2022-04-06, 09:09
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Med din avatar borde du väl veta vem du kan lita på!

Jag kan hjälpa dej lite, lite kanske? Du kan inte lita på någon, inte ens dina egna tankar du skriver ned här. Allt befinner sig i ständig förändring och även en avbild av rättvisan varierar och ses olika av var och en med egna agendor till sin tro.

Z eller Puttes värld? Nej, du kan bara lita på att Livet lever sitt liv utan att fråga någon om lov och att det blir som det blir.

Det som du ser framför dej, DET är bossen eller alla andra namn det har för evigt och har alltid varit det. Kan inte förstås som en artikel du läser så ha en skön dag på ditt vis och var vaken i Mysteriet du finns innesluten i.
Ja, vi skall inte lita blint på makthavarna alls.

Men det är precis vad Väst försöker tvinga oss till nu. Precis som psykopater kontrollerar de informationen till allmänheten. De ger oss information som till stor del är osaklig och felaktig, mycket spekulationer och grundlösa anklagelser.
Väst hyllar en ledare som sagt nej till ett säkerhetsavtal när han visste att ett krig var alternativet.
Citera
2022-04-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Fel och fel. I skolan blir vi indoktrinerade över vilket bra val sverige gjorde.
Jag säger ju att det var fel beslut, men på vilket sätt skulle ett tidigare felbeslut av något land rättfärdiga ett felbeslut av ett annat land?
Citera
2022-04-06, 09:18
Medlem
Zelensky borde ha, accepterat fredsavtalet som erbjöds innan invasionen.
Han har senare erkänt att det inte var aktuellt med NATO medlemskap iallafall! Tablå!
Det verkar som om han faktiskt ville få till ett krig med Ryssland. Med tanke på att han nu lyckats bli en världskändis och hyllas som hjälte I Väst så förstår jag varför. Rikligt belönad av sin favoritoligark dessutom.
Nu kan han även förbjuda alla meningsmotståndare inom landet, kontrollera all media osv utan att få kritik. Tar kriget slut nu kommer hans diktatur att vara ett faktum. Zelensky har ingen orsak att sluta fred på länge än då USA kommer att pumpa in pengar och vapen så mycket han behöver.
IMO har han hittills varit en katastrof för Ukrainas folk.
Citera
2022-04-06, 09:22
Medlem
Ett avtal med en ryss går aldrig att lita på ändå. Det skulle bara visat Putler att han kan få det han vill genom hotande. Han hade fortsatt att vilja ha mer grejer. Zelenskyj gjorde helt rätt.
Citera
2022-04-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, vi skall inte lita blint på makthavarna alls.

Men det är precis vad Väst försöker tvinga oss till nu. Precis som psykopater kontrollerar de informationen till allmänheten. De ger oss information som till stor del är osaklig och felaktig, mycket spekulationer och grundlösa anklagelser.
Väst hyllar en ledare som sagt nej till ett säkerhetsavtal när han visste att ett krig var alternativet.
Ja, bara en showman som psykopat kan göra det och floder av pengar förvrider förnuftet och öppnar alla dörrar. Pk imbecilla svenskar hurrar i kör och känner sig enade igen mot den yttre fienden som spelas av Putte.

Redan under min lumpartid kom alltid faran från öster sa befälen fast solen gick upp där och är vår räddning. Hans nej, kräver en stor ursäkt och kompensation till landets offer. Några % av sina mutor vill jag snarast se på bordet för att slippa skottet i benet som även det är onödigt och mättar ingen.
Citera
2022-04-06, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Jag säger ju att det var fel beslut, men på vilket sätt skulle ett tidigare felbeslut av något land rättfärdiga ett felbeslut av ett annat land?

När du skriver "Rättfärdigar" så måste du tänka på att utifrån vems perspektiv man kollar så är det rättfärdigat eller ej.

Enligt Ryssen är detta kriget väldigt rättfärdigat enligt väst inte. Irakkriget var väldigt rättfärdigat enligt väst och ser inte att någon direkt sörjer över en miljon döda Irakier på grund av det kriget.

När jag hör länder som USA, Storbritannien kritisera Ryssland så kan jag inte ta det seriöst. Ungefär som när EU kritiserar Serbien för att vara neutrala samtidigt som vi fortfarande lär i skolan att Sveriges neutralitet vad något bra.

När Island, Sverige och Norge kritiserar länder som invaderar då kan jag börja ta det seriöst. Inte när vi är något jävla bihang till USA och UK.
Citera
2022-04-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
När du skriver "Rättfärdigar" så måste du tänka på att utifrån vems perspektiv man kollar så är det rättfärdigat eller ej.

