2019-07-05, 21:35
Medlem
Sven-Göran Eriksson är den enda, annars vet jag inte. Kan inte säga att det finns någon solklar kandidat utöver honom.

Svennis borde varit förbundskapten för Sverige istället för England. Tyvärr så är han ju krösus sork.
Citera
2019-07-10, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Sven-Göran Eriksson är den enda, annars vet jag inte. Kan inte säga att det finns någon solklar kandidat utöver honom.

Svennis borde varit förbundskapten för Sverige istället för England. Tyvärr så är han ju krösus sork.

Har alltid funderat över varför Svennis inte varit förbundskapten för Sverige, hade varit kul att se vad han kunnat tillföra med sin erfarenhet från England och Premier League
Citera
2019-07-10, 04:53
Medlem
Stivalis avatar
Jag hade föredragit Tom Prahl framför både Lagerbäck, Hamrén & Janne Andersson. Det har väl egentligen aldrig varit direkt snack om defensivt/offensivt kring Prahl. Den diskussionen har blivit så påtaglig med de senare förbundskaptenerna. En diskussion som inte direkt fanns under Tommy Svensson och inte heller kring Prahls lag.
Citera
2019-07-10, 12:04
Medlem
Roibots avatar
Bosse Johansson borde ha ersatt Laban Arnesson nån gång under 80-talet. En fantastisk tränare och ledare som visat sig kapabel att träna både klubb- och landslagsfotboll.

Sen undrar jag hur Hasse Backe hade gjort som svensk förbundskapten. Känns som att hans tränarkarriär gick lite utför efter att ha lämnat den danska ligan...
Citera
2019-07-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Har alltid funderat över varför Svennis inte varit förbundskapten för Sverige, hade varit kul att se vad han kunnat tillföra med sin erfarenhet från England och Premier League

Varje gång platsen varit vakant har Svennis varit upptagen. Han erbjöds väl till och med jobbet före Hamrén men ville inte svika Notts Co och det "spännande projektet" han nyss hade knutits till där. Tog inte lång tid innan det visade sig att det var en bluff och Svennis lämnade, men det var för sent. Hamrén var redan tillsatt och Svennis hade begått sitt livs tabbe.

22/7 2009: Svennis skriver på för Notts Co.
11/10 2009: Lagerbäck slutar
slutet okt 2009: Svennis tackar nej. "Vill inte svika Notts Co".
4/11 2009: Hamrén tillsätts
februari 2010: Notts Co-satsningen spricker. Svennis lämnar.
Citera
2019-07-10, 12:33
Medlem
paras0nics avatar
Man satt och gapade efter Håkan Ericsson kring 2015 efter U21-bragden, i synnerhet med tanke på att Mr Shining styrde skeppet på den tiden.
Citera
2022-04-03, 15:54
Medlem
Generalanderssons avatar
I 2009 så ville jag ha in Hasse Backe som ersättare för Lagerbäck istället för Erik Hamren.

Annars så är hade det ju varit intressant att se vad Roger Gustafsson hade uträttat som svensk förbundskapten under 90/00-talet.
Citera
2022-04-03, 16:01
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Han är inte svensk men har tränat svensk fotboll. Ingen mindre än roy hodgson
Citera
2022-04-03, 22:13
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Svennis hade varit något för 10 år sen, tyvärr har förbundet skitit i detta totalt.

Rolf Zetterlund var ju en kandidat när Nordin fick kicken och Sverige skulle förbereda sig inför EM.

Roy som Vatos nämnde tror jag vi hade vunnit hela skiten med, han och Bobban förändrade taktiken inom svensk fotboll helt och skördade framgångar med Di Blåe som ingen annan i Svensk fotboll gjort.

Europacupfinalen 79 och 5 Seriesegrar (SM Guld) i rad, ja det talar för sig själv.
Citera
2022-04-03, 22:21
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I 2009 så ville jag ha in Hasse Backe som ersättare för Lagerbäck istället för Erik Hamren.

Annars så är hade det ju varit intressant att se vad Roger Gustafsson hade uträttat som svensk förbundskapten under 90/00-talet.

Det gick åt helvete för Roger i hans återkomst och förde nästan ner Blåvitt Superettan 2002. Hade det varit efter deras sista guld på 90-talet så hade det varit en klok ide.

Inte konstigt var IFK får sina idéer om att satsa på något som funkade förr när verkligheten är en helt annan.
Citera
2022-04-04, 11:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Det gick åt helvete för Roger i hans återkomst och förde nästan ner Blåvitt Superettan 2002. Hade det varit efter deras sista guld på 90-talet så hade det varit en klok ide.

Inte konstigt var IFK får sina idéer om att satsa på något som funkade förr när verkligheten är en helt annan.
Det var ju Gustafsson som räddade Göteborg från att ramla ner i 2002..
Citera
2022-04-04, 11:49
Medlem
Rydström/Persson ihop känns spännande kombo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här