2022-04-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Visst fanns "liken" på gatan. Det är bara det att ingen vet med hundraprocentig när skådespelarna placerade sig där. Finns ju lite datum att laborera med när Ryssarna avvecklade sitt engagemang i förstaden.
Fantastiska skådespelare på min ära. Hur kan dom bara ligga still i veckor utan att rör en fena? Och att lägga sig i massgravar som skottas igen måste var höjden av mod hos dessa skådespelare.
Har dom rest sig och gått hem än?

Tror du sett för mycket hollywoodfilmer och för lite verklighet min vän.
Citera
2022-04-05, 11:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:
Citat:
Satellitbilder: Döda kroppar i Butja har legat på gatan i veckor
Bilderna av döda kroppar i Butja har skakat en hel värld.
Kreml har förnekat all rysk inblandning i morden på civila och hävdat att de döda kropparna i själva verket placerats ut på gatorna efter att ryska trupper lämnat staden omkring den 30 mars.

Nu visar en granskning som New York Times gjort att
kropparna som nu uppmärksammas kan ha legat på gatorna i flera veckor, långt innan de ryska soldaterna lämnade staden.

Tidningen har publicerat bilder från satellitföretaget Maxar Technologies som visar hur döda kroppar ligger spridda över gatan Yablonska så tidigt som den 11 mars.
Undra hur många gånger kreml har ljugit? Säger de sanningen någon gång? Nästan skrämmande hur man bara ljuger och förnekar allt. Jag visste inte att det var så omfattande lögner som kom från Ryssland hela tiden. Detta krig har förändrat min uppfattning om Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Min också. Jag tyckte att Ryssland var på rätt väg, om än med små steg förut. Jag hade även förståelse för deras Krim politik. Allt det är borta nu. Ryssar är barbarer och att ens lyssna på dem är meningslöst. Allt, precis allt, är lögner. Lavrov ljuger så kraftigt så man skäms å hans vägnar.
Visst är det märkligt och dessutom så omoget och löjligt (om det inte fick såna fruktansvärda konsekvenser) att ljuga om att krig inte är krig ett anfall inte är ett anfall etc.
Det Ryska etablissemangets förhållande till lögner blir särskilt tydligt i följetången (i flera decennier) statssanktionerade dopningbrott som Ryssland gång på gång avslöjats med och som dementeras som lögner och ryssofobi. Med en stinkande offerkofta är Rysslands brott ickebrott.
Putin har läst för mycket 1900-tal krigshistoria och sitter fast i framgångarna mot Nazityskland och som han nu tros ro iland med i Ukraina 2022. Dömt att misslyckas med den transparens med vilket krigsbrott avslöjas i 20:e århundradet.
Citera
2022-04-05, 11:14
Avstängd
Citat:
En motfråga. Vad har du själv för bevis för att det INTE var skådespelare.
Är det inte ditt påstående att bevisa, du kan väll länka skådisens profil så vi kan jämföra?

Citat:
Führern i Ukraina är ju själv i gemet så han vet nog fan hur en slipsten skall dras för att få full effekt.

Ja, men nu påstår du väll endå inte att det är zelenski som är zombin?
Citera
Medlem
Det gäller då för ukrainska krigsmakten att bara hålla ut. Man har ökat till 18500 döda ryska soldater vilket innebär 200 st sista dygnet.

Bättre siffror nu på tanks, 676 st innebär hela 29 utslagna sista dygnet.......

Bepansrade fordon lite sämre, 14 utslagna sista dygnet. Totalt 1858 st.

Helikoptrar ingen bra siffra, ligger stilla.... ....Men man redovisar 3 nedskjutna flygplan och totalt har Ryssland förlorat 150 flygplan och många piloter.

Ryssland har fastnat i skiten och kommer inte ur.
Citera
Medlem
Citat:
......proryskt skitsnack och lögner i massor....

Det är för sent för er att rädda situationen nu. Alla vet vad ryssarna går för. Högen med bevis växer högre för varje dag och varje befriad by i Ukraina. Det finns ingen mening att skriva här längre för dig. Du övertygar ingen - inte ens dig själv skulle jag tro
Citera
2022-04-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Så här ser det ut i Moskva. Livet går sin gilla gång. Butikshyllorna är fulla med mat. Det är absolut ingen kris.

https://www.youtube.com/watch?v=eWhJFTUTsbk
Sanktionerna har inte varit i bruk så länge men visst trodde jag att effekten redan skulle kunna ses.
Citera
2022-04-05, 11:16
Medlem
Citat:
Jag har börjat ruttna på alla jävla ukrainatroll som sprider sin dynga på forumet. Ni är så jävla hjärntvättade och lättlurade så att det är skrämmande. Ni sväljer allt skit ni läser i MSM och på Twitter.

Så, vad får dig att tro att vi tar oss till din hjärntvättade ryssdynga?
Citera
2022-04-05, 11:18
Medlem
Citat:
En motfråga. Vad har du själv för bevis för att det INTE var skådespelare. Führern i Ukraina är ju själv i gemet så han vet nog fan hur en slipsten skall dras för att få full effekt.

En motfråga, vad har du för bevis, med tanke på omständigheterna behöver dina presenteras....
Citera
2022-04-05, 11:22
Medlem
Citat:
En motfråga. Vad har du själv för bevis för att det INTE var skådespelare. Führern i Ukraina är ju själv i gemet så han vet nog fan hur en slipsten skall dras för att få full effekt.

Du inser väl att det är du som har bevisbördan för ditt påstående? Det är du som ska falsifiera påståendet att det är riktiga lik som syns.
Citera
2022-04-05, 11:22
Medlem
Citat:
Allting är förfalskat även och manipulerat. Ukraina har vunnit mediakriget håller jag med om men på slagfältet går Ryssland från den ena segern efter den andra.
Säger forumets största Puttler-runkare. Ryssland invaderade Ukraina vilket är ett brott mot FN-stadgan. Allt som händer efter det är på Puttler-Rysslands ansvar, och den kommande ryska förlusten i kriget hänger helt och hållet på barnamördare V.Puttin själv.
Citera
2022-04-05, 11:23
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Så här ser det ut i Moskva. Livet går sin gilla gång. Butikshyllorna är fulla med mat. Det är absolut ingen kris.

https://www.youtube.com/watch?v=eWhJFTUTsbk

Du kanske ska vänta lite längre än drygt en månad med att utvärdera konsekvenserna av sanktionerna.

Vad ska man t.ex. göra med alla europeiska bilar och lastbilar när de behöver servas och repareras och det inte finns några delar? Samma sak med flygplan, Boeing och Airbus och mycket annat som behöver underhåll med delar från väst. Det handlar inte om att Ivan inte får dricka Coca-Cola eller handla på IKEA.
Citera
2022-04-05, 11:26
Medlem
Tvonds avatar
Fler rysk förluster utanför Izyum i försöket att inta och belägra Slovyansk-Kramatorsk.

https://twitter.com/i/status/1511269575802986497
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in