2022-04-08, 15:37
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja. Vad tycker du världssamfundet bör göra för att få ett stopp på Ukrainas krigsbrott, som ju vad det verkar är satta i system?

Putim regimen kan ju beorda sina styrkor att dra sig ur Ukraina så blir det inga fler krigsbrott på någon sida. Win-Win.
Citera
2022-04-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Han var på Zirinovskys begravning härom dagen.

Nej det var han inte. Det där är fejkat.
Citera
2022-04-08, 15:38
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Silver handtag på ena och guld handtag på den andra. Det är inte samma kistor. Varför skulle man också ta bort de ryska flaggorna? Utgjorde de ett hot?
Nä flaggorna var borttagna för att kistan var öppen.
Citera
2022-04-08, 15:39
Medlem
Citat:
Du vill inte heller fördöma Ukrainas krigsbrott, va?

Att man bekämpar terrorister som invaderat ens land kan och kommer aldrig att räknas som krigsbrott.
Citera
2022-04-08, 15:39
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu har de visst släppt en ny Bayraktar film. Står inte varifrån dock. Fin träff på rysk helikopter.

https://twitter.com/DailyTurkic/status/1512405267916468224

Ser jag fel... eller flyger den lugnt omkring över ett fält med ryska luftvärnsmissiler? Ojoj, där har Ryssland ett uppenbart problem isf.
Citera
2022-04-08, 15:40
Medlem
Kommer det 5e sanktionspaketet som är riktat mot Ryssland att påverka rysk ekonomi nämnvärt eller blir det ingen större skillnad?

bland annat förbud för transaktioner mot 4 ryska banken, vilka ryska banker är det och vad innebär det?
Kan inte tro att det är Sberbank iaf.
Citera
2022-04-08, 15:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
"Dem". Jag tackar dem för det. Inte oväntat att terrorkramare inte behärskar svenska språket heller.

Men det här är "the story of alla ukrainadårar nånsin": De förnekar Ukrainas krigsbrott, ukrainas terrorism, ukrainas barbari - ända tills de får ovedersägliga bevis. Då applåderar de dem istället. Vi har att göra med väldigt störda människor.

Att en anonym dansk påstår något är inte ett bevis.

Ur artikeln i tv2.dk med dansken som stred i Ukraina, citat;

Citat:
(...) TV 2 kan ikke bekræfte, at krigsforbrydelserne, som Jonas beskriver, har fundet sted, men der har tidligere i krigen været rejst lignende beskyldninger mod den ukrainske hær. (...)

Krigsbrott är inte tillåtet någonstans, dock kan åtminstone jag förstå att folk upprörs när en angripare begår krigsbrott och har förståelse för att de angripna svårligen kan besinna sig när de står öga mot öga med militärer som våldtar, plundrar, torterar och mördar oskyldiga civila.
Citera
2022-04-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Nä flaggorna var borttagna för att kistan var öppen.

Kamrat, är du blind? Flaggorna bakom kistan, där vakterna stod är borta. Svara på frågan, utgjorde dessa ett hot mot Putin? Skulle flaggorna komma till liv och döda honom?

Det är inte samma kista. Punkt slut.
Citera
2022-04-08, 15:41
Medlem
Citat:
Jag väntar mig inte nåt annat från terrorister än att de ska hylla och utföra terrorism. Mina inlägg som uppmärksammar Ukrainas barbari riktar sig dock inte till er terrorister. Det finns ganska många normala människor i Sverige, också. Vissa av dem läser den här tråden.

Om de fosterlandsförsvarande ukrainarna behandlar de invaderande z-orcherna för hårt är det väl bara för diktatorn i kreml att avbryta invasionen, så slipper ni rysstroll gråta över hur synd det är om röda armén som inte får plundra och våldta ostört.
Citera
2022-04-08, 15:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu har UAF gjort en framstöt mot Kherson från väster vilket är lite oväntat för mig. Trodde att de skulle komma från nordöst istället.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1512404833709535234

Tror inte de lyckas återta staden, men vad vet man. Förhoppningsvis har man bra med kunskapare där. För befolkningen skulle det förstås vara bra om de blev befriade, och för Ukrainas försvar vore det bra att komma fram till bron öster om staden.
Citera
2022-04-08, 15:42
Medlem
fernebos avatar
Citat:
"Dem". Jag tackar dem för det. Inte oväntat att terrorkramare inte behärskar svenska språket heller.

Men det här är "the story of alla ukrainadårar nånsin": De förnekar Ukrainas krigsbrott, ukrainas terrorism, ukrainas barbari - ända tills de får ovedersägliga bevis. Då applåderar de dem istället. Vi har att göra med väldigt störda människor.

Ukrainas barbari? Är du helt jävla efterbliven? Det är ryssarna som har invaderat med allt vad det innebär. Det finns inget förvånande i att ukrainska soldater avrättar invasionsmaktens soldater. Den avsky de känner för det som de ryska soldaterna har gjort är fullt begriplig.

Om ryska soldater kunde ta sitt pick och pack och åka hem till sitt hemland istället för att förstöra, mörda och våldta i andra länder så skulle ryska soldater inte behöva bli skjutna!
Senast redigerad av fernebo 2022-04-08 kl. 15:45.
Citera
2022-04-08, 15:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, men de måste skicka mer offensiva vapen annars kommer ryssarna att mala ner Ukraina med terrorbombningar.

Smällen över Belarus har ju vi fått en trolig förklaring till, ryssarna som sköt sig i foten ännu en gång

Ukraina måste nu lida stor brist på tunga vapen, främst tanks, långskjutande artilleri och flyg. Ryssland som hade långt fler av samtliga redan från början har även kunnat fylla på efter hand. Det har inte Ukraina kunnat göra!

Det är nu eller aldrig som Nato och Väst måste få tummen ur, omgående. Om enbart några dagar kan det vara försent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in