2022-04-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har fått slut på de riktiga tjockispiloterna nu.

Maten kan ha blivit sämre. Stjärnpiloten som också var i Syrien kommer att magra rejält.
Citera
2022-04-03, 18:26
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Våga och våga....i det läge de befinner sig nu bryr de sig nog inte om reaktioner från ryssland då deras civilbefolkning redan slaktas. Ukraina har inte kapacitet att föra anfallskrig i ryssland, de har ännu inte befriat sitt land.
Nån jävla långdistans raket har dom väl! Annars tror jag många skulle sponsra en sån😎.
Det skulle inge respekt om dom började förvara sig på riktigt!

För varje bombad Ukraina stad skulle dom skicka en bomb till en rysk stad.

Nu skiter gemene ryss i detta krig. Dom skulle behöva vakna - av en knall!
Citera
2022-04-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Han är inte relevant, vill du ha bättre källor så spana in Israelisk och Indisk media och kommentarer, två länder som väldigt tydligt förhåller sig neutrala.

Inte alltid. Jag har sett indiska källor som i princip blivit trollade av propaganda

Enligt en källa Jag följer ska Ukrainska säkerhetstjänsten vetat om att Ryssarna skulle slakta folk Bucha. Då de visste ett speciella ryska förband var där. Även om den källan är inte säker.

Så följer jag Human Rights Watch och de får nog anses vara neutrala: De säger

Apparent War Crimes in Russia-Controlled Areas - Summary Executions, Other Grave Abuses by Russian Forces

https://www.hrw.org/news/2022/04/03/ukraine-apparent-war-crimes-russia-controlled-areas
Citera
2022-04-03, 18:29
Medlem
raskenss avatar
Det är helt sinnssjuka förlustsiffror nu från Ryssland. Dom har förlorat 644 stridsvagnar.

Det är långt fler än vad tyskarna förlorade vid slaget om Kursk som var världshistoriens största pansarslag. Ryssarna har förlorat fler på kortare tid dessutom.

Vi kan snart klassa Ukraina-Rysslandskriget som i särklass världens största pansarslag, utklassar andra världskrigets största pansarslag, visserligen på en större spelplan.

https://twitter.com/PhillipsPOBrien/status/1510529607929376777?s=20&t=VRZXG3f6MDkESY38UxPVtA
Citera
2022-04-03, 18:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om man nu tänker sig rättvis krig så borde Ukraina bomba Ryssland! Kan det vara så att dom inte vågar det?

De kan inte i nuläget, nog också därför NATO inte vill ge Ukraina alla typer av vapen som stridsflyg och långdistansrobotar. De vill inte ha anfall mot Ryssland.
Senast redigerad av HejaFinland 2022-04-03 kl. 18:42.
Citera
2022-04-03, 18:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Våga och våga....i det läge de befinner sig nu bryr de sig nog inte om reaktioner från ryssland då deras civilbefolkning redan slaktas. Ukraina har inte kapacitet att föra anfallskrig i ryssland, de har ännu inte befriat sitt land.
Skriver under på detta. Vore annars fett i teorin med en bomb mitt i Moskva, bara för att. Eller, mer vuxet resonerat — det finns ingen anledning för Ukraina att gå till attack mot Ryssland. Det vore jävligt våghalsigt. Det faller som tur är på sin egen orimlighet.
Citera
2022-04-03, 18:32
Medlem
Jag är lite förvånad över att Zelenskij låter dom två generalerna verksamma i säkerhetstjänst bara bli degraderade, för att sedan straffas efter kriget?

VAD FAN ÄR DETTA? Dom skall ha ett skott i pannan omedelbart hur kan han tveka? Och vad har hänt med mig? Detta djävla krig har förändrat oss alla.

Kriget gör oss illa.
Citera
2022-04-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Han är kunnig inom det militära området.
Detta han skriver är inte första gången jag läser eller hör andra källor.

Så du väljer kända ryska troll med sexualbrott i registret, vad är skälet till det?
Citera
2022-04-03, 18:35
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ukrainian prosecutors investigating possible war crimes by Russia have found the bodies of 410 civilians in towns near Kyiv since the Russian retreat, Prosecutor General Iryna Venedyktova said on Sunday. It came after a new mass grave containing 57 bodies was also discovered in the town of Bucha, a suburb of Kyiv.

Det var inte lite civila ryssen har mördat. Undra om man mördar och våldtar överallt där man ockuperar?
Citera
2022-04-03, 18:36
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
hoppas någon har lyckats fånga Ryssarna när dom har barn som sköldar. Det är så jävla sinnesjukt att Nato måste göra något.

Det kommer fler och fler sjuka uppgifter som är så grymma så ja, snart MÅSTE Nato gå in. De kan inte se på längre när barn slaktas. Fyfan detta kommer sluta i katastrof.
Citera
2022-04-03, 18:37
Medlem
Termos99s avatar
Vad kan jag säga?

Folkrättsexperten: ”Det är den värsta formen av krigsförbrytelser”

Gatorna i Butja kantas av förstörelse och lik, en del kroppar med bundna händer och fötter. Flera människor har begravts slarvigt i massgravar.

Bilderna som nu sprids över världen efter de ryska styrkornas reträtt fördöms av makthavare och beskrivs av flera som en ”massaker”.

– Det är absolut krigsförbrytelser, säger folkrättsexperten Ove Bring till SVT Nyheter.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/folkrattsexperten-det-ar-den-varsta-formen-av-krigsforbrytelser
Citera
2022-04-03, 18:38
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kan inte i nuläget, nog också därför NATO inte vill ge Ryssland alla typer av vapen som stridsflyg och långdistansrobotar. De vill inte ha anfall mot Ryssland.
Antar du skrev fel där. Vill inte ge Ukraina långdistansvapen menade du nog.
Men det är ett feltänkt. Ett land har rätt att förvara sig med alla medel.
Har dom raketer eller vill dom inte använda. Sig av dom? Av rädsla för ryska motanfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in