2022-04-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Totalt motsatt bild av vad västlig media försöker förmedla. Jag tycker det är uppenbart att de här människorna inte är manipulerade till att säga det de säger. Frågorna är inte ledande och svaren kommer spontant.

Du får tycka vad du vill
Resten av oss tycker det motsatta än dig som vanligt
Citera
2022-04-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I och med att den valde presidenten i Ukraina störtades i en blodig revolution så tror jag inte demokraterna i Lugansk tog den demokratiska processen i västra Ukraina på så stort allvar. I Lugansk följde man folkets vilja till skillnad från hur terroristerna på Maidan agerade.

Janukovytj avsattes av parlamentet, flydde som en råtta till Moskva. I dag dömd för högförräderi. Han borde ha skjutits på fläcken av folket som Ceausescu, sätter han sin fot i Kyiv igen kommer det att hända.
Citera
2022-04-06, 12:00
Medlem
Times pekar ut överstelöjnanten Azatbek Omurbekov som ansvarig för styrkorna i Bucha. Han bör naturligtvis ställas inför internationell domstol och förklara sig.
Citera
2022-04-06, 12:02
Medlem
Citat:
Totalt motsatt bild av vad västlig media försöker förmedla. Jag tycker det är uppenbart att de här människorna inte är manipulerade till att säga det de säger. Frågorna är inte ledande och svaren kommer spontant.

Vad du tycker är totalt irrelevant. Du är bortgjord och påkommen med lögner om och om igen i tråden.
Citera
2022-04-06, 12:05
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Huvudscenariot om det skulle komma till kärnvapenkrig, är nog att man skickar iväg allt man har på kort tid. Man vill ju inte hamna i situationen att fienden hinner slå ut mitt land innan jag hinner slå ut fienden.
En hel del stridsspetsar är säkert inriktade mot fiendens baser så att de kan slå ut dennes vapen innan de hinner skickas iväg.

Men troligen har man även en hel del som bara är till för vedergällning. Riktade mot större städer. Jag skulle tro att Stockholm finns med på Rysslands lista.

Ryssland kan inte bara bomba USA utan de måste ju samtidigt angripa Europa som har en hel del kärnvapen. UK och Frankrike har ju till exempel egna.

MAD-doktrinen har gällt sedan åtminstone 60-talet. Finns ingen chans för Ryssland slå ut alla USA:s kärnvapen innan den kommande vedergällningen, eller vice versa. Inkommande attack hinner detekteras och vedergällning verkställas. Sedan så vet man inte var exakt alla fiendens kärnvapen finns. Exempelvis finns många placerade på ubåtar runtom i världshaven. Det var därför Sovjet protesterade mot Strategic Defense Initiative på 80-talet eftersom det skulle upphäva MAD.
Citera
2022-04-06, 12:05
Medlem
Citat:

De fick säkert välja att säga de där lögnerna eller få ett nackskott av de ryska ockupanterna. Det känns helt uppenbart, den ryska lögnpropagandan skyr som bekant inga medel.
Citera
2022-04-06, 12:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Times pekar ut överstelöjnanten Azatbek Omurbekov som ansvarig för styrkorna i Bucha. Han bör naturligtvis ställas inför internationell domstol och förklara sig.

Det finns säkert någon ryss som kommer att berätta vad pedofilförbandet har sysslat med i Bucha. Finns han på Ukrainas territorium kommer han att gripas eller dödas, helt övertygad om det.
Citera
2022-04-06, 12:09
Medlem
Jirens avatar
Det talas brett om att ställa de ryska krigsförbrytarna inför rätta.

Visst borde svinen hängas över öppen eld, men exakt hur ska det gå till? Förväntar man sig att Putin ska lämna ut sina mördare till Haag, eller vad?
Citera
2022-04-06, 12:10
Avstängd
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
MAD-doktrinen har gällt sedan åtminstone 60-talet. Finns ingen chans för Ryssland slå ut alla USA:s kärnvapen innan den kommande vedergällningen, eller vice versa. Inkommande attack hinner detekteras och vedergällning verkställas. Sedan så vet man inte var exakt alla fiendens kärnvapen finns. Exempelvis finns många placerade på ubåtar runtom i världshaven. Det var därför Sovjet protesterade mot Strategic Defense Initiative på 80-talet eftersom det skulle upphäva MAD.

Tror nog USA's flotta har bra koll på de flesta av de ryska robotubåtarna ute i haven.
(Man har väl sett Jakten på röd oktober.)
Citera
2022-04-06, 12:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ja, de lever. Landar och går upp på vanliga vägar och göms undan för tankning och laddning med ammunition.
Sverige bör nu på allvar överväga renovera dessa platser:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Reservv%C3%A4gbas

Samt anordna nya.

Torde väl vara på gång. Varje flygflottilj lär väl få sina reserv/vägbaser. Imponerade att Ukrainarna fixat till ett liknande system. Jag känner inte till MIG-29 ornas start och landningssträcka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns säkert någon ryss som kommer att berätta vad pedofilförbandet har sysslat med i Bucha. Finns han på Ukrainas territorium kommer han att gripas eller dödas, helt övertygad om det.

Haag är en alldeles för human plats för sådana svin. Jag hoppas de blir utlämnade till några av de mer råbarkade anhöriga till de ukrainska offren istället. Gärna på någon mörk plats utan vittnen.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Vladimir Zhirinovsky har äntligen lämnat jordelivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in