2022-04-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det som de här jävla djuren som utgör "Ukrainas" väpnade styrkor gör bäst är att begå krigsbrott. Här ytterligare en film där de mördar krigsfångar.

https://t.me/russia_sof/2674

Oavsett vad man tyckte innan den här operation så står det ju fullkomligt klart nu iallafall att Ukraina behöver en rejäl avnazifiering.

Allt är i sin ordning, cirkulera ...
Citera
2022-04-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Känns det ok att i princip skylla hela kriget på det land som blir angripet och vars barn mördas och kvinnor våldtas och mördas.
Geopolitik…. din mupp.
Medlöpare till mordor.

Välstånd och fred har Ryssland aldrig blivit nekade, det är 100% deras eget ansvar.
Tungt inlägg. Låt oss säga att Ukraina är helt oskyldiga till Rysslands reaktion, vad ska vi göra och varför gör inte världen något då? Sanktionerna mot Ryssland hjälper inte Ukraina och heller inte dom vapen väst skickar. Många vet att Kiev-regimen inte är helt oskyldiga. Många vet också att detta är ett resultat av USA och NATO. Det är därför inte många är villiga att delta i ett krig man kunde ha förhidrat. Allt Ukraina hade behövt göra var att föra en dialog med Ryssland, att uppfylla Minskavtalen, att självmant göra sig neutrala åtminstone tills man vara starka nog för en konflikt i framtiden och då utan vår hjälp. Ukraina och USA hade tydligen bråttom med att provocera ryssarna.

Bättre välstånd fick Ryssland efter att Putin kastat ut plundrarna. Sen att han och hans gäng också pludrar är väl tragiskt för folket men dom är åtminstone ryssar. Detsamma hände inte i Ukraina utan folket är fortfarande lika fattiga. Där satte väst och USA klorna i dom och började suga ut och påverka dom att hata ryssar och sen gå i konflikt med dom över allt och ingenting.

Vi har nekat Ryssland mer välstånd genom vår motvilja och hat. Det är få som skulle köpa en rysk bil till exempel. Deras marknad vad det gäller människor går bra och en del billig arbetskraft. Dom tjänar dock en hel del pengar på gas och olja samt andra råvaror men sällan något förädlat för vi skulle vägra att köpa det. Detsamma har börjat mot Kina också där deras högteknologi vägras med motiveringen att dom spionerar.
Citera
2022-04-05, 18:30
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Sanktionerna slår hårt mot rysslands rikaste som dessutom står nära putin. Direkt och indirekt stödjer dessa kriget. Mycket bra att de blir av med sina tillgångar i väst och förlorar möjligheten att parasitera på vår civiliserade, moderna västvärld. Nu får de nöja sig med det ryssland de aktivt varit med att skapa.

Rysslands oligarker har förlorat 263 miljarder dollar

Vladimir Putins anfallskrig mot Ukraina har gjort stora avtryck på Forbes årliga lista över världens dollarmiljardärer.

83 ryska medborgare kvalar in på listan för 2022, jämfört med 117 förra året. Samtidigt har de ryska miljardärernas samlade förmögenheter minskat med 263 miljarder till 320 miljarder dollar.

”Krig, sanktioner och en försvagad rubel har orsakat förödelse för landets rikaste människors förmögenheter”, skriver Forbes.

Ryssland får isolera sig med sin egen skitiga underutveckling.
Citera
2022-04-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Sant att oberoende personal borde utreda.

Patrick kan du ju inte ta på allvar, en av de mest kända Kreml propagandisterna.
Jag vet men han är en av de få som filmar där så det duger för tillfället. Det är intressant att se hans bilder för dom kan säga en hel del om vad som händer där. Sen vad han säger får man ta med en nypa salt precis som med Ukrainska twittrare.
Citera
2022-04-05, 18:32
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Tungt inlägg. Låt oss säga att Ukraina är helt oskyldiga till Rysslands reaktion, vad ska vi göra och varför gör inte världen något då? Sanktionerna mot Ryssland hjälper inte Ukraina och heller inte dom vapen väst skickar. Många vet att Kiev-regimen inte är helt oskyldiga. Många vet också att detta är ett resultat av USA och NATO. Det är därför inte många är villiga att delta i ett krig man kunde ha förhidrat. Allt Ukraina hade behövt göra var att föra en dialog med Ryssland, att uppfylla Minskavtalen, att självmant göra sig neutrala åtminstone tills man vara starka nog för en konflikt i framtiden och då utan vår hjälp. Ukraina och USA hade tydligen bråttom med att provocera ryssarna.