Enligt Ryssen är detta kriget väldigt rättfärdigat enligt väst inte. Irakkriget var väldigt rättfärdigat enligt väst och ser inte att någon direkt sörjer över en miljon döda Irakier på grund av det kriget.

När jag hör länder som USA, Storbritannien kritisera Ryssland så kan jag inte ta det seriöst. Ungefär som när EU kritiserar Serbien för att vara neutrala samtidigt som vi fortfarande lär i skolan att Sveriges neutralitet vad något bra.

När Island, Sverige och Norge kritiserar länder som invaderar då kan jag börja ta det seriöst. Inte när vi är något jävla bihang till USA och UK.
Du kan inte jämföra diktaturer som kränker mänskliga rättigheter dagligen och attackerar grannländer militärt. Det var ingen hemlighet hur illa människor behandlades under Saddams styre och dessutom attackerade dem länder militärt. Sen var det givetvis inte av goodwill som USA och väst angrep Irak.

Men ditt resonemang skulle man kunna rättfärdiga en massmördare för att utifrån hans värderingar gör han inget fel, det funkar inte så. Det finns faktiskt rätt och fel här i världen.

Sen vet jag inte var du gick skola, men hos oss ifrågasattes Sveriges neutralitet under skoltiden.
Citera
2022-04-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Du kan inte jämföra diktaturer som kränker mänskliga rättigheter dagligen och attackerar grannländer militärt. Det var ingen hemlighet hur illa människor behandlades under Saddams styre och dessutom attackerade dem länder militärt. Sen var det givetvis inte av goodwill som USA och väst angrep Irak.

Men ditt resonemang skulle man kunna rättfärdiga en massmördare för att utifrån hans värderingar gör han inget fel, det funkar inte så. Det finns faktiskt rätt och fel här i världen.

Sen vet jag inte var du gick skola, men hos oss ifrågasattes Sveriges neutralitet under skoltiden.

Att USA är en demokrati(Vilket jag ifrågasätter) ger inte dem på något sätt rätt att invadera länder. De har invaderat länder utan OK från FN säkerhetsråd vilket i princip är exakt samma sak som nu Ryssland gör. Gör det någon skillnad att det är en granne eller ej? Ditt argument är väldigt konstigt.

Dessutom som i vanlig ordning tar ni västerlänningar er rätten att tycka vilket land som är rätt att invadera och vilket inte är det. Du kan börja med att fråga någon av de hundratusentals Araber som kommit hit varför dem hatar USA och inte minst Bush. Men visst du som svensk vet väl säkert bättre än dem själva.

Vietnam då? Var det också ett hot mot västvärlden? Libyen? Syrien? Varför är det inga rubriker om stackars syriska folket nu när USA faktiskt förlorat där? Nästa då? Venezuela, ja bara bomba bomba.

Jag vill se ett Sverige som det var förr i tiden där man kallade en spade för en spade och inte var något jävla bihang till Demokratiska USA.

Som Serb så blev Ryssland som USA första dagen de satte sin fot i Ukraina.
Citera
2022-04-06, 10:50
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Ett avtal med en ryss går aldrig att lita på ändå. Det skulle bara visat Putler att han kan få det han vill genom hotande. Han hade fortsatt att vilja ha mer grejer. Zelenskyj gjorde helt rätt.
Det argumentet ursäktar inte att han sa nej till säkerhetsavtalet som skulle förhindra kriget.
Citera
2022-04-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det argumentet ursäktar inte att han sa nej till säkerhetsavtalet som skulle förhindra kriget.

Det hade sannolikt inte förhindrat någonting och det visste han så varför ge med sig.
Citera
2022-04-06, 11:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja, bara en showman som psykopat kan göra det och floder av pengar förvrider förnuftet och öppnar alla dörrar. Pk imbecilla svenskar hurrar i kör och känner sig enade igen mot den yttre fienden som spelas av Putte.

Redan under min lumpartid kom alltid faran från öster sa befälen fast solen gick upp där och är vår räddning. Hans nej, kräver en stor ursäkt och kompensation till landets offer. Några % av sina mutor vill jag snarast se på bordet för att slippa skottet i benet som även det är onödigt och mättar ingen.
Majoriteten i Ukraina var motståndare till Nato 2010. Detta ändrades snabbt efter statskuppen när den nya ledningen var fientlig till allt ryskt. Men jag tror knappast att de hade valt att kriga för att få vara med i Nato.
Citera
2022-04-06, 11:04
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det hade sannolikt inte förhindrat någonting och det visste han så varför ge med sig.
Jo, det hade ju ändrat allt. Rysslands anledning var att Ukraina skulle gå med i Nato.
Det är bara löjligt att påstå att Ryssland skulle ha invaderat fast anledningen var borta! Du hör väl själv hur korkat det låter!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in