2022-04-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad åsyftas med att utvecklingen gick att förutse "för kanske ungefär 20 år sedan"? Jag hänger inte riktigt med.
Det är väl rätt uppenbart att han drabbas av total panik över faktumet att man numera kan bli uthängd på nätet om man sexchattar med barn och därefter reser för att möta upp barnet man sexchattat med.
Citera
2022-04-07, 20:08
Medlem
Njudungsgymnasiet och Vetlanda handboll.
Citera
2022-04-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
En högstadieskola borde det väl vara? Hur många sådana finns det i Vetlanda?

Killen har som jag förstått det, i en chatt berättat för vad han trodde var en 14 årig flicka att han fantiserar om att knulla sina 14-åriga elever. Det borde väl räcka för att han är rökt för all framtid när det gäller att jobba i skola?

Edit:
Googlar man hans namn så är första träffen hans Linkedin, så det är inte så avancerat att ta reda på vilken skola han jobbade på om man vill. Han står även som kontaktperson på handbollsklubben. Dock bara i den cachade versionen. Inte i onlineversionen

Vetlanda kommun har fler än ett högstadie. Och jag har inte Linkedin så jag kommer inte in där. Så herr Duktig, vilken skola va det?
Citera
2022-04-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Njudungsgymnasiet och Vetlanda handboll.

Han jobbade på högstadiet inte gymnasiet
Citera
2022-04-07, 20:51
Medlem
Han arbetade även i Holsby skola och på fritids.
Citera
2022-04-07, 21:05
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Ingen aning annat än att han fantiserade om att knulla sina minderåriga elever och ville möta en tjej i samma ålder.
Befog nog att sparka honom.

Hur kan fantasier vara olagliga?
Om jag är så förbannad på min granne som går med stentofflor på nätterna och vill slå han i huvet med toffeln, är det ett brott då?

Har läraren inte rört eleverna eller gjort närmanden har han inte begått ett brott.

Sen finns ytterligare en dimension, som är att det finns elever som VILL ligga med lärare. Det gäller dock inte i detta fall, men man kan inte måla med så bred pensel som du gör.
Citera
2022-04-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Om jag är så förbannad på min granne som går med stentofflor på nätterna och vill slå han i huvet med toffeln, är det ett brott då?

Har läraren inte rört eleverna eller gjort närmanden har han inte begått ett brott.

Sen finns ytterligare en dimension, som är att det finns elever som VILL ligga med lärare. Det gäller dock inte i detta fall, men man kan inte måla med så bred pensel som du gör.

Haha trollar du nu? Fantasier är inte olagliga men om det framkommer att en lärare har sexuella fantasier om elever är det självklart inte lämpligt att läraren är kvar. Du vet att saker kan vara olämpliga utan att vara olagliga?
Att ens jämföra sexuella fantasier med att slå någon med en toffla.
Citera
2022-04-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Du kan ju inte mena allvar med detta? För i så fall är du jävligt dum i huvudet! Det handlar om en vuxen som försökt få minst ett barn att ligga med honom! Stämt träff med en 14-åring! I vilken sjuk jävla värld lever du i som anser att det är okej??!! Spyr på din peddo-kommentar!
Citera
2022-04-07, 22:29
Medlem
Han jobbade tills igår på Holsbyskola vilket är en låg och mellanstadieskola.
Citera
2022-04-07, 22:39
Medlem
Räddningstjänst och ambulans var utanför hans bostad idag vid 12-tiden. Ambulans lämnade bostaden med blåljus på..min teori är att han försökt ta livet av sig…
Citera
2022-04-07, 23:18
Medlem
Tycker så himla synd om hans familj.
Tänk hans barn som kommer få utstå vad vet vi efter detta. Och hans fru.. herregud hade flyttat utomlands.
Citera
2022-04-07, 23:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiccaz
Tycker så himla synd om hans familj.
Tänk hans barn som kommer få utstå vad vet vi efter detta. Och hans fru.. herregud hade flyttat utomlands.
Jag hade i alla fall flyttat från orten.
De lär ju inte vara igenkända överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in