Ett helt nytt konto, im amazed. Du förstår att det går att ändra utan problem va? Google kan ändra datum och klockslag på allt.
1 april är den uppladdad.
Märkligt hur borgmästaren av Bucha skrev den 1 april (originalartikel 31 mars) att staden var fri och att det var en stor dag i Ukrainas historia.
Man hade även röjt upp minor i hela området och det var lyckat utan olyckor.
https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3445989-bucha-liberated-from-russian-invaders-mayor.html
Däremot kom azov-bataljonen dit den 2 april.
Kan mycket väl vara så att de skjutit civila som var pro-ryssar (ja de finns rätt många såna) då de har vita armband.
Sergey Korotkikh, överbefälhavare i Azov har postat lite mysiga videos på TG. Gräver man så finns det mycket om den här herrn ända tillbaka till 2014. Låt säga att Azov inte ser med blida ögon på folk med fel åsikter, ukrainare eller ej.
Finner det också märkligt att ryssarna skulle mörda civila och bomba sönder Mariupol då de flesta i Mariupol pratar ryska och har historiskt sett, vurmat för Ryssland och även i stort, känt sig ockuperade av ukrainska styrkor. Logiskt.
Oavsett, jag hamnade på avvägar. Problemet med hela situationen är inte att man anklagar Ryssland för alla vidrigheter i kriget, det är logiskt med tanke på att Ryssland invaderade och är allmänt hatat i väst/USA.
Problemet är att fastslår utan något solitt bakom. Det bara är så. Det är i princip stenålders-nivå på det hela.
Jag tror folk glömt att Ukraina är uppdelat med pro-ryssar och ukrainare som vill vara självständiga. Ryska sympatisörer mördas obarmhärtigt av Azov och har gjorts i många år. Det kan man aldrig komma bort ifrån oavsett hur mycket man hatar Ryssland.
Är ju inte direkt jättesmart av civila att gå runt med vita armband om man säger så..
Sen vill jag minnas att Zelenskyj uppmanade civila till att ta till vapen - ja man delade ut vapen till civila.
Om civila avfyrar vapen så räknas de som stridande och inte civila, man kan inte behålla kakan och äta den.
Det är just det här som är problemet. Propagands från ryskt håll, väst, USA, många olika möjligheter och ingenting bekräftat eller bevisat.
Vilka tjänar på nuvarande narrativ? USA. Vilka tjänar på kriget? USA. Vilka tjänar politiskt? USA.
Om det nu skulle bevisas att Ryssland begått mord mot civila så är det ett skäl för andra länder, särskilt USA att blanda sig i.
Jag skulle absolut inte vara emot en eskalering krigsmässigt mot Ryssland om det bortom alla tvivel bekräftas.
Men att sitta här och skriva som ni gör är fan inte klokt. Det är krig men ni verkar glömt det för ni sitter bekvämt bakom tangenterna och leker taktiska genier och allvetande.
Vi vet inte. Vi borde veta säkert för risken är stor att det isåfall eskalerar till en konflikt av en skala vi inte kan föreställa oss.
Då hade vi önskat att vi visste.