2022-04-07, 21:19
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Man får hoppas på det.
Alldeles för många har redan dött , Ukrainska familjer men även Rysska pojkar.
Nu kan det väl vara propaganda men jag tror faktiskt att en hel del av Ryssarna på plats faktiskt inte fattar vad som händer.
Fattiga pojkar från småbyar på landet som helt plötsligt befinner sig på en okänd plats i ett sammanhang de inte förstår.
Fruktansvärt för de flesta.

De stackars ryska pojkarna borde ha fattat vid det här laget vad som sker. Jag gick också på det där i början men tror nog att det var ett sätt att komma undan bestraffning när de blev tillfångatagna. Något jag har lärt mig den senaste månaden är att ryssen konstant ljuger. Alltid. Till alla. Troligtvis har Putins generaler ljugit honom rakt upp i ansiktet om alla förberedelser. Soldaterna ljuger till sina fruar/flickvänner där hemma. Lavrov ljuger till världspressen trots att han vet att alla vet att han ljuger. Men det är inga problem för honom, eftersom lögnen är en helt naturlig del av hans liv. Som ryss.
Citera
2022-04-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Ordet "betydande" tyder på tiotusentals dödade + skadade soldater. Annars skulle han ha valt ett annat ord.

Det är ingen tvekan om att Ukraina åsamkar ryssarna stora förluster. Ryssarnas kommande storoffensiv i öster är kanske deras enda återstående chans att vinna kriget. Därefter har de blivit alldeles för vingklippta för att orka med några större operationer.

Putin längtar efter halmstrå till den stora paraden. Kan nog bli överväldigande attack men hoppas switchblade kommer till god nytta mot en stor rysk offensiv.
Citera
2022-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det står nog mellan Pyonyang och Teheran, oklart om Havanna kanske ställer upp också.
Till Teheran vågar han sig inte, som jag skrev innan så säljer dom bort honom, med Allahs vilja. Pyongyang, dit flyttar väl ingen frivilligt, men lite lättnader i sanktionerna så skulle han väl åka därifrån också.
Citera
2022-04-07, 21:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har någon listat ut vad detta är för filurer? varför har de så konstiga kläder? https://twitter.com/antiputler_news/status/1512088350999470083
Några fattiglappar från Tuva i Ryssland som skall bli kanonmat åt den ryska armén för småpengar.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
De stackars ryska pojkarna borde ha fattat vid det här laget vad som sker. Jag gick också på det där i början men tror nog att det var ett sätt att komma undan bestraffning när de blev tillfångatagna. Något jag har lärt mig den senaste månaden är att ryssen konstant ljuger. Alltid. Till alla. Troligtvis har Putins generaler ljugit honom rakt upp i ansiktet om alla förberedelser. Soldaterna ljuger till sina fruar/flickvänner där hemma. Lavrov ljuger till världspressen trots att han vet att alla vet att han ljuger. Men det är inga problem för honom, eftersom lögnen är en helt naturlig del av hans liv. Som ryss.

Typ som judar stjäl, luras och bedrar för det är det dom gör?

Du generaliserar ett helt folk. Du vet vad det kallas va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Bara dumt att fråga.Jag skulle inte berätta något sådant.Men ryssen kommer få sig en överaskning några sekunder det kan du lita på
Jag väntar och ser hur detta utvecklas det känns även som om Ryssland någon gång anser att det är nog.
Jag kan tänka mig att de då slår ut leveransvägar, järnvägen, bomba broar mm som de hittills låtit vara.
Det skulle då även få negativa konsekvenser för de civila som inte kan fly väster ut samtidigt som det försvårar vapenleveranser.
Citera
2022-04-07, 21:25
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita

Det är Rysslands kultur. Där går det ut på att ljuga. Men känn dig inte dum. Jag tycker också att de är bra på det och det är inte så konstigt med tanke på att det skolas in tidigt som barn.

Alla som tillfångatogs sade att de inte visste vad som skedde. De är vuxna och vet precis vad som händer.
Citera
2022-04-07, 21:26
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Putin längtar efter halmstrå till den stora paraden. Kan nog bli överväldigande attack men hoppas switchblade kommer till god nytta mot en stor rysk offensiv.
Tro inte att Nato och ukrainarna sitter stilla medan Putin skrapar ihop sista skrotet för en sista desperat dampattack. Ukraina laddar för fullt.

Ukrainarna har fått in enorma mängder vapen senaste veckan. Större och ännu kraftigare vapen fortsätter att strömma in. De har med all sannolikhet taktiskt stöd från CIA, Pentagon MI6 och hela världens underrättelsetjänster.

Det stundande slaget i östra Ukraina blir episkt. Så länge ryssjävlarna inte fegar ur och börjar använda kemvapen så kommer Ukraina att segra.
Citera
2022-04-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Grekerna har betydligt större priblem då det sitter tvättäkta nazister i parlametet. Dom kom in efter turbulensen 2008. Azovvataljonen har haft problem med extremiam men dom har rensat bort det mesta wiki har en bra artikel:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion

Ryssarna själva har mångdubbelt större problem med ny-nazism.

Putin har aldrig velat avnazifiera Ukraina. Det är BS.

Det finns horder av nynassar i Ryssland.
Och Putins statsskick drar åt det neofascistiska hållet dessutom. Varför skulle Putin störa sig på nassar?

Nasaar och neo-kommunist-fascister som Putin, sover gärna sked och bakar bullar tillsammans.

Och Zelensky har inte ett nazistisk ben i kroppen.
Det är hans flört med Väst som Putin hatar.
Citera
2022-04-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Tro inte att Nato och ukrainarna sitter stilla medan Putin samlar sitt sista skrot för en sista desperat dampattack. De förbereder sig också.

Ukrainarna har fått in enorma mängder vapen senaste veckan. Större och ännu kraftigare vapen fortsätter att strömma in. De har med all sannolikhet taktiskt stöd från CIA, Pentagon MI6 och hela världens underrättelsetjänster.

Det stundande slaget i östra Ukraina blir episkt. Så länge ryssjävlarna inte fegar ur och börjar använda kemvapen så kommer Ukraina att segra.

Kemvapen kommer inte ge Ryssland en militär seger. Anledningen till att kemvapen fördöms är för att dom har väldigt liten militär nytta, men dödar civilbefolkningen skoningslöst.
Citera
2022-04-07, 21:27
Avstängd
Melange5738s avatar
Mer grillade ryssar: https://www.youtube.com/watch?v=9POylTnHU0U
Citera
2022-04-07, 21:28
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det där funkar tyvärr inte längre. Bebisspråk, hålla sig ifrån ämnet etc. Du kommer inte med något eget för du har inget.

Låt bli att skriva istället, är så onödigt och smutsar ner tråden.
Kommer inte låta bli så länge du postar "bland det sjukaste jag sett". Du behövde ju tydligen hjälp av flertalet skribenter för att förstå vad du såg på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in