2022-04-02, 20:49
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Drar Ryssland tillbaka trupperna från Kyiv för att kunna släppa A-bomben?

Nej.
Citera
2022-04-02, 20:50
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Massgravar hittas i samband med Ryssens reträtt. Vi har bara sett början på helvetet.
Hade Putin haft minsta lilla medmänsklighet hade han inte lagt veto för UN styrkor som kan sätta upp korridorer för livsmedel och vård.
Vilket jävla skräpland Ryssland är.
.

Jävla skräpland Ryssland är. Hoppas verkligen Ukraina får allt stöd de kan i öster nu. Så blev det alltså med allt prat om att de gick försiktigt fram. Massgravar, mord på förbipasserande, och det dyker väl upp mer allt eftersom.
Citera
2022-04-02, 20:50
Medlem
Tvonds avatar
Azov i Mauripol fortsätter att försvara staden.
Dagens skörd innehållet 2 strv ,2 BMP, 2 BMD plus flertalet dödade trupper och flertal tillfångatagna fiender.

Citat:
‼️За добу бійці полку Азов знищили 2 танки, 2 БМД, 2 БМП, багато ворожої піхоти. Також є окупанти, що потрапили в полон.

Боротьба за український Маріуполь триває.
Citera
2022-04-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Kamrat, ner på knä och lyd kinesen. Ni måste lära er när kina går in och handlar på rea i Ryssland. Tacka dvärgmongolen för er lysande framtid.

Kollar ni inte på nyheterna? Tom er vanliga MSM vars rapportering ni sväljer rak upp och ner utan att tänka skriver om detta. Att Ryssland omgrupperar till östra och södra delen av Ukraina.

Även Västs nya gud Zelenskiy har sagt att de väntar sig att Ryssland kommer intensifiera attackerna i Donbass och att de kommer att bli väldigt hårda strider på den flanken.

Så något är ju tydligt på gång där och den kan ju inte undgått, inte ens er, att Ukraina redan från början kraftsamlade i Donbass eftersom de väntade sig att huvuddelen av Rysslands angrepp skulle ske på den fronten.
Citera
2022-04-02, 20:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
sjlvklart folkföfflyttning har alltid skett i ryssland och kommunistiska sovjet e bla därför gammelsvenskby finns i ukraina och alla ryssar i baltikum

Jo Sverige försökte men kunde ju liksom inte. Fanns för få svenskar helt enkelt. Ryssen kunde och fick folk att flytta sig och bosätta sig på ställen som alltså var svenska och andras. Putin diggar Peter den Store och kör exakt samma sak.
Citera
2022-04-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Ukraina har tagit enorma förluster av tung militär utrustning och håller sina ställningar tror jag.

Infanterister har de många men ryssarnas flyg och missiler slår ut enormt många Ukrainska tunga mål vilket inte håller i längden. Ukraina slår tillbaka med främst drönnare men det blir inte samma skador som en kryssningsmissil.

Nu senast säger sig ryssarna ha dödat 100 motståndare i Kharkov med en Iskaner missil mot ett militärt högkvarter.
Dag 38 av tredagarskriget, tycker du att det går bra?
Citera
2022-04-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vem är det amerikanska geniet?

Kommer faktiskt inte ihåg namnet. Jag lyssnade på intervjun imorse.
Det var en länk på Twitter. Han var en fd CIA-agent eller CIA-operatör.

Sök så hittar du.
Citera
2022-04-02, 20:55
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Litauen är ett föredöme i Europa med sitt tydliga avståndstagande från allt som har med Moskva att göra, men så har de också levt under det ryska/sovjetiska tyranneriet under lång tid och vet vad det betyder.

Man ska inte heller glömma att de betalat ett högt pris för att stå upp mot Kina (bla genom att låta Taiwan öppna ambassad).
Jag brukar inte vilja förmänskliga staters agerande, det blir ofta fel, men det är svårt att inte beundra en pyttenation som ger fingret åt två skurkaktiga jättar trots konsekvenserna.
Citera
2022-04-02, 20:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Det är NATO eller Bucha tyvärr. Tack Putin för handledningen....

Ja, bra paroll. Tidigare så har jag velat om NATO, fram tills för några månader sedan. Nu är det kristallklart för mig:

NATO-medlemskap senast i sommar, för både Sverige och Finland!

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-02, 20:57
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Massgravar, mord på förbipasserande, och det dyker väl upp mer allt eftersom.
Att det finns massgravar betyder inte automatiskt att övergrepp begåtts. Vi vet att det dör några hundra personer per dag, och att låta dem ligga och ruttna i det öppna är givetvis inget alternativ. En handfull massgravar där de döda om möjligt får med sig identitetshandlingar är givetvis att föredra.
Citera
2022-04-02, 20:57
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Kollar ni inte på nyheterna? Tom er vanliga MSM vars rapportering ni sväljer rak upp och ner utan att tänka skriver om detta. Att Ryssland omgrupperar till östra och södra delen av Ukraina.

Även Västs nya gud Zelenskiy har sagt att de väntar sig att Ryssland kommer intensifiera attackerna i Donbass och att de kommer att bli väldigt hårda strider på den flanken.

Så något är ju tydligt på gång där och den kan ju inte undgått, inte ens er, att Ukraina redan från början kraftsamlade i Donbass eftersom de väntade sig att huvuddelen av Rysslands angrepp skulle ske på den fronten.

Ja, något är verkligen på gång. Nu när massgravar börjar hittas så ser man, förhoppningsvis även du, vilket skräp ryssen är.
Citera
2022-04-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Kommer faktiskt inte ihåg namnet. Jag lyssnade på intervjun imorse.
Det var en länk på Twitter. Han var en fd CIA-agent eller CIA-operatör.

Sök så hittar du.

Det är inte min sak att leta.

Jag hörde av Dalai lamas militära expert att Bhutan ska förklara Ryssland krig och man räknar med att Bhutan kommer inom kort ha erövrat Moskva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in