2022-04-06, 16:18
Medlem
Jirens avatar
Tänk om vi kunde sluta mata rysstrollen i tråden och i stället fokusera mer på själva kriget?

Vad blir nästa stora steg? Vart pågår det strider just nu? Hur ser det ut med vapenleveranserna till Ukraina? Jag hörde något om att Tjeckien skickar stridsvagnar nu också.

Vilken sida ser ut att vinna kriget? Kan Ryssland ö.h.t vinna?? Vad skulle den vinsten i så fall bestå av?
Senast redigerad av Jiren 2022-04-06 kl. 16:23.
Citera
2022-04-06, 16:19
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det verkar som om lilla Pruttan får allt färre kompisar

Kan riktigt se hur han ligger i fosterställning i sin bunker och gråter och skakar av ilska

När ska trollen lämna skeppet…?
Citera
2022-04-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Intervjuer med folket i området bekräftar att de faktiskt ville separera.

Luddiga anklagelser om att ryssar är opålitliga duger inte.

Så folkets vilja avgörs via selektivt utvalda intervjuer? Rysk "demokrati"!
Citera
2022-04-06, 16:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Sorry men jag läste hela artikeln igår. Med tillhörande bild och bakgrund. Ska se om jag kan länka.
Så säger du alltid, men sen så återkommer du aldrig..
Citera
2022-04-06, 16:23
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Tänk om vi kunde sluta mata rysstrollen i tråden och i stället fokusera mer på själva kriget?

Vad blir nästa stora steg?
Hur ser det ut med vapenleveranserna till Ukraina? Hörde något om att Tjeckien skickar stridsvagnar nu också.

Vilken sida ser ut att vinna kriget? Kan Ryssland ö.h.t vinna?? Vad skulle den vinsten i så fall bestå av?

Det kan dom nog. Den vinsten består av ruiner, folkmord, evigt gerillakrig, hat. En Pyrrhusseger.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Givetvis stämmer det inte att det bara är ukrianarna som skördat civila dödsoffer men i och med att liknande tongångar hörs från de flesta som intervjuas i Mariupol så får man anta att det är Ukrainska trupper som står för merparten av angreppen på de civila. Man får tänka på att det har pågått ett inbördeskrig i östra Ukraina i 8 år och Mariupol röstade för självständighet från Ukraina 2014.

Den enda regelrätta folkomröstningen i Ukriana var den om landets självständighet 1991.

Jodå, det är bara att läsa. Men det står väl inte i era manualer.
Citera
Medlem
En av de ryska soldaterna (mördarna) i Bucha skryter på sociala medier helt öppet om hur han mördade civilbefolkningen och hotar med att komma tillbaks och skära halsen av fler ukrainare:
Citat:
The Russian occupier from Vladivostok, 20-year-old Mikhail Tkach, who killed Ukrainians in Bucha, threatens to return to our country and continue to "cut off the heads" of civilians.

...

Ukrainians found Tkach's page on social networks and started writing to him that he was an executioner and an occupier. In his answers, the Russian not only does not deny his crimes, but also openly threatens to repeat his atrocities.

https://censor.net/en/news/3331598/20yearold_occupier_from_vladivostok_tkach_who_kill ed_people_in_bucha_promises_to_continue_to_cut_off
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/twwhre/the_russian_occupier_from_vladivostok_20yearold/

Ryska regimen kanske inte är så glada i att deras egna soldater går ut och öppet bekräftar folkmordet på sociala medier.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Svaret är NEJ. Då är man korkad och härstammar fr ngt mycket lägre nivå än apor. Ngt hjärnfritt. Precis som ryssar och dess anhängare är.

Du tror att alla ryssar vill bo i Europa?
Citera
2022-04-06, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Oja, häng alla ryssar på planeten, barn, gamla, kvinnor you name it.

Jag glömde att åsikter ska man dödas för också i er sjuka världsbild.

Om du tycker det är rimligt så visst, du har ju rätt itll dina känslor, Min fråga gällande ju alla ryska soladater och terrorister som för ett olagligt angreppskrig på Ukrainsk mark, du är väll emot krigsbrott, eller är du för vissa typer av krigsbrott?

Citat:
Med det du menar ska de ryssar som inte talar ut emot kriget, dödas oavsett. Normalt. Men ganska väntat.

Du vet att alla andra oxo kan läsa dina såväl som mina inlägg?

Citat:
Det som påståtts ha skett är krigsbrott i Ukraina. När bevisen är samlade kommer de ansvariga stå till svars och säkerligen plikta med sina liv, med all rätt. Jag kan dra i spaken.

alla ryssar som är i ukrina och avnazificerar landet bör ju omfattas.

Citat:
"Hur var barnet på bilden nazist"?

Det finns ju väldigt lite nazism i ukraina, långt mindre än i andra östländer, så rimligtvis är barnet på bilden ett fall av avnazifisering, eller tor du att det är "ett missförstånd" varje gång en ryss våldtar och mördar ett barn eller civil på ukrainskt territorium?

Citat:
Jag har aldrig någonsin påstått att barnet var nazist. Det är brist på fakta, extremt låg nivå från er sida och rent jävla trams.

Så du har starka känslor om vad putins avnazificering innebär?

