2022-04-07, 03:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Kan du posta en länk till Wikipediasidan?

Det har jag redan gjort.
Senast redigerad av WordWarrior 2022-04-07 kl. 03:56.
Citera
2022-04-07, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det kommer helt klart att kosta EU att stoppa importen. Men jag är övertygad om att det kommer ta högst ett par månader för Ryssland att inse följderna. Putin själv kanske inte vill ge upp men det kommer att finnas andra som kommer att 'övertyga' honom. Därefter kan Ryssland börja förhandla med EU om nya kontrakt. Jag kan tänka mig att det blir bättre priser än vad EU har idag.
Sedan kommer det ta ett par år innan Ryssland har kommit in fullständigt i värmen igen. Det är dags att syna wannabe Hitler.

Inom två månader har Ryssland säkrat de delar de är intresserade av och Nazisterna är utrotade förutom de Nazister Sverige nu skyddar. Dessa Nazister vi hjälper vill nog inte hem någonsin vilket passar Ryssland.EU får ta hand om Nazistfamiljerna.
TV stjärnan zelensky hamnar i Israel och får odla korkskruvar och köpa lite svarta ortodoxa kläder om han vill leva.
Citera
2022-04-07, 04:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Inom två månader har Ryssland säkrat de delar de är intresserade av och Nazisterna är utrotade förutom de Nazister Sverige nu skyddar. Dessa Nazister vi hjälper vill nog inte hem någonsin vilket passar Ryssland.EU får ta hand om Nazistfamiljerna.
TV stjärnan zelensky hamnar i Israel och får odla korkskruvar och köpa lite svarta ortodoxa kläder om han vill leva.

Sverige och dess vänsterfeministiska regering har skickat 10 000 pansarskott för att skydda nazister i det ukrainska nationalgardet. Inget kan tydligare åskådliggöra Sveriges och västvärldens moraliska förfalll.
Citera
2022-04-07, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
I min Stockholmsförort använder fortfarande ca 50% av hushållen gas till spisen. En gång i tiden var det ca 95% (ca 10-20 år sedan). Det är ungefär så som det ser ut i Stockholm nu på 2000-talet. Ja, det privata gasanvändandet har gått ner men för den skullen behöver inte Ann Linde ljuga för befolkningen angående något som är skitenkelt att kolla upp. Antingen är hon en total idiot eller har jävligt dåliga rådgivare och tjänstemän under sig.

Där överaskade du mig, Trodde det var nära noll procent i Sverige.
Har aldrig själv använt gas och känner ingen som någonsin använt det. Trodde faktiskt ingen använde gas för matlagning i Sverige, men tydligen har man helt missat den delen av befolkningen trots att jag har bott på flera olika delar av landet genom åren.

Vilka är dessa som använder gas? Trode att alla hade en eldriven spis.
Citera
2022-04-07, 04:12
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
I min Stockholmsförort använder fortfarande ca 50% av hushållen gas till spisen. En gång i tiden var det ca 95% (ca 10-20 år sedan). Det är ungefär så som det ser ut i Stockholm nu på 2000-talet. Ja, det privata gasanvändandet har gått ner men för den skullen behöver inte Ann Linde ljuga för befolkningen angående något som är skitenkelt att kolla upp. Antingen är hon en total idiot eller har jävligt dåliga rådgivare och tjänstemän under sig.

Jaså, vilken sunkig förort är det?
Citera
2022-04-07, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, hit går de 10 000 svenska pansarskotten. Du och jag betalar...
https://pbs.twimg.com/media/B-EMvdpIUAAiJjK.png:large

Nej, ditt förståndshandikappade spån, vapnen hamnar i händerna på ett folk som försvarar sig själv.
Citera
2022-04-07, 04:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Där överaskade du mig, Trodde det var nära noll procent i Sverige.
Har aldrig själv använt gas och känner ingen som någonsin använt det. Trodde faktiskt ingen använde gas för matlagning i Sverige, men tydligen har man helt missat den delen av befolkningen trots att jag har bott på flera olika delar av landet genom åren.

Vilka är dessa som använder gas? Trode att alla hade en eldriven spis.

De som använder gasspis bor i lägenheter som haft gasspis från dag ett sen slutet av 1950-talet, d v s innan miljonprogrammet. I takt med att privata hyresvärdar köpt upp allmännyttan de senaste årtiondena så har man ofta bytt från gas till el, men det går långsamt i deras ögon. I Stockholms södra förorter så byggdes många av Svenska Bostäders hyresrätter med gas. Det är en långdragen process att dra in el till spis (trefas) och plugga gasledningarna. Det är även riskfyllt. Jag skulle tippa på att allt söder om Gullmarsplan är idag ca 50% gas och att det en gång i tiden var ca 95%.
Senast redigerad av I-van-Toer 2022-04-07 kl. 04:18.
Citera
2022-04-07, 04:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nej, ditt förståndshandikappade spån, vapnen hamnar i händerna på ett folk som försvarar sig själv.

Har du källa på det? De värsta striderna pågår runt Mariupol. Det är just där, i de östra delarna av Ukraina, som landets nazistiska nationalgarde är aktiva.
Citera
2022-04-07, 04:17
Medlem
Citat:
Ja, hit går de 10 000 svenska pansarskotten. Du och jag betalar...
https://pbs.twimg.com/media/B-EMvdpIUAAiJjK.png:large

Ja,jag har följt detta spektakel med häpnad och sorg. Sverige är helt utan kompass och var är Arnstad när han för en gång skull har tvättäkta Nazister i farstun.
Citera
2022-04-07, 04:18
Medlem
Citat:
Har du källa på det? De värsta striderna pågår runt Mariupol. Det är just där, i de östra delarna av Ukraina, som landets nazistiska nationalgarde är aktiva.

Har du några källor på motsatsen?
Citera
2022-04-07, 04:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Har du några källor på motsatsen?

Absolut.
Citat:
A woman from Mariupol described how Ukrainian servicemen were holding the entire city in the grip of fear. She claimed that they were looting, shot at people and that Ukrainian tanks shelled on residential buildings. She also recalled that Ukrainian militants deployed their tanks in their yard in mid-March. After her husband reprimanded them for using civilians as a human shield, the nationalists shot him in his legs. On March 20, when her husband was on his way to dress his wounds, the Ukrainian militants shot him dead.

https://southfront.org/in-video-more-crimes-of-ukrainian-nazis-in-mariupol-revealed/
Citera
2022-04-07, 04:22
Medlem
Citat:
De som använder gasspis bor i lägenheter som haft gasspis från dag ett sen slutet av 1950-talet, d v s innan miljonprogrammet. I takt med att privata hyresvärdar köpt upp allmännyttan de senaste årtiondena så har man ofta bytt från gas till el, men det går långsamt i deras ögon. I Stockholms södra förorter så byggdes många av Svenska Bostäders hyresrätter med gas. Det är en långdragen process att dra in el till spis (trefas) och plugga gasledningarna. Det är även riskfyllt. Jag skulle tippa på att allt söder om Gullmarsplan är idag ca 50% gas och att det en gång i tiden var ca 95%.

Hade ingen aning. Har bott på många ställen i landet, men aldrig i Stockholm. Trodde inte att det var så illa. Har bott i lägenheter så gamla som byggda på 60-talet som äldst, men ändå inte upplevt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in