2022-04-06, 01:41
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nej han är en av mördarna och han är stolt över vad han gjort.
https://twitter.com/olex_scherba/status/1511346270853545997

Jaha då är han ju osedvanligt korkad i skallen som skriver om det...
Citera
2022-04-06, 01:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
När påstås offren på satellitbilderna ha mördats då? Satellitbilderna är ju tagna "mid-March". Så någon gång innan är väl logiskt. Men inte ens om de så sköts dagen innan satellitbilderna togs hade de kunnat vara i det färska skick de är på Ukrainas bilder.

Ja alltså bilderna är ju från tre veckor sedan enligt alla källor jag läst. Då har jag läst ganska många.

Vädret i Ukraina var kallare då än nu och den köldknäpp vi nu har sägs delvis komma därifrån.

Om din fläskkotletter håller sig två veckor 8 grader så kanske en kropp gör det också?

Jag skulle nog snarare kolla på ytlig oxidation som hud och ev. Skador av gnagare.
Citera
2022-04-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Källa på temperaturerna och att kropparna legat så länge som du påstår?

Du kan ju börja med att googla Bucha temperatures March 2022. Sen kolla upp datumet på de bilder som Ukrainas sida visar som bevis. Källa på att de legat så länge? Västerländsk media såsom BBC, DN, amerikansk media, m.m PÅSTÅR att liken varit sedan nån gång under eller innan mitten av mars (då de säger att satellitbilderna togs i mitten av mars...)...
Citera
2022-04-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Liken har varit påklädda, och med övertäckta ansikten.

Hur kan du då, med din rättsläkarkompetens, bedöma deras grad av förruttnelse?

Konstigt att Ukr/väst då delar bilder på lik på gatorna som de i samma artiklar påstår vara ryska illdåd men där man tydligt ser ansikten, händer, m.m utan minsta tecken på förruttnelse...?
Citera
2022-04-06, 01:46
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Kolla gärna hur ofta det varit minusgrader och vad "medelvärmen" legat på under hela månaden.

Ukrainarna har ju massakrerat vittnen som skulle säga nåt annat än en upprepning av bilden som Ukr vill ska spridas. Skulle du eller jag våga säga nåt som går emot en story om man visste om att de slaktat så många innan. Klart ingen vill bli sedd som "prorysk" i tv/media där nu.

Du tror allt är en konspiration bara för att vad du ser och hör inte stämmer in i din världsbild där Ryssland är de goda som INTE skjuter sönder städer och civila byggnader med extremt oprecisa vapen.

Jag har kollegor från Syrien och de berättade för mig att ryssarna kommer göra likadant som de gjorde i Syrien fast i Ukraina. Ryska soldater i krig är orcher… värre än IS i vissa fall.

Sen har du Grosnyj…

Hur kan du försvara Ryssland?
Citera
2022-04-06, 01:48
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Konstigt att Ukr/väst då delar bilder på lik på gatorna som de i samma artiklar påstår vara ryska illdåd men där man tydligt ser ansikten, händer, m.m utan minsta tecken på förruttnelse...?

Trodde du att kroppen blir till en jordhög, på ett par veckor?

Nej, ligger kroppen utomhus i mars, så kommer huden definitivt att finnas kvar efter ett par veckor.
Senast redigerad av FriaLandetTibet 2022-04-06 kl. 01:53.
Citera
2022-04-06, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/twsg1q/russian_general_says_they_killed_93_people_in/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Verkar som Maripoul kan vara nästa Bucha. Ryssarna går ut i förtid och berättar om varför de mördat civila i Maripoul så att när området befrias och man upptäcker alla döda så ska detta då vara anledningen. Att de tydliga var nazis, så klart.
Varför skulle ryssarna utrota ryssar? Frågar du invånarna i Mauripoul så är det Azov som härjar där och dödar civila. Kan länka en film från idag där man intervjuat många civila invånare.

Reddit som källa också. Är inte det internets största gruppboende där begåvningsreserven huserar?
Senast redigerad av TompaO 2022-04-06 kl. 01:57.
Citera
2022-04-06, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Trodde du att kroppen blir till en jordhög, på ett par veckor?

Nej, ligger kroppen utomhus i mars, så kommer huden definitivt att finnas kvar efter ett par veckor.

Spelar du ignorant? Nej, kroppen blir inte en jordhög. Men den är inte i samma skick som om den dött för 2 dygn sen.
Citera
2022-04-06, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Du tror allt är en konspiration bara för att vad du ser och hör inte stämmer in i din världsbild där Ryssland är de goda som INTE skjuter sönder städer och civila byggnader med extremt oprecisa vapen.

Jag har kollegor från Syrien och de berättade för mig att ryssarna kommer göra likadant som de gjorde i Syrien fast i Ukraina. Ryska soldater i krig är orcher… värre än IS i vissa fall.

Sen har du Grosnyj…

Hur kan du försvara Ryssland?

Varenda syrier jag känner både i Sverige och i Syrien säger att Ryssland hjälpte Syrien mer än nåt annat land. Syriska folket välkomnade deras antiterror-insatser. På några veckor besegrade de ISIS och andra USA-skapade terrorister och sände ton på ton av matsändningar till folket, samt håller på att restaurera kulturminnena som ISIS förstörde, m.m.
Citera
2022-04-06, 02:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Varenda syrier jag känner både i Sverige och i Syrien säger att Ryssland hjälpte Syrien mer än nåt annat land. Syriska folket välkomnade deras antiterror-insatser. På några veckor besegrade de ISIS och andra USA-skapade terrorister och sände ton på ton av matsändningar till folket, samt håller på att restaurera kulturminnena som ISIS förstörde, m.m.

Varenda jude jag känner har sagt att de alltid har varit snälla och har varit i krig bara för att dumma människor har agiterat dem.
Citera
2022-04-06, 02:11
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Men den är inte i samma skick som om den dött för 2 dygn sen.

Den skillnaden går inte att avgöra från ett foto på nätet.

Citat:
Spelar du ignorant?

Du leker hobby-rättsläkare, som trots total brist på kunskap om rättsmedicin, lättvindigt uttalar dig om den värsta tragedin i Europa sedan andra världskriget, där mängder av oskyldiga människor mördats. Är inte du ignorant?
Citera
2022-04-06, 02:12
Medlem
jhww82s avatar
Citat:

Fyfan vad du ljuger. Aleppo… ringer det några klockor? Du verkar älska diktaturer så jag föreslår att du lämnar Sverige nu! Du är en landsförrädare och SÄPO samt MUST bör ha koll på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in