Du vet väll precis som alla andra (undtaget sexualsadister, rysstroll och okunninga) att ukraina inte har några nazister att tala om, i synnerhet inte i jmf med länder som grekland, poland, ryssland osv...

enligt judar såväl som pew institut (vad västerländska och ryska kapitalismhatande blödiga fruntimmer med palestinasjalar känner är ju !=objektiv verklighet trots allt)

https://ukrainianjewishencounter.org/en/news/antisemitism-in-europe-ukraine-turns-out-to-be-the-most-friendly-to-jews/

Citat:
Jag har påstått, med rätta, att Azov är nazister, våldtäktsmän och mördare. Ska jag stämpla dig som mördare för du stöttar dom?

appropå att sakna bevis....

Här har du artikeln:

https://web.archive.org/web/20220330063443/https://zona.media/article/2022/03/29/banned-mykolaiv

I den innefattar namn på offren och hur de dog. Ni påstår att bilden är några dagar gammal och att de är våldtagna och torterade.

Deras far säger något annat:[/quote]

Vilka är vi? Jag kan inte stå för något annat än vad jag skriver, din oförmåga och hjärnspöken är dina egna.

Citat:
"The girls' father Dmitry Butym stands behind the fence. Waiting for the bodies to be handed over. Eyes are hidden in rollers of red skin. “Vera was warming food in the kitchen, Arina went out into the yard. That the youngest, that the eldest - there was no chance. The youngest died immediately, a fragment through the heart, the older one was brought to the heart for two minutes, but it did not go. Their mother is in the hospital in Dubki, a fragment passed through the thigh, hurt inside. Excuse me. Now the main thing for me is to bury the children."

Han måste också vara rysk sabotör eller något.

Så du tycker att det är fint att ryssarna bara mördade dem utan att våldta dem, märklig påäng men visst, det kanske är betydelsefullt för dig, men knappast för dem.

Citat:
Därav, era påståenden. Vad är era bevis för det ni påstår?

Det är väll utmärkta bevis på att ryssarna mördar barn och civila. eller tänker du att de hade dödats i mykolaiv utan en rysk invasion?

Citat:
I ert sinne så försvarar jag alltså Ryssland när jag inte stöttar ert, bevisliga, felaktiga påstående, särskilt när vissa här säger sig känna fotografen av bilden och säger att det är några dagar gammal.

Ja det är fruktansvärt det ryssarna gjort i ukraina, jag är faktiskt benägen att hålla med dig i att civila ryssar bör betala samma pris som civila ukrainare.

Citat:
Civila dör alltid i krig. 6.000.000 har dött i USAs krig de senaste 30 åren.
fel tråd tror jag, att du gillar civila offer borde du kunna nöja dig med denna konflikt, det har mördats tusentals de senaste 40dygnen.

Citat:
Ryssland har, med all sannolikhet, begått krigsbrott och kommer sona för detta.
Säkert, du länkade ju en bra artikel med exempel. tyvärr så vill ju inte putin att hans folkmord blir känt i ryssland...

Nikolaev. Report by Elena Kostyuchenko, which was removed by Novaya Gazeta at the request of the RKN = https://en.wikipedia.org/wiki/Roskomnadzor

Citat:
Men tro inte att folk ska tolerera personangrepp från er för man inte köper era känslomässiga påhitt rakt av.

Nu är jag väldigt förrvirad, utsätter ryssarna dig för personangrepp för att du delar "förbjuden information" ?
Citera
2022-04-06, 16:24
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Så vad gör dem då i Ukraina?

De har sina rötter där och deras rötter är ryska.
Citera
2022-04-06, 16:25
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ledsen att behöva krascha er hatfest. Visste du att Mariupol röstade för självständighet 2014? De ville inte ha med den Ukrainska regimen att göra.

Alla regioner i Ukraina röstade för självständigheten 1991. Någon annan fri folkomröstning har aldrig hållits sedan dess.
Citera
2022-04-06, 16:25
Medlem
Citat:
De där omröstningarna de hänvisar till är i praktiken en ren bluff. T.ex:
The day before the referendum, it was reported in Ukrainian media that a group of pro-Russian separatists in possession of a 100,000 ballots already marked with a 'yes' vote for the referendum were captured during the ongoing government "anti-terrorist" operation, and that the ballots were seized by government forces.

A campaign of intimidation, beatings, and hostage taking has forced many pro-Ukrainian activists and known opponents of secession to Russia to flee the region, leaving the referendum to take place without any dissent or opposing voices.

At least 24 people were being held by insurgents in Donetsk region at the time of the referendum, according to Human Rights Watch. CNN reported seeing some voters vote more than once at ballot boxes.

Many of the voters were not on the registration lists but were allowed to vote after showing identification documents. A CNN crew saw several people vote twice at one polling station, and the BBC filmed a woman putting two ballot papers into the same box. Reporters with German newspaper Bild followed a man that they said voted eight times. He was asked twice if he lived in Donetsk. He answered no, which the polling officials said was not a problem.

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_D...us_referendums

Med såna antidemokratiska bluffmetoder så kan man förstås få höga siffror vad man än röstar om.
bra pro-amerikansk / västerländsk / Ukraine källor du har där. De skulle aldrig ljuga, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in