Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Vad jag förstått dödades de flesta tidigt vid invasionen, många kroppar har begravts i massgravar, och många legat kvar utomhus, på grund av kylan har de inte ruttnat helt.
Misstänker att det framförallt är ryska specialförband som utfört detta.
De kanske har speciella dödspatruller som utför folkmord.
Du kan ju naturligtvis ha rätt. Det är jag tycker är konstig är att ryska soldater fått order om att vara försiktiga med infrastruktur som el, vatten, gas, internet och annat men samtidig dödar civila och då motverkar syftet och spär på hatet än mer. För mig går den brutaliteten inte ihop för då hade ju ryssarna lika gärna kunnat gå på för fullt och slagit ut det mesta så folket fick frysa och svälta. Då hade ju slaget om Ukraina sett helt annorlunda ut, mer som USA:s typ av krig där det sen bara är att rulla in bland ruinerna.
Man måste alltid se vilken sida som tjänar mest på sådana här historier. Den som tjänar på hatet som uppstår är ju naturligtvis Ukraina som då kan dölja sina egna krigsbrott i massan av andra lögner. Dessutom eldar man ju på sitt eget folk inför striden i Donbas och även folk här i väst.
Nåja, sanningen kommer fram senare och både Ryssland och Ukraina för stå till svars för sina brott då människor vågar berätta.