2022-04-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Nej, känslor kan man ha om man har någon koppling till någon utav parterna i konflikten. Det har jag inte.

Av all info jag hittat om detta krig så har jag kommit fram till den ståndpunkten jag har.

Det är viktigt att se båda sidornas synvinkel i ett konflikt och inte bara rakt av anamma ena sidans narrativ för att man sympatiserar med dem.

hahaha, nej... vi skall ORESERVERAT stödja ukraina och hata ryssland, Ryssland har noll talan i detta.
Vill du höra pedofilmördarens version om varför han våldtog och mördade femåringen också??
Citera
2022-04-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Så du tror dom planerade denna enorma förlust?

Menar du deras påstådda stora förluster av soldater så vet man inte hur det verkligen ligger till med det. Det kommer klarna efter kriget är slut.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>Stänga av alla ryska banker från SWIFT, inte köpa gas eller olja, stoppa transporter av allt (sjukvård- och sanitära produkter och mat) är just nu undantagna. Sedan går det nog att sätta större press på Kina och Indien att välja sida.

Ja, det kan vara på gång. Jänkarna har något stort på gång den 22 maj, då skall det vara visst slut med mycket.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag vill inte regna på din parad men Ryssarna kommer bli utslängda ur ukraina fötterna först

Nu missförstår du mig. Jag vill verkligen inget hellre än det.
Citera
2022-04-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
När mördade och lemlästade Azovnassar Polacker?

Polackerna har nog varit beredda att gå in i Ukraina militärt om det hade behövts, typ om Belarus gått söderut.

Polen är ju nr2 efter Ukraina så där hade man nog inte kunnat hålla kvar kopplet.
Citera
2022-04-03, 21:29
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det talas ju om nya sanktioner ifrån EU efter "Butsja-massakern".

Vad finns det egentligen kvar att sanktionera ?

Här är några tänkbara åtgärder.

Sparka ut resten av de ryska bankerna från SWIFT.

Stopp för export av ryska gas och olja.

Införa förbud för ryska staten, ryska medborgare i Ryssland och ryska företag att använda västvaluta, samt att förbjuda andra stater och företag och medborgare i dessa att göra affärer med de förra i dessa valutor.

Täppa igen de potentiella läckorna i sanktionsregimen, tex Kina och Indien.
Citera
2022-04-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Massor, jag håller tummarna för utsäde ,40-80% ,beroende på gröda som odlas,i Ryssland är import.

Det i kombination med ”maskin och reperations” problem borde orsaka svält inom 1-2år i Ryssland.

Det och lite bränder borde fixa grejen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Massor, jag håller tummarna för utsäde ,40-80% ,beroende på gröda som odlas,i Ryssland är import.

Det i kombination med ”maskin och reperations” problem borde orsaka svält inom 1-2år i Ryssland.

Massvält vore bra. Då skulle folket nog börja resa sig.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Problemet är att de är alla medskyldiga. Olika krigstribunaler i väst kommer utreda krigsbrott som kommer inkludera alla som kan tänkas ta över efter Putin. Det finns ingen oskyldig efterträdare till Putin. Vi kan bara besegra Ryssland militärt och sedan krossa deras ekonomi. Men någon liberal demokrat kommer inte få makten i Kiev oavsett vad som händer med Putin. Lite som att man skulle låtit Himmler ta över efter Hitler och så skulle allt vara bra och förlåtet med Tyskland?

Släpp ut Navalnyj och låt honom ställa upp i övervakade val mor Kasparov, ingen med anknytning till Putin, inklusive Putin själv, får ställa upp.

Där har Ryssland kommit en liten bit på väg mot att bli ett friskare land, sen kommer det ta lång tid, men vettiga Ryssar som kan leda bättre än tokdåren Putin finns det ganska många.
Citera
2022-04-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>Stänga av alla ryska banker från SWIFT, inte köpa gas eller olja, stoppa transporter av allt till RySSland (sjukvård- och sanitära produkter och mat) är just nu undantagna. Sedan går det nog att sätta större press på Kina och Indien att välja sida.

Importerar Ryssland läkemedel från väst? I så fall är det ju något som teoretiskt skulle kunna stoppas.
Citera
2022-04-03, 21:34
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Polackerna har nog varit beredda att gå in i Ukraina militärt om det hade behövts, typ om Belarus gått söderut.

Polen är ju nr2 efter Ukraina så där hade man nog inte kunnat hålla kvar kopplet.

Alla länder som minns Sovjets förtryck är nr två, men Polen har även starka band till Ukraina.
Däremot har Azovnassarna aldrig slaktat Polacker, det är billigaste sortens Putindesinformation.
Citera
2022-04-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Men varför sitter Putler nio meter ifrån sina ”rådgivare” vid det där psykopatbordet? Litar han inte på någon?
Han är paranoid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in