2022-04-08, 15:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Undrar hur mycket som skickats in som vi inte ser? Håller tummarna dom skickar in några batterier med Patriotsystem inklusive personal. Tror Väst fegar för mycket att inte skicka in truppen.
Prat om att USA kontaktat Cypern och vill att de skickar S-300, Hind akhp och T-80 stridsvagnar. Jag antar att USA kommer att erbjuda amerikanska vapensystem till ett fördelaktigt pris till Cypern som tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Harpoon missiler från Storbritannien levererade till Odessa.

https://mobile.twitter.com/Totalforsvar/status/1512350242590666761

Vore nåt om de kunde slå ut ryska flottan.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En dansk frivillig i Ukraina berättar att den ukrainska sidan regelmässigt mördar krigsfångar:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-07-russiske-krigsfanger-bliver-henrettet-i-ukraine-fortaeller-dansker

Vi har ju sett flera olika filmbevis på det här och nu tar t.o.m. folk som strider för Ukraina bladet från munnen.

Det var lustigt, i veckor har jag hört att mänskliga rättigheter inte gäller Ukrainare, att internationell rätt inte gäller Ukraina. Att Ryssland är starkt och därför får göra som de vill. Och nu spelar det roll om det drabbar ryssar menar du?
Citera
2022-04-08, 15:23
Bannlyst
Citat:
"Dem". Jag tackar dem för det. Inte oväntat att terrorkramare inte behärskar svenska språket heller. Funkar inte google translate från hebreiska?

Men det här är "the story of alla ukrainadårar nånsin": De förnekar Ukrainas krigsbrott, ukrainas terrorism, ukrainas barbari - ända till de får ovedersägliga bevis. Då applåderar de dem istället. Vi har att göra med väldigt störda människor.

Dom förnekar Ukrainas krigsbrott*
Då applåderar dom istället...*

Dessutom är det ingen som bryr sig om vad några lögnaktiga ryssar råkar ut för.
Citera
2022-04-08, 15:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
En dansk frivillig i Ukraina berättar att den ukrainska sidan regelmässigt mördar krigsfångar:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-04-07-russiske-krigsfanger-bliver-henrettet-i-ukraine-fortaeller-dansker

Vi har ju sett flera olika filmbevis på det här och nu tar t.o.m. folk som strider för Ukraina bladet från munnen.
Iofs fullt förståeligt om så sker med tanke på ryssarnas folkmord och övergrepp på barn, kvinnor och män.

Tyvärr kan det vara kontraproduktivt men kanske en nödvändighet, de ryska djuren måste utrotas helt enkelt.
Citera
2022-04-08, 15:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Tror snarare de är på väg mot den ”zlutgiltiga lözningen”
Folkmord, genocide, utrotning, kalla det vad ni vill…

Ja kanske, men de vill inte att de skall fly västerut för då kan de inte mörda dem senare.
Citera
2022-04-08, 15:25
Bannlyst
Citat:
Jag väntar mig inte nåt annat från terrorister än att de ska hylla och utföra terrorism.

Nyss var det nazism. Nu är det terrorism. Du har det inte lätt här i livet du.
Citera
2022-04-08, 15:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är lättare att tro att Ukraina vill behålla sina mänskliga sköldar så att inte Putin nukar dem.

Människor som bor i sitt eget land är inte mänskliga sköldar. Då är ju du en mänsklig sköld också. Du hindrar ju Ryssland från att atombomba din hemtrakt.
Citera
2022-04-08, 15:26
Moderator
farbror_barbros avatar
De Putin-trogna i tråden och en del andra nyttiga idioter brukar efterfråga ”bevis” för alla illdåd som Ryssland begått i Ukraina. I fallet med massakern i Butja har vi som bekant både tv-bilder med 11 kroppar på gatan efter att Ryssland lämnat byn, och satellitbilder som visar kroppar på samma plats 3 veckor tidigare. Det hindrar inte ovanstående att som en trasig skiva förneka att Ryssland är skyldig. Först hävdade man att offren var fejk, senare gick man över till att hävda att Ukraina mördat sina egna.

För den som till äventyrs fortfarande tvivlar över vad som hände i Butja rekommenderas följande film och text:
https://www.cnn.com/2022/04/07/politics/russia-ukraine-digital-technology-what-matters/index.html
Vi kan se hur en civilperson rundar ett gathörn och hur en rysk PBV öppnar eld. Offret kan sedan ses på bilder efter att Ryssland lämnat Butja.
Citera
2022-04-08, 15:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu har UAF gjort en framstöt mot Kherson från väster vilket är lite oväntat för mig. Trodde att de skulle komma från nordöst istället.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1512404833709535234
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag hatar rysstroll som så obesvärtat försöker ljuga och skapa förvirring, noll själ och samvete hos dem. Alltså lögnens folk som har satan till sin fader! Ja, det tror fan att det hände i Krematorsk. Hade det rört sig om ryska soldater så hade plundringen av "krigsbytet" pågått för fullt! NATO hade redan innan utlovat mer stöd och USA, i princip obegränsat sådant. Så den ryska cancersvulsten är rökt! Jag ser verkligen fram emot när den börjar falla samman!

Slava Ukraini!
Tyvärr kan vi inte förvänta oss annat med tanke på hur deras ledare med Putin, Lavrov m.fl agerar. Det är inte annat än tragiskt. Finns bara ett att säga Fyfan för dessa äckel.🤮
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Putin är paranoid.

Honnörsvakterna vid Zhirinovskys kista var tvungna att avlägsna sig då Putin visade sina kondoleanser.
https://mobile.twitter.com/kolezev/status/1512344604313538560

Det är ju inte ens samma kistor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in