2022-04-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Dessutom har vi Bashar al-Assad. Putin behöver bara tillsätta en ryss till president, inte föra ett långvarigt gerillakrig mot så många ukrainare. Amerikanska knähundar för tillfället...
Jag har inget mer direkt att tillföra tråden just nu men detta ska följas och jag ska fan lista ut hur Ukraina faller snabbast bäst och personligen skicka det till Kreml. 110% procent på Ryssland sida.

Det verkar som att ditt förslag till pundarna i kreml sket sig rejält ... du är uppenbarligen en riktigt usel strateg.

Förresten, hur är det med dina vidriga krigsförbrytarkompisar och mördardvärgen i kreml?

Hellre amerikanska knähund alla dagar i veckan än 110% putlerkramare och rysshora.
Citera
2022-04-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack för ett detaljerat svar. Man får ta det du skriver på slutet i beaktande — den ukrainska tillämpningen av drönare har ju blivit värsta hajpen. På de videor som finns ser man dock tydligt vilket förödande och lömskt inslag i striderna attackdrönare kan vara. Fordon och folk på marken framstår som helt försvarslösa.

Har givetvis tänkt på att mängden video- och bildmaterial som ukrainare laddar upp skulle kunna ge en missvisande bild, om man inte sätter in dem i ett större sammanhang. Isolerade händelser är ju både lätta att dokumentera och effektiv propaganda.

Den största användningen av drönarna är nog att man belyser mål med laser.
Ukraina tillverkar egen laserstyrd artilleriammunition.
Citera
2022-04-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

Idiotförklarar andra gör jag inte - de Idiotförklarar sig själva.

(Lååång text med bortförklaringar och vinklingar av egna tidigare inlägg som ingen köper....)

Och det är väl det som sticker i dina och andras ögon - att jag ifrågasätter er intelligens. Det finns en enkel lösning...
Sluta vara så jävla dum och tro på precis allt, okritiskt och icke-tänkande.

Det är dumt att skriva så långa stycken att du glömmer vad du skrivit i början....

Du glömmer att du själv gått på en massa propaganda och fejk-nyheter från kreml? Eller kallar du även dig själv idiot?
Citera
2022-04-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Yes, jag har också märkt att den retoriken har tystnat, i början var det "de som skickar vapen i någon form till Ukraina är att se som en krigshandling".'

Spola fram 3 veckor och hela Europa skickar flyg, artilleri, tanks och allt man kan undvara och ryssen håller tyst och lider i ensamhet.

Exakt vad jag sagt i flera veckor 🙂
Vad händer med Putins domdedagshot? Nada.
Putin kan inte kriga mot Väst.
Hans globala hot var löjligt. Han kan bara visa att han menar allvar om han använder kärnvapen.
Kärnvapenkrig mot Västvärlden?

Lol nej.
Citera
2022-04-07, 11:15
Medlem
Citat:
Yes, jag har också märkt att den retoriken har tystnat, i början var det "de som skickar vapen i någon form till Ukraina är att se som en krigshandling".'

Spola fram 3 veckor och hela Europa skickar flyg, artilleri, tanks och allt man kan undvara och ryssen håller tyst och lider i ensamhet.
Rysslands framtid är att bli ett Nordkorea.

Eller förresten, värre än Nordkorea. Kim tyckte ju att; "You are on our own" i det här kriget.
Citera
2022-04-07, 11:16
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Efter ett par kommentarer, har studerat filmer på ukrainska vs. ryska gruppers strid.

Ukrainarna är en levande organism vars syfte är eld_i_målet, exakt hur man står, ligger, sitter spelar ingen roll utan det är verkan i målet som är det övergripande. som en boxare som försöker få in en träff.

Ryssarna står bakom ett hus och sticker vapnet runt hörnet och bränner bort hela magasinet, artilleriet skjuter i riktning fienden men mot stora mål typ städer. Man skjuter i riktning fienden men vill absolut inte exponera sig.

Ryssarna rullar fram på en väg och klarar inte att försvara tagen terräng eller att anfalla.

