Citat:
Ursprungligen postat av
Bavertass
Du kan inte jämföra diktaturer som kränker mänskliga rättigheter dagligen och attackerar grannländer militärt. Det var ingen hemlighet hur illa människor behandlades under Saddams styre och dessutom attackerade dem länder militärt. Sen var det givetvis inte av goodwill som USA och väst angrep Irak.
Men ditt resonemang skulle man kunna rättfärdiga en massmördare för att utifrån hans värderingar gör han inget fel, det funkar inte så. Det finns faktiskt rätt och fel här i världen.
Sen vet jag inte var du gick skola, men hos oss ifrågasattes Sveriges neutralitet under skoltiden.
Att USA är en demokrati(Vilket jag ifrågasätter) ger inte dem på något sätt rätt att invadera länder. De har invaderat länder utan OK från FN säkerhetsråd vilket i princip är exakt samma sak som nu Ryssland gör. Gör det någon skillnad att det är en granne eller ej? Ditt argument är väldigt konstigt.
Dessutom som i vanlig ordning tar ni västerlänningar er rätten att tycka vilket land som är rätt att invadera och vilket inte är det. Du kan börja med att fråga någon av de hundratusentals Araber som kommit hit varför dem hatar USA och inte minst Bush. Men visst du som svensk vet väl säkert bättre än dem själva.
Vietnam då? Var det också ett hot mot västvärlden? Libyen? Syrien? Varför är det inga rubriker om stackars syriska folket nu när USA faktiskt förlorat där? Nästa då? Venezuela, ja bara bomba bomba.
Jag vill se ett Sverige som det var förr i tiden där man kallade en spade för en spade och inte var något jävla bihang till Demokratiska USA.
Som Serb så blev Ryssland som USA första dagen de satte sin fot i Ukraina.