2022-04-07, 06:54
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Total galenskap. Innehållslös symbolpolitik som kommer att drabbba vanliga människor. Rysshatet har gått för långt.
HAHAHAHAHAHA ska du ojjas över de stackars rikemansflickorna med fickorna fulla av pappa putins blodspengar nu också?
Citera
2022-04-07, 06:55
Bannlyst
Citat:
Vill du skrota domstolarnas beviskrav och införa päbelvälde? Förövare ska givetvis dömas, men då ska det finnas solida bevis. Det som händer i väst med en hatmobb driven av känslor är ett större hot mot demokratin än vad ryssen gör i Ukraina.

Vad babblar du om? När skulle jag ha sagt något sånt?

Jag undrar bara hur det kan vara så viktigt för dig att få se våldtäktsoffren några timmar efter att det har hänt bara..?

Tror du seriöst att nån skulle vilja förse dig med deras adress, fittbild o namn?

Det du efterfrågar dag ett kommer ta en väldans massa månader att utreda. Det borde ju du veta, som påstår att du skulle vara doktor här o allt...

Vill du däremot kunna dra en slutsats själv om hur ryssarna förmodligen har betett sig även här. Så fråga Polen bara.... Ryssarna var ju inne o härjade i hela Europa för nästan 50 år sedan...
Tror du att deras beteende har förändrats?
Senast redigerad av Stadskanten 2022-04-07 kl. 06:57.
Citera
2022-04-07, 06:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
HAHAHAHAHAHA ska du ojjas över de stackars rikemansflickorna med fickorna fulla av pappa putins blodspengar nu också?

Vad pratar du om? Återgå till topic
Citera
2022-04-07, 06:56
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det vet jag inte. Men vi får nog säga att USA förlorade kriget. Att döda Bin Laden kostade USA 2.3 biljoner dollar och 2500 döda. Så här i efter hand så kan man tycka att det kunde ha gjorts mycket billigare.

Jag var för invasionen i Afghanistan, som stora delar av världen var. Det är lätt att sitta med facit i efter hand.

Jag hoppas verkligen Ukraina vinner. Sverige och världen skulle förlora mycket om reglerna, som styr relationerna mellan stater skrivs om. För Sverige är varje död rysk fallskärmsjägare, sänkt fartyg och nedskjutet militär flygfarkost en seger. Och jag struntar om det görs av Ukrainska nazister, buddhister eller kalle ankaianer. Bara det görs. Ryssland är ett existentiellt hot mot Sverige.

Korrekt analys, man kan t.ex fråga sig hur långt mot Drottninggatan Akilov hade kommit om han inte flytt en genomkorrumperad Postsovjetisk skurkstat.

Och ja dom har förlorat i detta skede, men som du säger: den som lever får se. Inte ens Assad har överlevt Hillarys offensiv från förra rundan ännu.
Citera
2022-04-07, 06:57
Avslutad
Citat:
Jag är inte pro-Kreml, men däremot anti-väst. Väst går mot Orwells 1984.

Visst!
Den skrev han 1948 och läget är betydligt värre när det gäller kontroll, den finns överallt.
Om du befinner i Sverige så är du mer under kontroll där en i självaste USA.
Det beror på den stora apparaten FRA som även används inom landet och dess invånare.
Så visst, store bror "Mad oncle Sam"
finns helt klart bland oss konstant vare sig du vill eller inte.
Men Kreml är värre, det är romantisk ton i ditt tänkesätt, vakna och se.
Åk till Ukraina
Citera
2022-04-07, 06:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadskanten
Vad babblar du om? När skulle jag ha sagt något sånt?

Jag undrar bara hur det kan vara så viktigt för dig att få se våldtäktsoffren några timmar efter att det har hänt bara..?

Tror du seriöst att nån skulle vilja förse dig med deras adress, fittbild o namn?

Det du efterfrågar dag ett kommer ta en väldans massa månader att utreda. Det borde ju du veta, som påstår att du skulle vara doktor här o allt...

Du menar alltså att soldater ska dömas för krigsbrott utan bevis? Har vettet flugit ur dig totalt människa? Du är ju inte demokrat om det är din åsikt.
Citera
2022-04-07, 06:59
Medlem
Citat:
Att inta Kiev har aldrig varit en målsättning. Var skådespelaren och USA-lakejen Zelenskyj gömmer sig vet ingen. Kan vara en studio i Hollywood, California.

Jo det var det. Om det inte var det så var det den sämsta invasionen någonsin. Till med värre än Italiens invasion av Grekland 1940.

Det var ingen fel på den ryska planen som sådan. Den var bara 8år för sen. Hade den lyckats så hade det gått till historien som en av världens snyggaste Regime change operationer i världshistorien. Nu höll i inte verkligheten med planen. Man hade till och med en back up - plan som stoppades av 30+ Ukrainska soldater. Churchills ord kan nog använas ""Never was so much owed by so many to so few".

Sen är Putin ingen idiot även om gjorde ett stort misstag från början. Han tittar nu på att vinna kriget genom att ändra segervillkoren. Det är ett gott försök. Vi får se om det lyckas. I krig är det två som måste vara överens om segervillkoren
Citera
2022-04-07, 07:04
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:

Haha, gillar du inte att putins hor-döttrar blir av med sina lyxliv i väst på stulna pengar? Pengar som finansierar kriget och folkmordet på uksainska kvinnor och våldtäkt på 3-åringar? Måste du "återgå" till ditt eget pladder?
Citera
2022-04-07, 07:04
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ja, så låter det när du inte har ett svar eller? Du sitter och gråter ut hur sanktioner mot putins snorrika hordöttrar kommer att gå ut över vanligt folk på något vis.

PS: du """råkar""" blanda ihop stig och sten berglund och sen så försöker du direkt släppa ämnet. Kan det vara så att du kör de andra ryssbottarnas taktik med att bara slänga ut dig helt felaktiga påståenden som spricker vid första korrekturläsning i hopp om att läsare ska luras i att bilden är "nyanserad" och att det kanske ligger nånting i att ryssarna inte är ett pack onda äckliga mongolfittor som har mördat och torterat civila i alla tider?
Citera
2022-04-07, 07:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
Ja, så låter det när du inte har ett svar eller? Du sitter och gråter ut hur sanktioner mot putins snorrika hordöttrar kommer att gå ut över vanligt folk på något vis.

PS: du """råkar""" blanda ihop stig och sten berglund och sen så försöker du direkt släppa ämnet. Kan det vara så att du kör de andra ryssbottarnas taktik med att bara slänga ut dig helt felaktiga påståenden som spricker vid första korrekturläsning i hopp om att läsare ska luras i att bilden är "nyanserad" och att det kanske ligger nånting i att ryssarna inte är ett pack onda äckliga mongolfittor som har mördat och torterat civila i alla tider?

Jag har inte blandat ihop någon. Vad har Putins döttrar med saken att göra? LibTards som du verkar totalt desperata.
Citera
2022-04-07, 07:08
Avstängd
Citat:
Total galenskap. Innehållslös symbolpolitik som kommer att drabbba vanliga människor. Rysshatet har gått för långt.

Putins och Lavrovs bortskämda kids är inte vanliga människor..
Citera
2022-04-07, 07:09
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Haha, gillar du inte att putins hor-döttrar blir av med sina lyxliv i väst på stulna pengar? Pengar som finansierar kriget och folkmordet på uksainska kvinnor och våldtäkt på 3-åringar? Måste du "återgå" till ditt eget pladder?

Hur många horbarn har egentligen Putain?

Hon älskarinnan som flydde till Alperna, var är hon nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in