tror inte att det ukrainska folket vill tillhöra Ryssland utan de vill nog bra mycket hellre leva ett fritt och berikat liv, inte ett förtyckt och fattigt sådant. Som i Ryssland.
Citera
2022-04-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är bara rysstroll som försöker skapa förvirring. De flesta vet ju inte skillnaden mellanstaden Donesk och oblasten Donesk. Det var i staden Kremarorsk, i den av ukraina kontrollerade delen av oblasten Dornesk som de två ryska missilerna slogg ner.

Och varför för ryssarna det? Jo, för det ligger i Rysslands intresse att ukrainska flyktingar dödas, då ryssarna vet att de inte kommer acceptera att leva under den ryska stövelklacken. En del kan dock deporteras till Ryssland för ett okänt öde. Jag gissar på att de fåtal som ryssarna bedömner att de kan hjärntvätta får leva och får fungera som propaganda-får. Resten dödas eller får ryna bort i isolering.
Erkänner att även jag är dålig i det geografiska i östra Ukraina men separatisterna styr alltså i staden Donesk om jag förstått dig rätt?
I alla fall all skrämmande att det år 2022 fortfarande i Europa finns en regional stormakt med en så djup aggression och hat mot ett grannland att man startar ett krig och där begår grymheter man trodde tillhörde medeltiden. Och dessutom, dessa grymheter är utan tvivel sanktionerad fullt ut av makthavarna i Kreml.

Tror vi får se en ny sort säkerhetsordning och energipolitik i Europa efter att detta krig tagit slut. Diktaturens kreatur i Kreml har ju visat sitt rätta ansikte och vackert är det inte.
Citera
2022-04-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Storbritannien skickar Mastiff pansarfordon till Ukraina.

https://mobile.twitter.com/UKDefJournal/status/1512403520556838926

Bra men Ukraina behöver i första hand artilleri. Hoppas det är på väg och att Ukraina mycket snabbt gör sig förstådda i att använda grejerna.

Rysspedofilbögarna måste beskjutas hela tiden, helst dödas.
Citera
2022-04-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Något så absurt som att använda splitterbomber mot en station några mil från fronten kunde jag faktiskt inte tänka mig. Så ryssarna vill att stationen skall fortsätta fungera för logistik åt ukrainska militären men de vill bara gå in för att döda civila och sänder en splitterbomb mot stationen? Är det vad du tror?

Ukraina däremot har ett intresse av att göra en massaker eller påstå att en sådan skett vid stationen.

Tror faktiskt Ryssland snart börja kriget. Hitintills är det huvudsakligen Donbass-styrkor som stridit i området och ovanför Krim har det ännu inte varit så särskilt stora strider.
Men är det inte en fredsbevarande militär specialinsats? Så Puttler-Ryssland har tänkt starta krig dom tror du. Förlåt om jag frågar, men är det cykelinfanteri med pyspunka och bajonett barnamördare V.Puttin tänker dra upp ur sin hatt? Eller en kavallerichock, det hade ukrainarna aldrig väntat sig. Eller finns det några tusen T-34or i nyskick att kasta in tillsammans med några vätskekylda kulsprutor från 1800-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in