Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Nej för Danmark är inte ett existentiellt hot mot Sverige. Det är Ryssland och just nu på det enda land i världen som är ett existentiellt hot mot Sverige. Om Sverige hotas att gå under på grund av Ryssland. Så om det krävs hiskligt många döda Ryssar för rädda Sverige så är det OK. Nu behövs med största säkerhet inte det. Ukrainarna verkar just nu ta hand om problemet åt Sverige. Så det kommer räcka med kanske med 40 000-50 000 döda ryssar för hålla Ryssland på mattan de nästa 5-10 åren. Då hoppas jag Ryssland har förändrats till goda grannar.
För Sverige så är det inte så viktigt vad USA gör för dumheter tills de hotar Sverige.
Jag tycker inte illa om ryssar eller Ryssland, men landet är ett existentiellt hot mot Sverige. De säger det själva på statlig rysk TV.
Om Ryssland anföll Sverige ska Sverige ge upp bara för att det innebär döda ryssar?
Nej, Danmark är givetvis inte ett existentiellt hot mot Sverige. Däremot målade jag upp ett scenario och frågade hur du skulle se på det, vilket du inte som det ser ut kan svara på.
Ja, om Ryssland angrep Sverige så är givetvis ryska dödsfall rent önskvärt och nödvändigt för att försvara landet, precis som det är för ukrainarna idag. Det har jag inte heller sagt någonting emot då jag är emot Rysslands invasion av landet.
Däremot tror jag tyvärr att Ukraina förlorar detta, de förlorar inte sitt land, däremot kommer de förlora områden som antingen blir egna republiker eller en del av Ryssland.
"För Sverige så är det inte så viktigt vad USA gör för dumheter tills de hotar Sverige"
Jaså? Så vitt jag vet så är det svenska vapen och vapensystem som har varit en del av att döda civila från nationer som inte heller är ett hot eller gjort något mot Sverige som land.
Som sagt, jag är emot invasionen men jag är lite allergisk mot hyckleriet.