2022-04-04, 20:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
De här två snubbarna från UAF har nog gått omkring till fots sen kriget började men nu fick de jackpot haha.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1511037545823547398
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Hur många Ukrainska trupper finns i staden?
Hur får de in vapen, ammunition och mat i staden när den är helt belägrad av Ryssar?

Ja förklara DU .
Tycker du det är en lögn att ryssarna bombar sönder staden?
Citera
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"Mariupol är besegrat" eller "Mariupol är snart besegrat" brukar det låta här ibland. Men så verkar det inte vara alls. Ryssarna har kört fast i Mariupol:

Nej det har de inte heller, det finns en video på en massa döda kroppar av ukrainska Azov soldater som lämnades i ett hög på en öppen gata och en massa annat videobevis som tyder på att ryssarna och DNR styrkorna håller på att rensa ut Mariupol och det kommer inte ta längre tid innan allting är rensat. Kanske en vecka till och det handlar om en icke organiserad motstånd och vilda ukrainska trupper som slåss för att försöka ta sig ut ur staden och fly.

Frontlinjen också verkar ligga extremt lång ifrån Mariupol typ 150 km mot riktningen av Donbass och Krim. So ingen tvekar att staden är helt omringad och de nedskjutna helicopters bara tyder på desperata ukrainska försök att evakuera sin generalitet. Väldig dumt och desperat att ens försöka något sånt. Klart att ryssarnas sköt ner skiten.
Citera
2022-04-04, 20:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja tyvärr lutar det åt det hållet just nu, dock kan det snabbt ändra sig då det finns länder som har en lite vassare attityd, till exempel Polen och Litauen.

Att väst har övergett tanken på att ta och behålla initiativet är ett nederlag i sig. Att parera är lika med att Putin kan göra som han vill.

Väst har också kärnvapen att hota med.
Nu verkar det som att Ryssland måste hålla de intagna områdena för att kunna säga att de vann kriget. Svårt att fatta men det är så min analys ser ut iaf.
Citera
2022-04-04, 20:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Jag håller med dig, tyvärr är det för mycket Chamberlain och för lite Churchill i västledarna.

Det hade varit bättre att sätta ner foten direkt mot Putin istället för att vänta tills det inte finns någon återvändo längre. Men det verkar svårt att lära sig av historien.

Det kan inte fortsätta såhär, att väst måste gå in militärt som man gjorde på Balkan ser jag som oundvikligt, finns ingen anledning att vänta anser jag.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja tyvärr lutar det åt det hållet just nu, dock kan det snabbt ändra sig då det finns länder som har en lite vassare attityd, till exempel Polen och Litauen.

Att väst har övergett tanken på att ta och behålla initiativet är ett nederlag i sig. Att parera är lika med att Putin kan göra som han vill.

Väst har också kärnvapen att hota med.

Det är en sund reflex för de flesta att inte vilja beblanda sig med krig, det är en naturlig reaktion att dra ut på det i hopp om att undvika konfrontation, de flesta vet om än så bara från historieböcker vad krig innebär, det är bäst att undvika för när du ger dig in kommer du inte ut som samma människa, om du ens kommer ut levande.

Så därför många som tvekar... vi vill ju hoppas att Putin ska ta sitt förnuft till fånga, att han ska tröttna eller saker bara mirakulöst plötsligt ska bli bättre.

Jag tror vi är många som förr eller senare kommer att inse, att det gör han inte. Han kommer inte dra styrkorna tillbaka, han kommer inte nöja sig med Ukraina och allt han säger är bara för att få omvärlden att tveka, bli splittrad och dölja sina egentliga avsikter. Själv är jag väldigt glad över att jag inte behöver ta sådana här stora beslut, men några kan behöva att göra det inom en inte alltför avlägsen framtid. Putin testar hela tiden hur mycket han kan komma undan med utan att någon på allvar reagerar.

Risken med att hela tiden testa sina gränser är att om han fortsätter att göra det, så kommer han hitta den gräns andra satt upp för honom.
Citera
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Som vanligt när det gäller rysk belägring, man får passera i utbyte av torra strumpor, cigaretter och lite dollar.

Du fattar väl att ditt inlägg saknar även det minsta logik eftersom pengarna kan man ta från en död kropp
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tyskjävlarna vägra skicka stridsfordon till Ukraina. de väljer att i stället att skrota dem.
https://twitter.com/mhmck/status/1510697022143225869

Det är en kyrkogård, för Marder.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Har Kina uttalat sig nått om Butja än?
Citera
2022-04-04, 20:15
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Älskar att min första tanke angående Bucha var false FLAG.

Allt pekar mot det nu också. Skrämmande. Det är så genomskinligt alltihop. Hur man inte kan eller inte vill se sanningen är galet.

Massaker i Bucha - 4 dagar efter ryssen lämnade.

Sen var staden tom i 4 dagar innan ukrainarna anlände och fann alla lik. Jag ser absolut inga brister eller frågetecken angående narrativet dom vill att man ska svälja.

Ryssarna postade bilder av en arm som skulle röra sig i hopp om att sprida tvivel över mördandet, sedan visade det sig vara en reflex i fönstret och personerna var döda på riktigt.

Jag vet att du inte bryr dig, egentligen.
Citera
2022-04-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Men ta en titt på intervjuerna i kanalen jag postade då så ser du att så inte alls är fallet. Nästan alla han intervjuar ger primärt ukrainska trupper skulden för de sönderbombade bostadshusen:
https://www.youtube.com/watch?v=Lbiplu3Cyjg

Men det där är ju inga intervjuer, det är luffartiggaren P. lancaster, han är ju redan känd för flertalet fabricerade videos, finns det något i videon som pekar på att det inte är fabricerat även denna gången?
Citera
2022-04-04, 20:16
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Säga vad man vill om ryssland men var red army som räddade berlin
Helt fel igen. Stalin utnyttjade Hitler och sen trodde han halva Europa var sovjetiskt.

Faktum är att Ryssarna alltid varit ondskefulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in