2022-04-06, 02:18
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Vänsterfolket är konstant upprörda. Så vem fan bryr sig

Ska bli intressant att se vilka förändringar Musk kan få igenom och vilka konsekvenser det kommer att få för plattformen. Förhoppningsvis ser vi ett helt nytt Twitter om säg ett år.

Det ultimata vore ju om det kunde skötas som t.ex. Flashback eller Reddit innan den sidan blev helt astroturfad till döden.

Den som lever får se helt enkelt. Det kan ju knappast bli sämre om Musk är en av dom som står vid rodret tänker jag.
Citera
2022-04-06, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
https://www.zerohedge.com/political/liberals-rattled-after-elon-musk-joins-twitter-board

Elon Musk som planerar att göra stora förändringar när det kommer till yttrandefriheten på twitter som i nuläget censurerar personer som inte har ”rätt” åsikter(vänsterliberala och woke åsikter dvs) han förväntas att återinföra yttrandefriheten på en sargad plattform.

Elon Musk beskriver dagens sociala medier som torget där politiska debatter förekommer och en plats där alla sidor ska få höras.

Vänstern är såklart upprörda över detta då dom inte tåls att utmanas. Vad blir de politiska konsekvenserna av detta? Är Musk den som räddar yttrandefriheten på nätet? Även om det just nu bara är en mikroblogg.

Många woke anställda ska tydligen redan ha sagt upp sig i protest. Är dagens vänsterliberaler emot yttrandefriheten? Varför? Kommer fler plattformar följa efter då folket uppenbarligen vill ha yttrandefrihet på internet.

Fake news CNNs Brian Stelter kallade detta ”terrifying” vilket säger det mesta om vad dessa tycker om yttrandefriheten på dessa plattformar.

Enligt vem eller vad tänker Musk ändra något på Twitter?
Jag säger inte att du har rätt eller fel men har du något belägg för att han faktiskt planerar att ändra t.ex. modereringen?
Musk har nämligen registrerat sitt ägande som "silent ownership".

Sen är hans faktiska inflytande begränsat också. Han äger 9%. Bara 0,6% mer än näst största ägaren. De som äger övriga 91% av aktierna vill ju ha Twitter som det är. Det är knappast som att han har majoritet.
Citera
2022-04-06, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Enligt vem eller vad tänker Musk ändra något på Twitter?
Jag säger inte att du har rätt eller fel men har du något belägg för att han faktiskt planerar att ändra t.ex. modereringen?
Musk har nämligen registrerat sitt ägande som "silent ownership".

Sen är hans faktiska inflytande begränsat också. Han äger 9%. Bara 0,6% mer än näst största ägaren. De som äger övriga 91% av aktierna vill ju ha Twitter som det är. Det är knappast som att han har majoritet.
Hur vet du det, det kan ju lika gärna vara endast 51% som vill ha det på det viset, Musk röster kan ju ändra på det, har du en källa?
Citera
2022-04-06, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Hur vet du det, det kan ju lika gärna vara endast 51% som vill ha det på det viset, Musk röster kan ju ändra på det, har du en källa?

Jag förutsätter det eftersom de inte klagat vid aktieägarmöten eller sålt av sina aktier i protest.
Citera
2022-04-06, 04:14
Medlem
Citat:
Jag förutsätter det eftersom de inte klagat vid aktieägarmöten eller sålt av sina aktier i protest.
Det vore mer klädsamt av dig att bara medge att du inte har en aning, istället sitter du och ordbajsar, så FB.
Citera
2022-04-06, 04:18
Medlem
Citat:
De kanske värderade aktievinsterna högre än vad som de anser är moraliskt riktigt?
Citera
2022-04-06, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Det vore mer klädsamt av dig att bara medge att du inte har en aning, istället sitter du och ordbajsar, så FB.

Hela tråden är ju menlöst ordbajseri då i så fall då inget belägg finns för att Musk har för avsikt att ändra på något.

Vi vet att 9% aktier inte ger någon direkt kontroll.
Vi vet att Musk deklarerat silent ownership till SEC(vilket innebär att man inte har för avsikt ta en aktiv ägarroll).
Vi vet att tidigare övriga ägare inte varit vokala mot Twitters moderering.
Kan vara som du säger att 49% varit emot. Men i så fall har de varit tysta om det på bolagsstämmorna vilket inte är så troligt.
Allt annat är ren spekulation.
Citera
2022-04-06, 07:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Hela tråden är ju menlöst ordbajseri då i så fall då inget belägg finns för att Musk har för avsikt att ändra på något.

Vi vet att Musk deklarerat silent ownership till SEC(vilket innebär att man inte har för avsikt ta en aktiv ägarroll).
Kan vara som du säger att 49% varit emot. Men i så fall har de varit tysta om det på bolagsstämmorna vilket inte är så troligt.
Samtidigt - i Verkligheten:
Elon Musk to join Twitter’s board of directors, teases ‘significant improvements’
https://www.cnbc.com/2022/04/05/elon-musk-to-join-twitters-board-of-directors.html
Senast redigerad av Japhy 2022-04-06 kl. 07:08.
Citera
2022-04-06, 07:31
Avstängd
Politiker, i synnerhet anglosaxiska politiker och dito offentliga personer, har i praktiken bredare yttrandefrihet än vanligt folk på twitter - så ser praxis ut redan idag. Om du som vanlig Svensson kallar t ex någon senator, en polischef eller någon i Trumps (eller Bidens eller Boris') entourage för "stupid bitch", "hopeless sycophant" eller "a Russian asset" e d så blir du avstängd ( i alla fall temporärt) och tweeten raderad - även om personen man refererade till har uttryckt sig så korkat att orden var fullt motiverade. Om däremot politikern själv säger motsvarande så händer i 99% av fallen ingenting.

Twitter motiverar detta med att vad politiker och dem närstående säger anses ha större allmänintresse, även om dessa uttrycker sig grovkornigt.

Plattformen har nog gjort en viss uppstramning av språket under senaste året eller så, men den här praxisen har funnits med hela tiden.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-04-06 kl. 07:35.
Citera
2022-04-06, 08:18
Medlem
yz44s avatar
Citat:

Tydligen så är EM redan igång med förändringar, har infört en redigera-knapp om jag fattade det rätt.

Tycker personligen att EM är lite av en clown men får säga att jag gillar hans ambitioner med twitter.
Citera
2022-04-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Tydligen så är EM redan igång med förändringar, har infört en redigera-knapp om jag fattade det rätt.

Tycker personligen att EM är lite av en clown men får säga att jag gillar hans ambitioner med twitter.

Du har fattat fel.
Han har lagt upp en poll om folk vill ha en redigera-knapp eller inte.
Något som länge efterfrågats men ännu inte finns.
Citera
2022-04-06, 10:09
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: USA --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem