2022-04-06, 18:06
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
De har ju redan skickat in och förlorat en hel del ur VDV. De har inte direkt ett överflöd av killar bättre tränade än fallskärmsjägarna.

Ryssland har 1.014000 aktiva trupper,
De utgör världens femte största militär i termer av aktiv tjänstgörande personal, med minst 2 miljoner reservpersonal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Ryssland har haft 20 år på sig att både sälja samt bygga vapen och jag är säker på att dom har tillräckligt mycket att använda om dom så behöver.
Nej korruptionen är enorm, resurserna har därmed inte räckt till för att hålla igång sin krigsmaskin.
Det har varit tydligt under den här speciella militäroperationen, dag 42 av tredagarskriget.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
USA (1800 + 3750), Ryssland (1625 som står redo + 4630 som ej är aktiva), Storbritannien (120 +105), Frankrike (280+10), Kina (350), Indien (156), Pakistan (165), Israel (90) och Nordkorea (*40-50). Siffrorna över hur många kärnvapen varje land besitter är osäkra, men fredsforskningsinstitutet Sipri gör varje år en uppskattning...

Vet dock inte vem som skulle vinna....Ingen enligt mig, möjligtvis dom rika i sina bunkrar.

Dock är jag säker på att både Ryssland samt Kina har världens mäktigaste kärnvapen i form av sprängkraft osv. Kan dock ha fel.

Man uppskattar även Rysslands konventionella numerär och förmåga. Det tycks vara så att man har missbedömt det mesta, vad talar för att man har en korrekt uppfattning om de ryska kärnvapnen med förband?

Säger Ryssland att man har fungerande kärnvapen betyder det inte att man har det, de ljuger om allt.
Citera
2022-04-06, 18:07
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Högern hyllar honom det skrämmer mig, men sedan har du religösa fanatiker som gör det med, många muslimer hyllar Putin som exempel.

Även vanliga svennar som beläst sig på alternativmedia tror på allvar att Putin är snäll och att Ryssland är en demokrati. Vet folk i min närhet som tror det, helt absurt.
Citera
2022-04-06, 18:09
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Såhär förvaras rysslands stridsvagnar.

https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/iratfb/abandoned_soviet_tanks_in_siberia_only_a_massive/
https://www.google.ru/maps/@52.8133257,83.1394741,437m/data=!3m1!1e3

De flesta kommer inte röra sig ur fläcken i år utan hjälp av en traktor.
Jag vet ej vad som är sant eller inte, kan mycket väl vara som du säger, kan också vara föremål Ryssar säljer till araberna samt andra nationer, delar osv men även hela stridsvagnar. Ryssland är en stor vapen export nämligen, jag personligen tror dock att Ryssland har över iaf 8000 vagnar som fungerar felfritt siffran kan vara högre än så, men jag nöjer mig med 8000.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Lite droger, alkohol på det, absolut jag tror ryssarna ställer upp för sin president.
Tycker jag det är rätt?`
Nej absolut inte men jag tror definitivt att Putin har ett stort stöd bland befolkningen även om Putin just nu inte låter sin befolkning höra omvärldens vädjan så tror jag att han fortfarande anses vara en respekterad president.

Stöd, ja. Men vill de dö för honom?Att man kan dö för något som är viktigt som familj och allt som gör ens liv värt att leva är en sak. Men dö för en idé i huvet på en diktator? Tänk efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Såhär förvaras rysslands stridsvagnar.

https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/iratfb/abandoned_soviet_tanks_in_siberia_only_a_massive/
https://www.google.ru/maps/@52.8133257,83.1394741,437m/data=!3m1!1e3

De flesta kommer inte röra sig ur fläcken i år utan hjälp av en traktor.

Skrämmande att se. Här står tanks för miljarder och rostar bort. Skulle inte förvåna om dessa räknas in i Rysslands totala antal tanks. Varför smälter de inte ner dem i stället? De kommer ju aldrig att användas mer i alla fall.
Citera
2022-04-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nu är det till och med en helt öppen fråga om deras kärnvapen över huvud taget är operativa i någon större omfattning, dvs hela MAD-doktrinen inte längre gäller.
Detta monumentala krigsfiasko har visat världen att ingen behöver vara rädd för vargen längre.
De har ju till och med varit långt sämre än vad någon har kunnat ana.
Sannolikheten att de genom åren har vårdat sina kärnvapenrobotar är låg.
Citera
Medlem
Citat:
Jag vet ej vad som är sant eller inte, kan mycket väl vara som du säger, kan också vara föremål Ryssar säljer till araberna samt andra nationer, delar osv men även hela stridsvagnar. Ryssland är en stor vapen export nämligen, jag personligen tror dock att Ryssland har över iaf 8000 vagnar som fungerar felfritt siffran kan vara högre än så, men jag nöjer mig med 8000.

Det är möjligt, men de kommer inte att sättas in i Ukraina. De måste ha en reserv om NATO kommer.
Dessutom så räcker det ju inte med att bara ha en stridsvagn, man måste ha förare med utbildning, ammunition och så vidare.
Citera
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej korruptionen är enorm, resurserna har därmed inte räckt till för att hålla igång sin krigsmaskin.
Det har varit tydligt under den här speciella militäroperationen, dag 42 av tredagarskriget.
Glöm inte att Nato före invasionen under 8 år skickade in vapen till Ukraina det här som media kör med nu att omvärlden skickar vapen är inget nytt, vapen har bunkrats i massor före Rysslands invasion....
Citera
Medlem
Citat:
Högern hyllar honom det skrämmer mig, men sedan har du religösa fanatiker som gör det med, många muslimer hyllar Putin som exempel.

När du skriver högern så tror jag att man behöver korrigera lite. Jag har en uppfattning att politiken inte är någon linjär skala från vänster till höger . Det är en cirkel där dom demokratiska partierna finns på den övre halvan och sedan möts vänster och höger längst ner och i skärningspunkten längst ner så har folk samma totalitära åsikter fast dom kallar sig olika saker. Båda dom grupperna beundrar Putin eftersom han är en totalitär politiker.
Citera
2022-04-06, 18:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Det finns en djupt svart tragisk komik i det hela.
Striderna lär nu bli våldsamt brutala från Rysslands sida, varför?

Jo! för att det är viktigt för Putin att kunna hålla sin lilla militärparad den 9 Maj och att då kunna fira någon som helst form av "seger".

Den lilla skiten!
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-04-06 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in