2022-04-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Lol, har ni skrämmt bort "motståndare" här så man snart blir själv kvar. Jag ber om ursäkt men jag har inte tid att besvara alla kommentarer ... jag gör en paus och läser istället för egentligen kommer vi ingenstans utan det blir bara känslomässigt trams.
Åk till Ukraina istället så får du svart på vitt på vad som händer!
Citera
2022-04-05, 19:16
Medlem
Citat:
Lol, har ni skrämmt bort "motståndare" här så man snart blir själv kvar. Jag ber om ursäkt men jag har inte tid att besvara alla kommentarer ... jag gör en paus och läser istället för egentligen kommer vi ingenstans utan det blir bara känslomässigt trams.

Du menar det känns jobbigt att få sina lögner synade om och om?
Ok det förstår vi.... Hur blev det motståndare nu då, du är ju neutral?
Känsloprojicering är naturligt vid ditt tillstånd.
Men du vet. Det räcker att vädra sin syn på "fårskallarna i väst" en gång. Att göra det upprepat in absurdum i just denna tråd, säger något helt annat än du så illa försöker ge sken av.....
Senast redigerad av Klevenson 2022-04-05 kl. 19:19.
Citera
2022-04-05, 19:19
Medlem
Reimers avatar
USA trappar upp stödet till Ukraina, tränar deras soldater på hemma hos sig om jag tolkar detta rätt.

Citat:
US is training Ukrainians outside of Ukraine including here in the US, per @SecDef and Gen. Milley. No training inside Ukraine or Poland, they say

https://liveuamap.com/en/2022/5-april-us-is-training-ukrainians-outside-of-ukraine-including

En ganska tydlig handske slagen i ansiktet på Putin.
Citera
2022-04-05, 19:19
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nu kan han dra lite nytta av sin paranoja, han bör nog inte lita på någon nu, särskilt inte av dem som står han nära
Problemet är att det inte finns något direkt styre utan Putin. Han har byggt och gjutit tronen att forma en man, han själv. Alla oligarker och annat runt omkring hnm har ingen egen talan, de är alla agenter för Putin. Det är extremt få som kan föra öppen talan med hnm; Kavaltjuck är den enda jag kan komma på. Han respekterar ingenting förutom styrka. Något som visat sig saknas hos västs ledare.
Både Sholtz och Makron har varit total katastrof innan och under kriget. Verkligen total katastrof. Tyskland försökte till och med förhindra Ukraina från att göra motstånd när man helt bisarrt förbjöd UK att flyga vapenleveranser till UA över dess landgräns. Publicerades också en artikel där UA:s utrikesminister avslöjade att ett europeiskt land med väldigt stor makt vägrade hjälpa Ukraina någon dag innan invasionen och menade på att det inte var någon idé då "Om några dagar kommer det vara en ny verklighet". Av någon anledning läser jag det citatet med en tysk dialekt, tror inte det är av en slump.
Citera
2022-04-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ja, du visar här filmer där dom plockar bort kroppar och lägger dom i tillfälliga massgravar. Sen är det väl klart att det ligger kvar döda kroppar ett tag om det är för farligt att ta bort dom men dom ligger inte kvar i veckor. Det är bara att ta en titt på Patrick Lancasters filmer där han är i förorterna.

Det gick snabbt för dig, vad sägs om att titta på det jag länkade, det visar kroppar på hög i lekparker och längst med gator, och självklart civila som skyndas till sjukhus, och lik på högar, i såväl massgravar som i tillfällig förvaring i brist på kylrum, och givetvis vårdpersonal som är förtvivlade för att de inte kan nå de skadade/döda pga av ryskt arteleri, eller för att de ska försöka livet på ytterligare söndersprängt barn eller kvinna.

Du efterfrågar väll en balanserad bild?, eller är det uteslutet patriks bild, då kan lägga den tiden på att se det Patrick inte vill, får eller kan visa dig....