Bättre välstånd fick Ryssland efter att Putin kastat ut plundrarna. Sen att han och hans gäng också pludrar är väl tragiskt för folket men dom är åtminstone ryssar. Detsamma hände inte i Ukraina utan folket är fortfarande lika fattiga. Där satte väst och USA klorna i dom och började suga ut och påverka dom att hata ryssar och sen gå i konflikt med dom över allt och ingenting.

Vi har nekat Ryssland mer välstånd genom vår motvilja och hat. Det är få som skulle köpa en rysk bil till exempel. Deras marknad vad det gäller människor går bra och en del billig arbetskraft. Dom tjänar dock en hel del pengar på gas och olja samt andra råvaror men sällan något förädlat för vi skulle vägra att köpa det. Detsamma har börjat mot Kina också där deras högteknologi vägras med motiveringen att dom spionerar.

Ett fint inlägg men som inte kan dölja att Ryssland angripit ett suveränt land och större delen av världen fördömt det.
Citera
2022-04-05, 18:32
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Ryssland får isolera sig med sin egen skitiga underutveckling.

Ja så kommer att ske. Kan de inte sköta sig så får de inte vara med och leka i västvärlden.
Citera
2022-04-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Du undanber påhopp med offerkoftan på och avslutar med att fråga om jag förstår din simpla retorik? 🤣

Du visar tydligt att du inte är neutral och det räcker för mig.
Jag gjorde värnplikten 1992 och har följt världsläget längre än så. Så inte heller den usla härskartekniken höll.
Putin invaderar inget annat.
Ja, Ryssarna invaderar och vem visste inte det? Bakgrunden till det hela är lite mer komplicerad men du få lära själv i fortsättningen.
Citera
2022-04-05, 18:34
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Det är inte så man gör om man vill förstå problem här i världen.
Dock är du tyvärr inte ensam om att vara sjukligt naiv och lättledd.

Ja, som jag skrivit tidigare i tråden så tyckte jag att Ryssland var på väg åt rätt håll, om än i små steg. Jag hade även förståelse för deras Krim-politik.
Jag var sjukligt naiv och lättledd.
MEN, sen en månad tillbaka har jag insett hur det förhåller sig på riktigt, och ju fler lögner ryssarna och deras troll kommer med, desto mer uppenbart är det att landet inte har utvecklats alls sen Sovjettiden.
Citera
2022-04-05, 18:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Haha, fin nivå. Ni är som övriga korkade får i alla andra heta frågor. Husse har sagt åt er att hata medan ni håller för öronen och skriker. Eller så är ni helt enkelt för korkade för att hålla flera tankar i luften samtidigt. Illa vilket som.

Bara för att ryssarna är svin behöver det inte betyda att Ukraina är guds bästa barn, men det är väl en för svår tanke för er att hantera.

Det var väl ändå inte Ukraina som angrep Ryssland och vad Ukraina gör i Ukraina har väl inte Ryssland med att göra? Om Putin hade förstått att man inte invaderar ett annat lad så hade det varit betydligt bättre för både Ryssland och Ukraina.
Citera
2022-04-05, 18:36
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag vet men han är en av de få som filmar där så det duger för tillfället. Det är intressant att se hans bilder för dom kan säga en hel del om vad som händer där. Sen vad han säger får man ta med en nypa salt precis som med Ukrainska twittrare.

När en person rapporterar från ett krig, med godtycke från ett land där press och yttrandefihet är ytterst begränsad så är det Ryska staten som talar när han rapporterar. Lavrov är lika trovärdig, skillnaden är just att Patrick kan framstå som mer trovärdig. Han kan knappast göra något utan Kremls godkännande.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Ja, som jag skrivit tidigare i tråden så tyckte jag att Ryssland var på väg åt rätt håll, om än i små steg. Jag hade även förståelse för deras Krim-politik.
Jag var sjukligt naiv och lättledd.
MEN, sen en månad tillbaka har jag insett hur det förhåller sig på riktigt, och ju fler lögner ryssarna och deras troll kommer med, desto mer uppenbart är det att landet inte har utvecklats alls sen Sovjettiden.

Landet har utvecklats, men dess statsledning är kvar där Stalin slutade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ett fint inlägg men som inte kan dölja att Ryssland angripit ett suveränt land och större delen av världen fördömt det.
Visst har dom det och det brukar tyvärr andra stormakter göra regelbundet med. Men det är ingen som bryr sig i långa loppet, fredsrörelser i världen är ganska små och annonyma. Vi nöjer oss med vår bekvämlighet och mobiltelefon så länge det inte kommer för nära som kanske nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in