2022-04-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Glada och lättade invånare i Mariupol tar emot 100 ton mat och förnödenheter av den store Khadyrovs styrkor efter stt ha blivit befriande ifrån de ukrainska militära nazisterna.

https://t.me/intelslava/24257

Detta borde ju vara leveransen röda korset försökte få in. 140 ton som ryssarna libererade från röda korset.
Citera
2022-04-03, 11:26
Medlem
KillPus avatar
Mer "hat fr" Ukkrainas sida. Bra skrivet!

BERÄTTA OM DET FÖR DINA UTLÄNDSKA VÄNNER.

Alla på planeten borde vara medvetna om att detta inte är en konflikt i Östeuropa. Vi talar om den avsiktliga förintelsen av den ukrainska nationen. Förtryck av fyrtio miljoner människor. Om "slutlig avslutning av den ukrainska frågan".

Ryssarna är inte människor. Ryssarna är mördare. De kom för att döda dig och våldta din syster inför din yngre bror. Och sedan gör det 40 miljoner gånger. De är öndskan. En dödlig pest som har terroriserat vårt folk i århundraden. Vår generation har ett uppdrag att utrota detta ruttna ogräs från det heliga ukrainska landet.
Vår "ryssofobi" kommer aldrig att ta slut. Vi kommer att slåss.
Ära till Ukraina!
Citera
2022-04-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssar kvalificerar sig knappast som människor och bör inte ses som såna.

Det är ju den där mentaliteten som är problemet.
Ryssarna resonerar likadant. Så går det som det går.
Citera
2022-04-03, 11:33
Medlem
Finsk instruktionsfilm om hur man drar hem övergivna pansarfordon med traktorn
https://youtu.be/QFLtv2exMbU
Citera
2022-04-03, 11:33
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej för Danmark är inte ett existentiellt hot mot Sverige. Det är Ryssland och just nu på det enda land i världen som är ett existentiellt hot mot Sverige. Om Sverige hotas att gå under på grund av Ryssland. Så om det krävs hiskligt många döda Ryssar för rädda Sverige så är det OK. Nu behövs med största säkerhet inte det. Ukrainarna verkar just nu ta hand om problemet åt Sverige. Så det kommer räcka med kanske med 40 000-50 000 döda ryssar för hålla Ryssland på mattan de nästa 5-10 åren. Då hoppas jag Ryssland har förändrats till goda grannar.

För Sverige så är det inte så viktigt vad USA gör för dumheter tills de hotar Sverige.

Jag tycker inte illa om ryssar eller Ryssland, men landet är ett existentiellt hot mot Sverige. De säger det själva på statlig rysk TV.

Om Ryssland anföll Sverige ska Sverige ge upp bara för att det innebär döda ryssar?

Nej, Danmark är givetvis inte ett existentiellt hot mot Sverige. Däremot målade jag upp ett scenario och frågade hur du skulle se på det, vilket du inte som det ser ut kan svara på.

Ja, om Ryssland angrep Sverige så är givetvis ryska dödsfall rent önskvärt och nödvändigt för att försvara landet, precis som det är för ukrainarna idag. Det har jag inte heller sagt någonting emot då jag är emot Rysslands invasion av landet.

Däremot tror jag tyvärr att Ukraina förlorar detta, de förlorar inte sitt land, däremot kommer de förlora områden som antingen blir egna republiker eller en del av Ryssland.

"För Sverige så är det inte så viktigt vad USA gör för dumheter tills de hotar Sverige"

Jaså? Så vitt jag vet så är det svenska vapen och vapensystem som har varit en del av att döda civila från nationer som inte heller är ett hot eller gjort något mot Sverige som land.

Som sagt, jag är emot invasionen men jag är lite allergisk mot hyckleriet.
Citera
2022-04-03, 11:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland använder barn som mänskliga sköldar när de retirerar. Binder fast barn i lastbilar och tanks, det är avskyvärt.

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/02/ukrainian-children-used-as-human-shields-near-kyiv-say-witness-reports

Det finns inga gränser för vad ryssarna kan ta sig till. Ingenting är för lågt för dem.

Citat:
Russia has been accused by Ukraine of using children as “human shields” while regrouping its forces, as the first horrifying witness accounts from the newly liberated town of Bucha, near Kyiv, emerge.

Ukraine’s attorney general is gathering a dossier of claims about the Russian use of local children to avoid fire when in retreat from around Ukraine’s capital and elsewhere.

Coaches of children were said to have been placed in front of tanks in the village of Novyi Bykiv, close to the encircled city of Chernihiv, 100 miles north of Kyiv.

Men förmodligen är de livrädda för ukrainarnas effektiva antitank-vapen, och använder barn för att skydda sig.
Citera
2022-04-03, 11:34
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det handlar troligen om signalspaning och är inte det minsta korkat.

Kan inte NATO signalspana själva?
Citera
2022-04-03, 11:36
Medlem
Komiskt att se propagandakanaler som Intelslava citeras för att försöka bevisa sin humanism. Samma kanal har bytt lögn ett dussintals ggr med hur det bara var en militär övning, sen fredsbevarande ockupation i don, sedan begränsad biolabs etc etc. Bara samma gamla vaneljugande som Ryssen alltid drar med.
Citera
2022-04-03, 11:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kan inte NATO signalspana själva?

Man behöver kanske avlösning eller ger svenska operatörer möjlighet att inhämta information i skarpt läge på nära håll, kan finnas olika skäl till att Sverige signalspanar nära Ukrainas gräns.

Man kommer dessutom närmre Belarus och Ryssland, Transnistrien och Krym.
Citera
2022-04-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
3342 på en månad (räknat i underkant) är väl inte lite, på 5 veckor..... Fortsätter det såhär, blir det 35000/år.
Jo om du ställer siffran mot rapporterat antal stridande som dödats.
Däremot så rapporteras bekämpande stridande av båda sidor vilket inte är tillförlitligt, hade det rapporterats egna förluster så hade siffran varit mer exakt.
Ryssland har rapporterat egna förluster vi åtminstone två tillfällen som ifrågasatts men Ukraina har inte rapporterat egna förluster.
Senast redigerad av Jahvet 2022-04-03 kl. 11:42.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, den ryska propagandan är, verkligen usel.

De har ju kidnappat den gravida ukrainska kvinnan. Sedan säger de/har,sagt:

"Vi bombar inte sjukhus".

"Vi bombade sjukhuset för att nazistiska soldater var där"

"Ukraina bombade sjukhuset"

"Nej, kvinnan var inte gravid utan en skådespelare"

"Här är den gravida kvinnan"

Fanns där fler offer på sjukhuset? Minns bara bilder på henne.
Citera
Medlem
area50s avatar
Ännu mer "Reddit-krigare" som strukit med pga sin egna dumhet http://existenz.se/out.php?id=235491
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in