2022-04-07, 21:49
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Riktigt snyggt

Vackert. Azov grabbarna. BTR-4 med helautomatisk 30 mm kanon med pansarbrytande ammunition. Men måste användas mot pansarvagnens baksida, precis som i denna video.
Citera
2022-04-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Det roligaste jag läst att patent på läkemedel slulle kopieras .Det tar åratal.Lycka till ryssar ni komner att dö miljontal ,mer än kriget.

Alla vet att Rysslands ekonomi och industrier är skit utan Väst. Ändå är ryssarna arroganta och vrånga.
De älskar att hata Väst, som tänker åt dem 24/7.

Enbart medicinbristen (en direkt följd av kriget) kommer att vara katastrofal. Ryska apotek kommer att vara tomma. Människor kommer att dö, när de inte får astmaspray, insulin osv. Och Rysslands äldrevård kommer att bli en makaber soptipp.

Tack Putin för att folkhälsan hamnar på tjugotalets nivå.

Och som en följd av kriget, kommer ryssarna att röka och supa mer än vanligt. Så blir det i kristider.

Kort sagt, befinner sig Ryssland i fritt fall.
Citera
2022-04-07, 21:51
Medlem
Vilket härligt land Ryssland är för oberoende journalister.

An unknown person attacked Dmitry Muratov, editor-in-chief of Novaya Gazeta and Nobel Peace Prize laureate, right in the train carriage

"They poured oil paint with acetone in the compartment. My eyes are burning terribly. <...> He shouted: "Muratov, here's one for our boys".

https://twitter.com/novayagazeta_eu/status/1512121577885863942
Citera
2022-04-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Det var en fröjd för ögat.
Kanske inte går så bra för ryssarna.
Därför de mördar civila o våldtar kvinnor och barn.

Ja de är riktiga bestar. Fruktansvärda människor.
Men vi har sett många gånger förr i historien att "vanligt folk" som annars beter sig som man förväntar sig blir helt ombytta när de hamnar i krig. Då helt plötsligt försvinner alla lagar och man kan göra precis som man vill, Om det så är att misshandla någon eller våldta någon, det är fritt fram.
Citera
2022-04-07, 21:55
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Typ som judar stjäl, luras och bedrar för det är det dom gör?

Du generaliserar ett helt folk. Du vet vad det kallas va?
Denna gången var du själv lika förbannat snabb på att "fördömma" ett/många folk pågrund av att de är judar.Varför klandra andra för det du själv gör?Vansinne,och inget annat än vansinne.Denna tråden återspeglar desperationen av önskan att tillhöra mer än att våga ta på sig dojorna även om de är genomsura efter gårdagens misstag att vandra genom träsket som såg ut att vara en äng.Desperation och inget annat
Citera
2022-04-07, 21:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukrainska försvarsverkstäder renoverar ryskt krigsbyte för att det skall kunna användas av Ukrainska armén mot ryssarna.

https://www.youtube.com/watch?v=NfJjiYmBWog
Citera
2022-04-07, 21:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Det var en fröjd för ögat.
Kanske inte går så bra för ryssarna.
Därför de mördar civila o våldtar kvinnor och barn.

Så är det givetvis. Vid regelrätta strider verkar de inte ha mycket att komma med, lättare att ge sig på civila gamlingar, kvinnor och barn. Som ryssen alltid gjort.

Läste här i tråden för några dagar sen om retirerande ryssar som hade ställt sig och mejat ner hundratals kor helt utan anledning. När man inte ens kan strida utan måste fly med gråten i halsen så måste man alltså skjuta ihjäl en massa oskyldiga djur på vägen. Så jobbar ryssarna.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Känns så jävla skönt att veta att just dessa mongoler inte längre kan pricka skallen på kids längre. Det är vackert.

Eller hur! Ytterligare ett par barnvåldtäktsmän mindre i livet
Citera
2022-04-07, 21:58
Medlem
walklikeacats avatar
Detta med alla lögner och Rysk kultur. Upplevelsen är att det är nedärvt i alla led, under Stalinismen var det ett sätt att överleva. Begreppen "vranyo" och "lozh" och hur dessa används finns mig veterligt inte västlig språk-eller ide'mässig kultur. När jag läser alla dessa fabricerade inlägg här på FB med rysk härkomst så förstår jag samtidigt att det tillhör normalen. För oss är det inte normalt, lögnen är och förblir alltid dårens naiva osanning.
Citera
2022-04-07, 22:01
Medlem
Tillssons avatar
Jaja ... - 27 ukrainska fallskärmsjägare gick på pumpen i Kamenka, lite bilder.

https://twitter.com/islamicworldupd/status/1512135561074647043
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Vilka är nazisterna egentligen?

Citat:
Han hotar med ett folkmord
Den tidigare ryske presidenten Dmitrij Medvedev, i dag vice ordförande i det ryska säkerhetsrådet, hotar det ukrainska folket med ett ideologiskt betingat folkmord.

– Det Medvedev säger är att vad som väntar ett besegrat Ukraina är ett ideologiskt betingat folkmord där de som insisterar på Ukrainas rätt att existera som suverän stat ska avrättas. Det är mig veterligen första gången något sådant sägs rakt ut av en högt uppsatt rysk makthavare.

– Det innebär i sin tur att Ukraina just nu inte bara kämpar för sin rätt att existera som land, vilket vi redan visste, utan också bokstavligen för sin överlevnad som folk.

https://www.expressen.se/nyheter/experten-om-talet-han--hotar-med-ett-folkmord/

Jag har sett att vissa här uppmanar Ukraina att ge upp och sluta strida. Men då väntar dem ett hemskt öde.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Här ansluter några nya rekryter från Lettland till slutstriden.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1512153213662814209
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Judar,Satanister,Elaka jävlar som mig,eller gudsfruktiga lamm har inte ett skit att göra med vad citronella FAKTISKT skrev.Han/hon varken uteslöt eller inkluderade någon med nämnandet av ryss eller ryssar.Du som så mången gång sagt åt oss andra i denna tråden att läsa inlägg objektivt och utan känslor,borde ju faktiskt vara en mästare på att se VAR benämningen av ryss/ryssar i det inlägget handlade om.Det var inte om att ENDAST ryssar ljuger....det handlade mer om hur någon,OAVSETT tillhörighet,kan sitta och ljuga framför en spegelbild av sig själv

Styckeindelning är bra.

Jag förstår vad du menar. Där tolkningen kommer in. Du väljer att tolka det på sitt sätt och jag mitt. Ibland är det inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in