2007-08-10, 20:57
Medlem
volvo wurre

eftersom nu volvo eventuellt vänder, vilken warrant bör man kika närmre på?
Citera
2007-08-10, 21:17
Medlem
Abram:
Så går det inte att handla i dessa dagar eftersom knappt någon är i någon trend utan bara hoppar mellan olika värden.

Man skall inte handla volvo warranteri hopp om att den vänder. Man kan rekyltrada med warranter, visst, men inte köpa och hoppas att den stiger.

Vid varje vändning gör den en tydlig markering, och då köper man! Annars riskerar man att bli en av de idioter som följer med en aktie i botten vid krash.
Citera
2007-08-10, 22:05
Medlem
Mulas avatar
Intressant att Dow Jones gick såpass starkt idag ändå, stängde på oförändrat. Nasdaq bara något ner, och många tech-aktier gick upp. Jag hade nog trott att kreditfrossan skulle vara överskuggande idag, men det verkar som "greed" fortfarande har övertaget. Detta borde ju ge förutsättning för en liten rekyl på måndag?
Citera
2007-08-10, 22:14
Medlem
Mula:
Efter kraftiga ras brukar det komma kraftiga rekyler.

Och kom ihåg gott folk, det är vid krasher som man blir rik!
Citera
2007-08-10, 22:50
Medlem
nokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
Jag köper köpoptioner och säljoptioner på omx30. Omx gör en rörelse den ena optionen stiger 120% den andra faller 60%, jag säljer 120%aren och behåller förloraren. Börsen gör en kraftig motreaktion och så återfår förloraren sitt värde. Gör man så med 20% av sitt kapital tjänar man 20% per dag. Old school optionstaktik.

Heh. Köpt vagga eller strut beroende på lösenpriserna. Kan nog fungera. Ska kolla in det. Köper du parioptioner (samma lösenpris som omxs30)?
Citera
2007-08-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Vändningsnivå, upp mot 118 nu. Kan sätta 10 000 kr på det.

edit: ABB ska mot 147 kr för vändning, men kan plockas upp i callen imorgon för uppgång. Aktien kan stiga men aldrig över 162 för vändning på 147 måste ske!

Jaha... Volvo kommer att gå upp till 118, precis som Beijer Alma skulle göra det?

(Kika lite på abrams enastående bravader i den här tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=520279)
Citera
2007-08-10, 23:03
Medlem
Nej, jag köper alltid de billigaste köp och sälj optionerna, dock med ett ganska litet glapp mellan köp och säljpris(mindre än 30% är en bra tummregel). Då blir det bättre fart på vinnarna, och mindre förlust på förlorarna. Stor spread, eller vad det heter. Optionshandel handlar om att maximera risken.

Detta gäller även i normala fall. När jag tror en aktie kommer gå upp köper jag den billigaste optionen med någolunda samma köp/sälj-pris, det är dom som går upp mest. Sedan sprider jag riskerna så gott det går, för att minska plötsliga stora förluster.

"Strut"-taktiken fungerar jättebra på hög voallitet och i slutet av månaden. Då kan man se svängningar på 3-400%.
Citera
2007-08-11, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Jaha... Volvo kommer att gå upp till 118, precis som Beijer Alma skulle göra det?

(Kika lite på abrams enastående bravader i den här tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=520279)

Läs mina tidigare inlägg och se, knappt 1/10 av rekommendationerna är fel.

edit: Bara att följa Volvo till 118.
Citera
2007-08-11, 10:21
Medlem
eriikhs avatar
Citat:

Säkert? Sitter på lite volvo köpwurrar inköpta vid 120,8kr å de är inte värda så värst mycket nu :P lösenpris 130kr i oktober.

Är det då en bra idé att dubbla innehavet nu och gå med vinst ur skiten?

Edit: har inte riktigt lust å sälja dom, jag får ändå inte särskilt mycket...
Citera
2007-08-11, 10:34
Medlem
Citat:

Nädu. Ni, min gode man, är en fjant. För om jag snokar reda på alla dina rekommendationer här på forumet och konstarerar att du har haft fel hela tiden så kommer du bara med ännu en lam ursäkt och att du egentligen hade rätt i alla fall och att allt minsann är enligt fibonacci.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in