Föresten har du tittat på några av de uppenbara isenscatta reportagen PL han gjort, eller utgår du ifrån att alla är isenscatta bara för att flertalet har visat sig vara det?
Citera
2022-04-05, 19:21
Medlem
QuietExits avatar
Australien skickar Buschmasters till Ukraina https://twitter.com/andrewbgreene/status/1511148955954184193?s=21&t=m49S8P_lijerYOvsWpwcgQ
Citera
2022-04-05, 19:22
Medlem
Termos99s avatar
Fler och fler vittnesmål.

Fem röster från Butja: ”Människor begravs i sina trädgårdar”

I staden Butja utanför Kiev avslöjas nu otroliga grymheter när allt fler dödade civila hittas runt om i staden. En av dem som dödats är 20-åriga Dmytri Chaplygyn.

– De bröt sig in och förde bort honom. Han hittades i dag, säger Vitaliy Shulipenko, en familjemedlem till Dmytri Chaplygyn.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fem-roster-fran-butja-manniskor-begravs-i-sina-tradgardar
Citera
2022-04-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Problemet är att det inte finns något direkt styre utan Putin. Han har byggt och gjutit tronen att forma en man, han själv. Alla oligarker och annat runt omkring hnm har ingen egen talan, de är alla agenter för Putin. Det är extremt få som kan föra öppen talan med hnm; Kavaltjuck är den enda jag kan komma på. Han respekterar ingenting förutom styrka. Något som visat sig saknas hos västs ledare.
Både Sholtz och Makron har varit total katastrof innan och under kriget. Verkligen total katastrof. Tyskland försökte till och med förhindra Ukraina från att göra motstånd när man helt bisarrt förbjöd UK att flyga vapenleveranser till UA över dess landgräns. Publicerades också en artikel där UA:s utrikesminister avslöjade att ett europeiskt land med väldigt stor makt vägrade hjälpa Ukraina någon dag innan invasionen och menade på att det inte var någon idé då "Om några dagar kommer det vara en ny verklighet". Av någon anledning läser jag det citatet med en tysk dialekt, tror inte det är av en slump.
Vänta så får du se, i kris kan vad som helst hända
Citera
2022-04-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Ang att icke människor från Ryssland massmördar, skändar och våldtar i Ukraina.

Här är en video från Syrien med fler icke människor från Ryssland som plågar en stackare.

https://t.me/omiukrainashi/4293?single

Här är en video från Belarus där en kvinna säger åt två ryssar att hon inte pratar tyska. (Anspelar på ww2 & nazisterna)

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/twxq16/love_this_video_from_one_of_minsks_shopping_malls/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Varför gör det så mot honom? Är han civil?
Citera
2022-04-05, 19:24
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
USA trappar upp stödet till Ukraina, tränar deras soldater på hemma hos sig om jag tolkar detta rätt.

https://liveuamap.com/en/2022/5-april-us-is-training-ukrainians-outside-of-ukraine-including

Ja det verkar gå allt trögare för Putin.
Citera
2022-04-05, 19:25
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Rysslands uttalanden i FN idag sammanfattade:
https://t.me/boris_rozhin/39958

Det är verkligen en sån här "totala motsatsen till sanningen"-värld väst lever under idag. Vissa skulle kalla det satanism, när allt gott blir ont, allt sant falskt osv. Ukraina begår de mest horribla krigsbrott och övergrepp på civila på daglig basis, i väst snackas det bara om påhittade ryska övergrepp.

Ryssland saknar helt trovärdighet, det är inte så att saker de säger inte kan vara sanna. Det handlar om att oberoende först måste bekräfta det som Ryssland säger, det finns ingen anledning att tro på Ryssland efter alla gånger de ljugit angående kri... den speciella militär operationen.
Citera
2022-04-05, 19:25
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Skulle förvåna mig om detta inte innebär att vi snart får se nya vapensystem i UA. De förs över för att tränas upp i vad som kan tänkas skickas inom några veckor. Kan också vara så att man utbildar dem i de drönare man bestämt skicka. Håller dock tummarna för att det blir något mer.
De gick för ett tag sedan ut med att man skulle skrota 36st F-22 plan. Nu är chansen mer eller mindre obefintlig men man vet aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in