Citat:
Ursprungligen postat av
BekraftadNeger
Hoppas du inser att du en en naiv sopa. Vi behöver fler som han. Ponera att vi är i krig, jag har hellre 100 sådana än du, med diitt banala och inskränkta MP-tänk. Skulle kriget komma hit tar jag hellre rygg på sådana som Fredrik. Vi har förlorat en människa som utan att tveka skulle försvara dig, din familj och dina barn och du hånar honom. Du är en beklagig människa. Önskar du är en utdöende art men tyvärr, ni är vår framtid. Människkor som är beredda att ge upp utan fight.
Ditt infantila sätt att resonera säger rätt mycket om dig. Hans agerande kostade honom livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
dregglo
Andra på plats var redan i direkt fara, oskyldiga eller folk som säkert förtjänar en kula.
Alla har sin åsikt, föredömligt eller dumdristigt är en subjektiv syn.
När det händer så reagerar man bara och med tanke på hans erfarenhet och bakgrund så....
Man springer inte emot någon som håller i ett skjutvapen.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag känner en dörrvakt med många år i branschen. Han har stoppat ett antal våldsverkare på stan utanför arbetstid. I hans fall handlar det inte om bristande impulskontroll. Tvärtom. Ser han ett slagsmål på tuben så går han in i det helt lugn och desarmerar situationen.
Sen är det lågt av dig att håna honom när du inte vet exakt hur detta gick till.
Att du tolkar mitt inlägg som ett hån får stå för dig. Han tog ett dumdristigt beslut som fick tråkiga följder. Han hade varken skyddsväst på sig, eller ett skjutvapen i hand så att han kunde oskadliggöra GM. Oansvarigt och korkat beslut.