2022-04-06, 19:42
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Vi diskuterar en hel del olika saker i den här tråden eller hur? Och att du konstant ägnar dig åt att vinkla och förfalska olika skeenden och hoppa mellan olika ämnen i tråden då du bli motbevisad är ett faktum. Hur du än försöker vrida på det. Och för hundrade gången, det är ingen som går på ditt kvasi-psykologi-spår om "känslor" så fort du blir mosad. Vi vet att det är du som sitter och bölar då verkligheten inte rimmar med ditt dravel. Ingen köper ju ditt skit vänj dig och väx upp lillen.

Varför håller du dig inte till ämnet, frågar jag igen, vetandes om att svaret uteblir.

Vi diskuterade en specifik bild på döda barn där en person sa att fotografen var en bekant och att den inte var "mer än några dagar gammal".

En annan anklagar mig för att hylla och älska när civila dödas.

Jag postar då originalartikel från över en månad sen med rättsläkares och pappans utlåtande om deras död.

Ryssen dödade dom, genom att bomba. Det är solklart.

Men folk sitter och sprider att de våldtogs och torterades när de inte stämmer och är ren och skär lögn.

Det är inte acceptabelt. Det är helt otroligt hur någon kan tycka det är det.

Sen kommer det gamla vanliga "du är si, du är så, du tycker si, du tycker så" när man absolut inte vill erkänna att man är en lögnare.

Det är okej. Försvarsmekanism.

Jag ska dock inte ha skit för att andra sitter och ljuger ihop riktigt sjuka saker.

Till sist har väl jag, som ensam härinne, erkänt att jag haft fel både en och två gånger. Det är väl inte särskilt konstigt. Man kan inte ha rätt hela tiden (som ni uppenbarligen tror ni har).

Då har jag iallafall lärt mig något och fått ta del av fakta och tankar som jag själv missat. De är ju så det funkar. Man kan inte göra som du gör och sitta i ett hörn och vara helt övertygad om precis allt som stämmer överens med vad DU tycker.
Citera
2022-04-06, 19:43
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det faktum att staden Donetsk skjuts sönder och samman av ukrainskt artilleri sen en vecka utan att ryssarna kan göra nåt åt det talar inte direkt till ryssarnas fördel.
Är det vad Maggans granater går till, att skjuta sönder ukrainska städer? Låter inte som en konstruktiv insats.
Citera
2022-04-06, 19:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det kanske snarare handlar om att det man från ukrainsk sida vill undvika att hundratals städer och byar drabbas av samma hemskheter som i Butja och andra städer runt Kiev, inför den påstådda ryska offensiven, utifall att ryssarna lyckas ta mark. Kapitulation lär aldrig hända, tror att Ukraina lär slåss till sista man.
Innan kriget började var man dessutom nästan ok med att Krim och östra Ukraina var förlorat till ryssen, men nu så kommer man inte sluta attackera dem förrän allt land är tillbakataget.
Citera
2022-04-06, 19:46
Medlem
Citat:
Tror ryssarna förlorar även Krim pga att ryssarnas idioti. Jag kommer stödja Ukrainas gränser enligt 1991 avtal. Pro Putin ryssar skall utvisas, de Nazister.
Stödja från Internet är den bästa form av stöd.
Citera
2022-04-06, 19:48
Medlem
Termos99s avatar
Ett inlägg om barnen i kriget.

Ukraine war and how conflict traumatises kids in ways we don’t often imagine

As Russia’s invasion of Ukraine continues, here is a look at how war affects children’s mental health and leaves them traumatised for years in ways we don’t often imagine.

https://www.indiatoday.in/news-analysis/story/ukraine-war-how-conflict-traumatises-kids-in-ways-we-dont-imagine-1934252-2022-04-06
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Komiskt, om det inte varit för att vissa faktiskt tror den Ryska propagandan.

Så låter den ryska propagandan om Butja

Bilderna av de mördade civila i ukrainska Butja har väckt chock och anstöt världen över.

Men i rysk stats-tv är man övertygad om att det är Ukraina själva som utfört dödandet.

– De använde det till sin filminspelning, säger en reporter på ryska Rossiya-1.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-later-den-ryska-propagandan-om-butja
De är så jävla äckliga, ingen heder, ingen anständighet - hur fan kan de leva med sig själva!?

När det gällde daesh / IS, så frågade man sig hur världen skall kunna försvara sig mot människor som VILL dö. Nu måste man fråga sig hur det skall gå att förhandla med ett land där lögnen har upphöjts till en konstform.
Citera
Medlem
I operator Starskys senaste vlogg (publ.för en halvtimme sen) passerar han ett bilvrak och säger nåt som låter som "here we see a Sweden vehicle".

