2022-04-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Är det inte bättre att söka fred?

Just nu dumpar ju ryssarna sitt skit från 60 talet kring Donbass. Samt våldtar alla tjejer över 8 år.

Är det nu läge att Woke Biden skall dra hit ännu mer skit som kommer slakta ukrainska civil befolkning.

Just saying.

Hur ska det vara möjligt att mäkla fred med Putler om man vet att det innebär att övergreppen kommer fortsätta för evigt?

Kriget handlar om liv eller död och ryssen kommer fortsätta sitt folkmord oavsett. Är ju bättre att slå tillbaka och kämpa till det bittra slutet oavsett?
Sen våldtar nog smutsryssen allt på ett ben eller fyra ändå.
Citera
2022-04-07, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland kan kliva över sin gräns så blir det fred. Hur skall man kunna låta Ryssland behålla ukrainskt område när de kommer mörda, deportera, våldta och tortera alla som bor där? Vi kan endast rädda de civila genom att driva ut ryssarna eftersom de inte åker hem självmant.

Okay hörde ditt mantra där.

Hur ser gameplanen ut?
Citera
2022-04-07, 20:16
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vilken amatör
Ryska soldater verkar inte vara vassare än så med tanke på hur illa det gått för dom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Spännande, hoppas att mördandet utreds ännu mer så vi vet vilka som begick övergreppen.

German intel said to intercept Russian communications confirming Bucha killings

Der Spiegel says audio files correlate to specific victims in Ukrainian town, and provide evidence that mercenaries from notorious Wagner Group were involved in atrocities

https://www.timesofisrael.com/german-intel-said-to-intercept-russian-communications-confirming-bucha-killings/

Eftersom man vet vilka det handlar om kan man ju intervjua dem, vid tillfälle...
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är ryssarna uppe i 20.000 döda tror ni?
Det är 18 900 döda enligt Ukraina. Och det kan stämma, och det kan vara överdrivet.

En rimligt gissning är kanske runt minst 10 000-12 000 döda, troligtvis lite mer. Personlig åsikt då.

Det återstår för Ryssland att släppa någon siffra. Nu säger bara Peskov "betydande" förluster, utan att vi vet om han menar 4000, 8000, 12 000, 16 000 eller 20 000.

Nu när Peskov sagt så i internationell TV, så kanske det dyker upp en mer exakt siffra från Ryssland snart.
Citera
2022-04-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nu vad det vad som gör att det rör sig kring dessa två herrar och deras eventuella koppling till soldaterna i Azovstal. En blev sparkad och det är snart val i Frankrike. Som jag skrev, vi får väl avakta.

jadu, grumligt ryssvatten, det är tyvärr bättre att hänvisa till aliens, att både vara okunnig och foliehatt är ju inte okej...

Citat:
Jag vet helt enkelt lite mer än dig av en mycket enkel anledning och det är att jag tar del av båda sidors nyheter och propaganda och filtrerar själv.
Det är förmodligen det som är ditt problem, att du bara hanterar nyheter och propaganda....

Citat:
Det är ganska enkelt eftersom jag inte anser mig vara i krig och hatar ryssar.

Precis som Putin då? du är "bara" på en "special operation".....

Citat:
Sen får du dansa kring din upplevda kunskap bäst du vill. Du är säkert smart och kunnig på många områden men tryck inte dit andra för det eftersom det blir osmakligt när du har fel.

Du får gärna presentera något substansiellt, jag är här för att lära mig.

Citat:
Kännner du tex. till historien om Zelenskyjs uppträdande i Grekiska parlamentet idag tillsammans med två Azovsoldater?
Ja, har dock inte sätt det, antar att de inte ströp varsin jude i direktsänding eller hisade svastikan coh läste högt ur meinkampf?

Citat:
Jag tror inte det eftersom statspropagandan inte rapporterar om den fadäsen.

Antar att jag får se den, vore ju synnerligen unikt med 1 jude och 2 nazister talade för grekiska parlamentet och högläste ur meinkampf.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBlundetto
”Tror ni verkligen Ryssland skickat in sina bästa?”

Här har vi dom!

Det är inte tu tal om att det ser ut som en fruktad elitstyrka! Undrar om dom kan navigera sig bort från tatartorget utan att gå in i lyktstolpar bara.

Ahh.. det finns inga lyktstolpar!
Citera
Medlem
Sjukt om kriget skulle pågå i ett år och ryssen hade fortsatt ha så här många döda det hade för fan varit 250.000 soldater. Dom hade fått rekrytera varenda 18-åring för att täcka upp för detta.
Citera
2022-04-07, 20:18
Medlem
Ryssland har minskat sin oljeproduktion med 30% inom 2 veckor stannar den helt .En stor del av tekniker vid anläggningar har flytt över gränsen till Finland.+att reservdelar börjar ta slut.
Citera
2022-04-07, 20:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är ryssarna uppe i 20.000 döda tror ni?

Nej uppe i 18900 och det dör bara cirka 300 om dagen numera så om cirka 4 dagar.
Citera
2022-04-07, 20:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
En Azov BTR-4 med 30mm autocannon skjuter 2 ryska stridsvagnar bakifrån. Förmodar att t 72 har weak spots bakifrån
Skönt för de ryska besättningarna....
Citera
2022-04-07, 20:20
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Dom är vad dom är.

Men de är naturligtvis inget av det ryssarnas propganda envisas med...
Russian sentenced to 5 years’ imprisonment for defending Ukraine
https://khpg.org/en/1497057361

Det är vad Azov är, ett svar på den bönen, 2014 när putins invasion skapade dem, och idag.

Den är bara relvant när någon som vet med sig att de inget vet eller förstår men så gärna önskar att de gjorde det behöver höra att det finns en bättre om än svårare väg även för dem,
man blir inte kompetent genom att låna andra människors tankar och argument, man blir det genom att formulera egna tankar.

Det gjorde jag precis, medans du med säkerhet inte ens själv vet vad du menar med azov.

Du är antingen psykiskt sjuk eller så trollar du. De azov sysslat med de senaste 10 åren vet till och med ditt köra USA om. Det är liksom ingen myt eller "rysk propaganda".

Det är fakta. Du stöttar nazistiska mördare och våldtäktsmän. Då vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in