Ukraina kör 3D krig, drönare, smart artilleriammunition, SOF på djupet, fria kriget, infanteristrid med avdelad strv pluton, pansarstrid (har jag sett video på bataljons anfall). Det krävs ett enormt sambad och kommunikation för att klara detta och tränade enligt västlig doktrin. ner till personlig soldats initiativ.

Det Ukraina saknar är flyg och det är det som gör att dom inte kastat ut Rysspacket ur Donbass ännu.

Ryss som ringde frugan avlyssnades. Han tyckte sig vara utsatt förr artilleri dygnet runt, förvånande men jag tror UA har en hel del Grad raketer. Såg även ut som sådana som sänkte fartyg utanför Odessa.
Citera
2022-04-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rysslands framtid är att bli ett Nordkorea.

Eller förresten, värre än Nordkorea. Kim tyckte ju att; "You are on our own" i det här kriget.

Ja så sjukt kul att Shuigo gick på tiggarstråt till Nordkorea och Kina och dom vägrade att ens möta honom för samtal, alla har varit polarna som sviker
Citera
2022-04-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Exakt vad jag sagt i flera veckor 🙂
Vad händer med Putins domdedagshot? Nada.
Putin kan inte kriga mot Väst.
Hans globala hot var löjligt. Han kan bara visa att han menar allvar om han använder kärnvapen.
Kärnvapenkrig mot Västvärlden?

Lol nej.

Om man står inför ett uppkäftigt barn är kanske inte våld det första man ska ta till. Det är så Ryssland känner inför Europa. Väst är som ett bråkigt barn som bankar på den ryska björnens mage. Som Mowgli och Baloo.
Citera
Medlem
Ukrainska soldater videoringer upp flickvännen till en stupad rysk soldat och hånar och skrattar åt henne.

https://theync.com/ukrainian-soldiers-call-the-girlfriend-of-a-dead-russian-soldier.htm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ryss som ringde frugan avlyssnades. Han tyckte sig vara utsatt förr artilleri dygnet runt, förvånande men jag tror UA har en hel del Grad raketer. Såg även ut som sådana som sänkte fartyg utanför Odessa.

Ja historierna hem som avlyssnats är absolut misär, dom är så demoraliserade att det är ett under att dom ens får framdrivning. Dom verkar piggna till när det är dags att våldta och mörda civila och knappt det verkar dom ju klara av på ett snyggt sätt, lämnar liken för alla att se.
Citera
2022-04-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
I stort sett alla NATO-länder samt vissa icke medlemmar (som Sverige) har skickat något sorts vapen till Ukraina. Så förutom rådgivare och experter från NATO-länder (bara det är en krigshandling) så har man skickat dödligt materiell. Just nu pågår endast ett proxykrig mellan "Ukrainas" hallickar och Ryssland. Så givetvis fortsätter NATO + bihang att mörda sig igenom nästa land, om än lite försiktigt. Jag kan garantera dig att det kommer att öka i intensitet.

Den sista frasen från 1984 passar perfekt in på NATO:s lögner att de endast är en "försvarsallians".

Ukraina är inte aggressorn här, utan det är Ryssland som oprovocerat anfallit ett fredligt grannland. Precis som i civila sammanhang har den angripne då rätt till självförsvar. Ryssland kan lätt slippa ifrån allt krigande genom att dra tillbaka sina trupper till hemlandet. De har absolut ingen rätt att vara i Ukraina. Så länge de krigar på annans mark får de finna sig i världsomfattande samarbete, i olika former, för att driva ut dem. Således krigar inte NATO mot Ryssland, utan Ryssland krigar mot Ukraina som försvarar sig med all hjälp de kan få.
Citera
2022-04-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ja så sjukt kul att Shuigo gick på tiggarstråt till Nordkorea och Kina och dom vägrade att ens möta honom för samtal, alla har varit polarna som sviker
Ja. Sakta har det nog sjunkit in hos Putin: " Jag är för fan helt ensam ".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in