Jag förstår inte vad han menar. Eller säger han nåt annat?

https://www.youtube.com/watch?v=ibvTfTdU1_o&t=39s
Citera
2022-04-06, 19:50
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Hoppsan barkie tog du en sil och plötsligt såg sanningen?
Du och jag kan i alla fall konstatera att det inte har gått så bra fram till dag 42 av tredagarskriget

Nja, vi diskuterade ryssarnas misslyckande för några dagar sen också. Problemet är väl att folk är så inbitna i sin världsbild och inte klarar av att hantera sina känslor att de stämplat mig som ett rysstroll.

Nu vet jag hur judarna måste känt sig i Tyskland på 1930-talet.

"Du är jude, du bara stjäl och ljuger".

Klart jag haft en hel del fel i mina analyser sen krigets utbrott, vore ju bra märkligt om jag skulle haft alla rätt (alla kan inte ha det )

De facto är att Putin sa att det var en specialoperation för att avnazifiera Ukraina. Sen kom snacket om biolabben.

Med tanke på historiken i Donbass och Natos utbredning var jag öppen för det var en logisk anledning.

Dock tar ingen specialoperation 40+ dagar. Vi har inte hört ett knyst om vare sig labben eller Rysslands s.k mål med operationen.

Vi har inte hört från Putin på veckor.

Ryssland åker runt i Ukraina som en trasig kompass utan riktning eller mål var det verkar.

Utifrån detta köper jag längre inte anledningen till varför Putin gör det här. Donbass har skett men det är inte anledningen. Det är bara en ursäkt.

Frågan är vartåt det barkar härnäst och när befolkningen ska börja undra vad fan det är som pågår.

Tror heller inte att den rika eliten I Ryssland är jättenöjd över det hela heller. Kan förklara varför Putin varit noshow i 2 veckor nu.
Citera
2022-04-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Varför håller du dig inte till ämnet, frågar jag igen, vetandes om att svaret uteblir.

Vi diskuterade en specifik bild på döda barn där en person sa att fotografen var en bekant och att den inte var "mer än några dagar gammal".

En annan anklagar mig för att hylla och älska när civila dödas.

Jag postar då originalartikel från över en månad sen med rättsläkares och pappans utlåtande om deras död.

Ryssen dödade dom, genom att bomba. Det är solklart.

Men folk sitter och sprider att de våldtogs och torterades när de inte stämmer och är ren och skär lögn.

Det är inte acceptabelt. Det är helt otroligt hur någon kan tycka det är det.

Sen kommer det gamla vanliga "du är si, du är så, du tycker si, du tycker så" när man absolut inte vill erkänna att man är en lögnare.

Det är okej. Försvarsmekanism.

Jag ska dock inte ha skit för att andra sitter och ljuger ihop riktigt sjuka saker.

Till sist har väl jag, som ensam härinne, erkänt att jag haft fel både en och två gånger. Det är väl inte särskilt konstigt. Man kan inte ha rätt hela tiden (som ni uppenbarligen tror ni har).

Då har jag iallafall lärt mig något och fått ta del av fakta och tankar som jag själv missat. De är ju så det funkar. Man kan inte göra som du gör och sitta i ett hörn och vara helt övertygad om precis allt som stämmer överens med vad DU tycker.

Om du inte hade haft så bråttom med att spamma samma icke-svar om och om igen. Hade du insett att du får äta upp dina egna påhopp varendå gång. Vad har jag påstått som inte stämmer? Vad har jag ljugit om?
Du är påkommen med lögner och försök att vinkla ämnena bort från sanningen flera gånger om. Så fort du är överbevisad håller du dig borta en stund...... och ploppar sedan upp med nytt dravel och hoppas ingen minns ditt tidigare skit.

Funkar inte.
Citera
2022-04-06, 19:54
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
I operator Starskys senaste vlogg (publ.för en halvtimme sen) passerar han ett bilvrak och säger nåt som låter som "here we see a Sweden vehicle".

Tonåringar som bränner bilar? Äh, civilian vehicle säger han, bara lite uttal.
Senast redigerad av reptileking 2022-04-06 kl. 19:57.
Citera
2022-04-06, 19:56
Bannlyst
Citat:

Civilian vehicle säger han. Men han andas samtidigt.
Citera
2022-04-06, 19:56
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:

"Here we can see a civilian vehicle"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in