Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHatter
Ja det är ju en form av fingertoppskänsla som man ju måste avväga i såna här fall. Men där tycker jag det finns en svårighet med att bedöma också hur ”grov” gädda man fått på kroken och hur stor risken är för fortsatta intentioner.
Ja det är en bedömning man får göra här. Då passar det bättre med maskade konfrontationer á la Frida Boisen tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHatter
Och i det här fallet, hade de inte hängt ut honom så hade han också, med sina fantasier, fortsatt att inte bara jobba med barn utan också träna barn på fritiden.
Ja det är väl så, men man hade som sagt kunna hängt ut honom maskad och sedan kontaktat anhöriga i det dolda, man behöver inte hänga ut identiteten för hela Svea Rike, man kan ändå nå samma resultat men undvika lidandet för familjen.
Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHatter
Han har ju nu visat att han är beredd att göra verklighet av sina fantasier; nästa gång kanske det inte hade varit ett fiktivt barn utan en riktig tonårsflicka som irl fått honom att tänka på dumheter och tippade honom över den kanten, och att då Dumpen har suttit på den informationen och vetskapen i någon slags utpressning innan..
Precis, men Dumpen kunde som sagt gjort samma sak som nu, men utan att hänga ut hans identitet och med det hela hans familj.
Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHatter
Det är riktigt komplext det här. Och som sagt, all sympati med hans fru och barn! Publiceringen av det han skrev om framförallt sin fru i chattarna borde aldrig ha publicerats!
Ja det är komplext, eller kanske inte. Som jag sade, det går att hänga ut utan att lämna allt till pöbeln, se tex Frida Boisen. Dumpen måste professionaliseras, de borde ta hjälp av Jens Ganman och Joakim Lamotte de är ju seriösa och utbildade journalister båda två.